|
|
||||
|
||||
|
Raidetangon suojakumi
Katsastin tällä viikolla autoni ja havaittiin, että oikeanpuoleisen raidetangon ulkopään suojakumi on vaurioitunut ja se pitäisi jossain vaiheessa vaihtaa.
Onko kuinka iso homma ja mistä löytyy uusi kumiosa? |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Ainakin Kuusankosken AutoProsta löytyy lajitelma josta valita sopiva. Varmasti löytyy muistakin varaosaliikkeistä jos sinne on liikaa matkaa. Eipä vaihtokaan paha homma ole jos on edes välttävät tilat ja työkalut. |
|
|
||||
|
||||
|
Onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia vaihdosta?
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
No ei VIELÄ mutta itsellä taakse täytyy kyllä vaihtaa molemmat säätöpäät kumien kulumisen vuoksi niin arvioin vaihtoajaksi 10 min/puoli. Kunhan tarkistaa että uudet on saman mittaiset kuin vaihdettavat niin ei välttis tarvi käydä säätämässä kulmia. Eli ehkä maailman helpoin homma tankkaamisen jälkeen.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Raidetangon päät on tullut vaihdettua ( ja koko hammastankohötäskäkin). Pahin ongelma voi tulla siinä, että kartio on pahuksen tiukalla reijässään. Alumiinista osaa ei kannata suutuspäissään takoa lekalla pilalle. |
|
|
||||
|
||||
|
Tänään purin omasta c4sesta vastaavalla työkalulla kaikki pallot irti, lähti ihan nätisti
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...arukka-191240/
|
||||
|
||||
|
Itse meinasin tuollaisella haarukalla femmasta raidetangon pään irrottaa, mutta tuntui niin ahtaalta väliltä ja näytti siltä että rikkoo vaan suojakumin turhaan, niin ruuvasin sen mutterin tapin pään tasalle ja napautin kerran terävästi vasaralla, niin irtosi
Juke Corvette C3 Coupe -71 427 "Widebody Race-Edition" Corvette C5 Coupe -97 " Widebody" Audi A5 Coupe Sport 3,0 Tdi Quattro -17 Volvo V70 AWD Momentum -15 Audi Quattro -85 UrQuattro Opel Manta 2,4 Cih "400 Replica" Opel Manta 2,1 gr.F , Rally Car Opel Manta 2,7 gr.SS , long project Opel Manta 400 -81 street , parts FOR SALE ! Volvo PV 544 -62 , waiting project |
|
|
||||
|
||||
|
Noissa kartioliitoksissa kannattaa yleensä kokeilla napauttaa kahdella vasaralla vastakappaleen kumpaakin puolta yhtäaikaisesti niin ote kartiosta hellittää.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Muistelisin jostakin lukeneeni, että tuo ei olisi kovin hyvä temppu alumiinisten osien kanssa. Itse olen käyttänyt aina Juken mainitsemaa konstia. Vieläpä niin, että olen laittanut sopivan palikan alle ettei jousitus pehmennä napautusta. Hyvin on irronnut. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Juu ei kannata alumiiniosia hakata. Murtohaarukan kanssa olisi myös varovainen. Ainakin jotain rasvaa väliin ettei turhaan jyystä. |
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|