#1
|
||||
|
||||
Puhallin ongelma
Mikäs mahtaa olla vikana kun puhalluksen suuntaa ei saa vaihdettua. Eli puhaltaa pelkästään naamalle, eikä vaihda ikkunalle tai jalkoihin. A/C:n käyttöpaneelin MODE näppäintä painaessa kuvake kyllä näytöllä muuttuu, mutta suunta ei. Voimakkuus säätyy kyllä.
|
#2
|
||||
|
||||
Kone käynnissä? Ne toimivat alipaineella.
__________________
Vettelöitä ja muita vehkeitä rassauksen kohteina: www.tapanen.net |
#3
|
||||
|
||||
Jep, kone käynnissä. Otin tuloletkun irti sieltä hanskalokeron takaa löytyvältä vacuum control solenoid valvelta. Eipä oo imua. Kattelin akun alta sitä kyseistä letkua, ei näy vaurioita. Mul ei oo sopivaa peiliä et näkis onko letku imusarjan perässä kiinni, mut ei ainakaan kuulosta et olis irti. Viime talvena kun vaihtelin öljynpaineanturia letku jäi ensin irti ja sen kyl kuuli äänestä. Onks se letku ny sit tukossa?
|
#4
|
||||
|
||||
Noniin! Vika korjattu. Elikkä pienellä peilillä kurkkimaan imarin perään että onko alipaineletku kunnolla kiinni. Olihan se. Hetken päätä raavittua totesin et sen letkun on pakko olla poikki. Avasin johtonipun siitä akun alta ja sieltähän se vika löyty, noin 5cm letkua oli täysin hapertunu. Kivasti oli vika piilossa kun jo kerran sitä nippua tutkin enkä vikaa löytäny. Reilun 20cm matkalta uusin letkua kun oli niin haperoo että johtonippua purettaessa letku hajosi käsiin. Kone käyntiin ja testaten. Hienosti pelittää.
Kerrankin tuli korjaus halvaks kun letkut ja jatkot löyty metritavarana |
#5
|
||||
|
||||
Oliko siinä johtonipussa muuten mitään syöpymisen merkkejä?
Jossain vaiheessa akku ilmeisesti kiehunut ja vuotanut johtosarjan päälle hapot. Siksi omaan c5seen vaihdoin heti hyytelöakun.
__________________
Corvette 2006 Convertible projekti, Corvette 1993 Convertible LT1, Corvette 1984 Coupe L83,
Corvette 1978 L-82 projekti, Corvette 1972 SBC Coupe, Corvette 1971 LS5 454 |
#6
|
||||
|
||||
Akku oli kyllä jossain välissä vuotanut, oli selviä jälkiä. Johtonipun päällä ja sisällä oli valkosta muhjua. Mutta johtojen eristeet oli kyllä kunnossa, pelkästään alipaineletku oli hapertunu rikki. Onneks vaan se
|
#7
|
||||
|
||||
Lainaampa vanhaa aihetta
eli puhallin/ilmastointi ei käynnisty, ei siis puhalla mitään. Säädin paneelissa kyllä arvot muuttuvat jne. mutta kun yrittää käynnistää ilmastoinnin ac-valo vilkkuu jonkin aikaa ja mitään ei tapahdu. Vikakoodit B0361HC ja B0441H eli vasen actuaattori ei ole saanut maita tms. mutta ei kait tämä estä koko puhaltimen käynnistymistä????
__________________
- ex Plymouth Valiant -65 - ex Pontiac Firebird -88 - ex Corvette - 98 - Ford Excursion - 00 |
#8
|
||||
|
||||
mulla varmaan sama vika.onks toi ali paine letku kaikissa c5 sama.eli kerran katselin enkä löytänyt.ja missä aktuaattorin maadotus on.98 kyseessä.ne aktuaattorit on ehjät.vaihdettu.
__________________
kempsu: |
#9
|
||||
|
||||
Sen verran selvisi tuossa iltapuhteena - tai siis kaveri selvitti - että vika on päävastuksessa, se oli kärähtänyt tai siis sen sisällä oleva kondensaattori??? (pieni kolmijalkainen osa) : ) oli käynyt ilmeisen lämpimänä kun osa oli sulanut kiinni muovikoteloon.
http://www.ebay.ca/itm/Acdelco-15-87...-/310354948701 Eli siis tuo osa, löytyy apukuskin jalkatilasta puhaltimen moottorin takaa
__________________
- ex Plymouth Valiant -65 - ex Pontiac Firebird -88 - ex Corvette - 98 - Ford Excursion - 00 Last edited by Nybörjare : 14.07.2013 at 21:49. |
#10
|
||||
|
||||
Ohjausyksiköstä on siis transistori kärähtänyt, oliskohan kenelläkään sähkökuvaa kyseisestä osasta, niin näkisi, että minkä tyyppinen on kyseessä. Tai vaihtoehtoisesti myydä vastaavaa osaa?
__________________
- ex Plymouth Valiant -65 - ex Pontiac Firebird -88 - ex Corvette - 98 - Ford Excursion - 00 |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links |
|