|
|
||||
|
||||
|
Varovasti bensasysteemin kanssa....
...tuossa seurasin pienin varauksin nimimerkki "systeemi":n bensanpaineanturin asennusta tuolla toisessa ketjussa C5-osiossa.
Tämä viesti ei kuitenkaan koske yhtä harrastajaa. Tällaista löytyi jenkkifoorumilta, eli vuotavia FASTin bensakiskoja: http://forums.corvetteforum.com/c6-z...s-problem.html Ei ollenkaan mukavaa, ei.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Niin mitä tuolla sitten tarkoitatkaan minun osalta? Eli olen tilannut kahdesta eripaikasta kahdet erilaiset GM adapterit tuolle paineanturille. Luonnollisesti kaikkia bensalinjoihin liittyviä vuotoja seurataan muutenkin suhteellisen tarkasti. Onhan tälläkin kylällä yksi C5:n palanut bansalinja vuodon vuoksi. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Olennaista ei kuitenkaan ole että just sinulla oli vuoto, vaan se, että näitten bensasysteemien kanssa pitää olla hemmetin tarkkana. 4 baaria kuitenkin painetta, eli virheisiin ei ole oikein varaa.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Liiman käyttö omalta osaltani tulee tuolta teollisuuden hydrauliikasta, jossa "lähes"aina laitetaan liimalla kiinni (tärinän vuoksi). Ei sillä mitään tiivistystää ollut ajastustakaan tehdä. Mutta olet oikeassa että koskaan ei voi olla liian tarkka bensasysteemissä. Tai oikeastaan missään koneen tekniikkaan/ toleransseihin liittyvissä asioissa. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Onpas Pekka löytänyt ajankohtaisen aiheen. Tosiaan jos omistat Fastin imusarjan ja Fastin fuelrailit, kannatta tarkastaa että suuttimet istuu paikalleen hyvin ja että kiristysvara riittää kiinnikkeissä. ( Tämä koskee ainakin LS 7 sarjaa ). Itsellä jouduttiin tänään kiinnikkeet modaamaan, onneksi vahinkoa ei tullut, tosin läheltä liippasi. Sitten kun oltiin kotia lähdössä Dynosta, tuli paikalle eräs LS7 Vette, jossa oli sama ongelma.
|
||||
|
||||
|
Missä tehomäärissä ne orkkis kiskot alkaa ahdistaa?
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Siis näin: http://finnshark.com/forum/showpost....&postcount=310 Mutta puhutiinko tuossa Pekan linkissä railin ja suuttimen o-renkaan tiiveydestä, eli jos railin kiinitys antaa jälkeen ja raili nousee irti suuttimesta, raouttuu ja siitä välistä vuotaa? (brackets)
|
||||
|
||||
|
Quote:
Eli täällä. Uudet kiskot jo tullissa!
|
||||
|
||||
|
Quote:
Itse asiassa ei noin.. Jos tarkoitus on estää liitosta aukeamasta tärinässä ja siksi turata lukitetta kierteeseen, pitää se lukite laittaa sinne naarasosaan eikä urokseen. Jos sen laittaa tuohon uroskierteeseen, se menee kiinni kierrettäessä O-renkaan viisteeseen/uraan ja kovettuu jommallekummalle puolelle O-rengasta jolloin itse O-renkaan tiivistyskyky heikkenee oleellisesti. O-renkaan pitämisen edellytys on että sen vastinpinta on täysin tasainen ja itse rengas voi nojata kumpaan tahansa laitaan riippuen mistä paine tulee. Lukite urassa tekee renkaalle ympyrän johonkin kohtaan patin jonka rengas joutuu kiertämään. Ja jos 542:sta laittaa pehmeään alumiini-alumiini -liitokseen niin melko varmasti liitos on sitten ikuinen eikä purettavissa. Itse 542 pitää kyllä bensan joten jos sitä on kierteessä tarpeeksi, tuo liitos pitää vaikka O-rengas onkin siellä enää vain muodon vuoksi. Ja tuo ketjun alkuperäinen ongelma koski suuttimien ja bensakiskon välistä kiinnitystä joissa kiinnikkeitä on myyty väärillä mitoilla ettei kisko istu pohjassa asti ja asiaa on pahentanut se että kisko ottaa tulipeltiin kiinni jolloin koneen heiluessa kisko nytkyttää suuttimeen nähden.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Mulla on ollut kaksi eri ongelmaa noiden railien kanssa. Ensimmäinen oli se kun normi suuttimen mukana tuleva 14 mm alapään O-rengas ei tiivisty tarpeeksi hyvin. Piti vaihtaa 15,5 mm O-rengas. Toinen ongelma on se kun railit ei painu tarpeeksi alas, kun sarjan mukana tulleet kiinnnikkeet on liian pitkät. Kun porattiin kiinnikkeisiin uudet reijät, meni kisko 5 mm alemmaksi ja nyt suutin pysyy paikallaan, eikä rupea vuotamaan. Pomppe, sinunkin kannattaa tehdä niin päin asia, että pistä ensin suuttimet railiin kiinni, ja katso että ne menee pohjaan. Sitten tiputa kisko suutimineen paikalleen imnusarjaan, tässä vaiheessa ei kannata olla niitä pieniä kiinnikkeitä paikallaan, silloin huomaat että onko sulla suuttimet asettunut oikein. Toki liian tíukalle ei pidä kiristää, kokeile että suuttimet pyörii sormin.
Last edited by TOMAS : 10.07.2013 at 09:29. |
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|