FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C5 (vuosimallit 1997-2004)
User Name
Password

C5 (vuosimallit 1997-2004) Corvette C5 & Z06

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06.03.2013, 18:02
MK84's Avatar
MK84 MK84 is offline
Satunnainen kävijä
 
Join Date: May 2011
Posts: 28
MK84 on oikealla tiellä
Puhallin ongelma

Mikäs mahtaa olla vikana kun puhalluksen suuntaa ei saa vaihdettua. Eli puhaltaa pelkästään naamalle, eikä vaihda ikkunalle tai jalkoihin. A/C:n käyttöpaneelin MODE näppäintä painaessa kuvake kyllä näytöllä muuttuu, mutta suunta ei. Voimakkuus säätyy kyllä.
Reply With Quote
  #2  
Old 06.03.2013, 18:13
Juhatee's Avatar
Juhatee Juhatee is offline
Aina joku C5 kaupan..
 
Join Date: Mar 2008
Location: Keski-Suomi
Posts: 2,793
Juhatee on oikealla tiellä
Kone käynnissä? Ne toimivat alipaineella.
__________________
Vettelöitä ja muita vehkeitä rassauksen kohteina: www.tapanen.net
Reply With Quote
  #3  
Old 06.03.2013, 19:53
MK84's Avatar
MK84 MK84 is offline
Satunnainen kävijä
 
Join Date: May 2011
Posts: 28
MK84 on oikealla tiellä
Jep, kone käynnissä. Otin tuloletkun irti sieltä hanskalokeron takaa löytyvältä vacuum control solenoid valvelta. Eipä oo imua. Kattelin akun alta sitä kyseistä letkua, ei näy vaurioita. Mul ei oo sopivaa peiliä et näkis onko letku imusarjan perässä kiinni, mut ei ainakaan kuulosta et olis irti. Viime talvena kun vaihtelin öljynpaineanturia letku jäi ensin irti ja sen kyl kuuli äänestä. Onks se letku ny sit tukossa?
Reply With Quote
  #4  
Old 13.03.2013, 19:23
MK84's Avatar
MK84 MK84 is offline
Satunnainen kävijä
 
Join Date: May 2011
Posts: 28
MK84 on oikealla tiellä
Noniin! Vika korjattu. Elikkä pienellä peilillä kurkkimaan imarin perään että onko alipaineletku kunnolla kiinni. Olihan se. Hetken päätä raavittua totesin et sen letkun on pakko olla poikki. Avasin johtonipun siitä akun alta ja sieltähän se vika löyty, noin 5cm letkua oli täysin hapertunu. Kivasti oli vika piilossa kun jo kerran sitä nippua tutkin enkä vikaa löytäny. Reilun 20cm matkalta uusin letkua kun oli niin haperoo että johtonippua purettaessa letku hajosi käsiin. Kone käyntiin ja testaten. Hienosti pelittää.

Kerrankin tuli korjaus halvaks kun letkut ja jatkot löyty metritavarana
Reply With Quote
  #5  
Old 13.03.2013, 19:40
VetteMan's Avatar
VetteMan VetteMan is offline
President
 
Join Date: Jan 2004
Location: Jämsä
Posts: 4,521
VetteMan tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Oliko siinä johtonipussa muuten mitään syöpymisen merkkejä?
Jossain vaiheessa akku ilmeisesti kiehunut ja vuotanut johtosarjan päälle hapot.
Siksi omaan c5seen vaihdoin heti hyytelöakun.
__________________
Corvette 2006 Convertible projekti, Corvette 1993 Convertible LT1, Corvette 1984 Coupe L83,
Corvette 1978 L-82 projekti, Corvette 1972 SBC Coupe, Corvette 1971 LS5 454

Reply With Quote
  #6  
Old 14.03.2013, 17:48
MK84's Avatar
MK84 MK84 is offline
Satunnainen kävijä
 
Join Date: May 2011
Posts: 28
MK84 on oikealla tiellä
Akku oli kyllä jossain välissä vuotanut, oli selviä jälkiä. Johtonipun päällä ja sisällä oli valkosta muhjua. Mutta johtojen eristeet oli kyllä kunnossa, pelkästään alipaineletku oli hapertunu rikki. Onneks vaan se
Reply With Quote
  #7  
Old 12.07.2013, 18:41
Nybörjare's Avatar
Nybörjare Nybörjare is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 83
Nybörjare on oikealla tiellä
Lainaampa vanhaa aihetta

eli puhallin/ilmastointi ei käynnisty, ei siis puhalla mitään. Säädin paneelissa kyllä arvot muuttuvat jne. mutta kun yrittää käynnistää ilmastoinnin ac-valo vilkkuu jonkin aikaa ja mitään ei tapahdu. Vikakoodit B0361HC ja B0441H eli vasen actuaattori ei ole saanut maita tms. mutta ei kait tämä estä koko puhaltimen käynnistymistä????
__________________
- ex Plymouth Valiant -65
- ex Pontiac Firebird -88
- ex Corvette - 98
- Ford Excursion - 00
Reply With Quote
  #8  
Old 12.07.2013, 20:44
jari kemppainen's Avatar
jari kemppainen jari kemppainen is offline
Satunnainen kävijä
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 48
jari kemppainen on oikealla tiellä
Send a message via AIM to jari kemppainen
mulla varmaan sama vika.onks toi ali paine letku kaikissa c5 sama.eli kerran katselin enkä löytänyt.ja missä aktuaattorin maadotus on.98 kyseessä.ne aktuaattorit on ehjät.vaihdettu.
__________________
kempsu:
Reply With Quote
  #9  
Old 14.07.2013, 21:32
Nybörjare's Avatar
Nybörjare Nybörjare is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 83
Nybörjare on oikealla tiellä
Sen verran selvisi tuossa iltapuhteena - tai siis kaveri selvitti - että vika on päävastuksessa, se oli kärähtänyt tai siis sen sisällä oleva kondensaattori??? (pieni kolmijalkainen osa) : ) oli käynyt ilmeisen lämpimänä kun osa oli sulanut kiinni muovikoteloon.

http://www.ebay.ca/itm/Acdelco-15-87...-/310354948701

Eli siis tuo osa, löytyy apukuskin jalkatilasta puhaltimen moottorin takaa
__________________
- ex Plymouth Valiant -65
- ex Pontiac Firebird -88
- ex Corvette - 98
- Ford Excursion - 00

Last edited by Nybörjare : 14.07.2013 at 21:49.
Reply With Quote
  #10  
Old 23.07.2013, 07:54
Nybörjare's Avatar
Nybörjare Nybörjare is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 83
Nybörjare on oikealla tiellä
Ohjausyksiköstä on siis transistori kärähtänyt, oliskohan kenelläkään sähkökuvaa kyseisestä osasta, niin näkisi, että minkä tyyppinen on kyseessä. Tai vaihtoehtoisesti myydä vastaavaa osaa?
__________________
- ex Plymouth Valiant -65
- ex Pontiac Firebird -88
- ex Corvette - 98
- Ford Excursion - 00
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 09:36.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.