C4 Projekti Kertomukset Vikakoodeja ja Ruiskumoottoreita, vahvaa ja informatiivista C4 projekti kerrontaa. |
|
Thread Tools | Search this Thread |
#1
|
||||
|
||||
Moottoriko rikki?
No ei sentään
Ok.. Veten moottorista alkoi viime syksynä kuulumaan pientä epämääräistä meteliä, joka kokoajan voimistui. Tuolloin asiaa ei keritty paljoa tutkimaan ja auto pistettiin talviteloille sellaisenaan. Tänä kesänä loma alkoi rattoisasti vette rempalla, kuten mm. lämppärin kennon vaihdolla. Samalla tutkittiin myös ylimääräisen äänen aiheuttajaa. Ääni kuulosta hieman kuin venttiileissä olisi liikaa välystä, mutta vain voimakkaampi. Joten tuumasta toimeen ja säädetäänpä venttiilit. No eipä auttanut ja ääni vain voimistuu ja tarkemmin tutkittua ääni tulee jostain auton alta, joten käydään peltisarjojen liitokset läpi. Kiristellään vähän pultteja ja toivotaan parasta. Eipäs auttanut. Vihdoin saatiin autoa sen verran ylös, että pääsee auton alle kuulostelemaan. Letku öljypohjan etuosaan kiinni ja toinen letku korvaan ja tutkimaan mistä ääni tulee. Letkua kytkimen suuntaan siirrettäessä ääni voimistuu ja on voimakas moottorin ja kytkinkopan liitoksessa. Liikutetaan letkua rajaa pitkin molempiin suuntiin. Startin luona ääni on voimakkaimmillaan ja siinä hetken jo säikähdin, että onko startissa jotain häikkää. Eipä hätää. Vauhtipyörän suojana toimivasta pellin palasesta puuttui sitten pultti. Eipä tarvinnut olla iso ongelma mistä aiheutuu huomattavan paljon päänvaivaa. Nyt sitten jostain pitäis löytää uusi pultti ja viedä auto leimalle. Onkohan muilla ollut vastaavia tilanteita, että jonkin p*****an pienen asian takia pengotaan ja säädetään kaikki mahdollinen? |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
Oishan totakii tutkiessa voinu purkaa puolet moottorista, irrottaa, vaihtaa ja testata melkeen kaikki osat moottorista ja viimisenä sit sen pakoputken. Laiska kun oon, niin mitään en kuitenkaan viitsinyt purkaa paitsi sitten sen pakoputken, kun viikkojen mittailujen, pähkäilyiden ja ihmettelyn jälkeen ei oikein muuta vaihtoehtoa jäljelle jäänyt. |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Uteliaana voisin kysyä, että mikä oli pakoputken tukkinut? |
#4
|
||||
|
||||
Eipä auttanut uuden pultin asentaminen. Vielä sama meteli jatkuu. Nyt tosin huomasin, että jos kytkimen painaa pohjaan niin meteli loppuu.
Kumma kun eilen kokeillessa meteli loppui sillä, että painoi sitä kytkinkopan alapuolista suojapeltiä. Tutkin hieman lisää asiaa ja meteli tosiaan kuuluu startin luota. Jostain syystä painelin levyä puukiilalla ja ajattelinpa sitten kokeilla kiilata sen startin kiinnityksen ja levyn väliin. --> Enemmän meteliä ja aivan kuin joku vauhtipyörässä vastaisi peltiin. Ja mitäs seuraavaksi? Varmaan otetaan pelti irti ja katsotaan mitä sen alta löytyy. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Laren kolina saattaa johtua kaksoismassavauhtipyörästä. Loppuuko kolina, jos nostaa kierroksia esim. 1200 RPM:ään? Last edited by janiv : 31.07.2013 at 14:19. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Taivuttelin suojapeltiä hieman ja meteli loppui täysin. Aika omituista. Mikähän lie aiheuttanut suojapellin taipumisen niin, että se vastaa vauhtipyörään. Jotain pientä osumaa se on ennenkin ottanut joten olisko siinä ja auringonpilkuissa syy? Saas nähdä miten kauan tuo korjaus pelittää. |
#7
|
||||
|
||||
Mulla ainakin oli tuplamassa tiensä päässä alkoi kuumana ensin tyhjäkäynnillä pikkasen kolahteleen epäsäännöllisesti ja pikkuhiljaa paheni....
__________________
1991 Triple Black Six Speed Corvette Coupe (ex) 2008 Triple Black LS3 SC Z51 3LT Corvette Coupe 2015 Triple Black Gmc Sierra Denali 4x4 2500HD 6.6 CC. 2012 Triple Black Chevrolet Silverado 2500HD 6.6 Duramax 4x4 Crew Cab Rocky Mountain. (ex) 1995 Chevrolet Silverado 2500 4x4 6.5L Detroit Diesel 1989 Black Mercedes Benz G-Wagon W460 250GDT. (Ex) 2006 Black Jeep Grand Cherokee Limited 5.7L HEMI (ex) 2006 Black Chevrolet Silverado 6.6 Duramax Crew Cab 4x4 (ex) |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links |
|