FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06.08.2013, 23:43
Rocckk's Avatar
Rocckk Rocckk is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2009
Location: Oulu
Posts: 530
Rocckk on oikealla tiellä
Mystinen öljyvuoto

Tiukkaa tekee saada pysymään L98sissa öljyt sisällä. Kyliltä kotiin palatessa autotallin ovella öljynpaineet notkahti lähes nollille ja punavalo syttyi. Kone sammuksiin. 30sec odotus, auto käyntiin, paineet 5sec normaalissa ~150kpa tyhjäkäyntipaineessa, kunnes nollille. Pientä öljylammikkoa alkasi muodostua tässä vaiheessa öljynsuodattimen alapuolelle..

Koneen jäähdyttyä öljyjen tarkistus x2, ylärajassa. Auto käytiin ja tyhjäkäynnillä 2min, tyhjäkäyntipaineet kylmäksi koneeksi normit ~200kpa ja tippa silloin tällöin öljyä tippui lammikkoon.

(edit. ~3..4min kohdalla paineet putosi nollille.)

99% varmuudella ei vuoda öljysuodattimesta, vauhtipyörän suojapellin (tmv) poistin, kuiva sisältä (=rear main seal ok?), koneen yläpuolelta jakajan alue kuivan näköinen (jakajan jalka, öljynpainekytkin ja öljynpaineanturi).. Vähä huonosti näkee mut niinku kannentiivistekää ei vuotais ~7sylinterin alueelta.. Myöskään öljypohjan tiiviste ei vuoda. Auto sammuksissa lammikko ei kasva.

Voiskohan China wall vuotaa tuollai yläpuolelta katottuna "näkymättömästi"? Ehkä selittäisi paineiden putoamisenki.. Ja taasen kylmänä öljy (Mobil Super 3000, 5W-40 täyssynt) vähä kankeenpaa eikä vuotais niin helposti? Hmm..
__________________
Elämä on kovaa, mutta ilman kovaa ei ole elämää.
C -06 Z06
H -99 tomaatti
H -87 tomaatti
H -87 manuaali

Last edited by Rocckk : 07.08.2013 at 11:59.
Reply With Quote
  #2  
Old 07.08.2013, 11:07
Rocckk's Avatar
Rocckk Rocckk is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2009
Location: Oulu
Posts: 530
Rocckk on oikealla tiellä
Kuskinpuolen venakoppa, etenkin takimmainen ruuvi oli melko löysällä. Kiristely ei tukkinut vuotoa. Ei tosin näytä että venakoppa vuotais. Ja vaikuttaisko se paineiden putoamiseen edes?

"Paras" arvaus tällähaavaa että 7sylinterin nurkilta kannentiivari rikki. Jäähdytysnesteessä ei öljyä, eikä pölläyttele epänormaalisti eikä savuta. Mutta öljyvuoto sentäs löytyy
__________________
Elämä on kovaa, mutta ilman kovaa ei ole elämää.
C -06 Z06
H -99 tomaatti
H -87 tomaatti
H -87 manuaali
Reply With Quote
  #3  
Old 07.08.2013, 11:16
H3nKaK's Avatar
H3nKaK H3nKaK is offline
Aktivisti
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 669
H3nKaK on oikealla tiellä
voipi olla myös nostajalaaksosta tuo vuoto, koneen takaosasta. eli siis imarin/kannen/lohkon yhtymäkohdista. sieltä taitaa minullakin tällähetkellä pikkusen vuotaa, mutta startinpuolelta vain. vittumainen paikka paikantaa tuo vuoto ja korjaantunee vain imarin irtiotolla ja uusien silareiden laitolla. siellähän ei ole muuta tiivaria kuin silari.
Reply With Quote
  #4  
Old 07.08.2013, 11:19
H3nKaK's Avatar
H3nKaK H3nKaK is offline
Aktivisti
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 669
H3nKaK on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Rocckk
"Paras" arvaus tällähaavaa että 7sylinterin nurkilta kannentiivari rikki. Jäähdytysnesteessä ei öljyä, eikä pölläyttele epänormaalisti eikä savuta. Mutta öljyvuoto sentäs löytyy

en usko. vaikka kannentiiviste olisi rikki, niin sieltä ei pitäisi ölppää tulla, ellei ole sitten sylinterin kohdalta rikki ja jos sitten tulee ölppää, niin on jotain muutakin vikaa. venavarren kumit vuotaa tai jotain muuta paskaa. muutenhan kannen välistä ei tule kuin jäähdytysnestettä.
Reply With Quote
  #5  
Old 07.08.2013, 11:57
Rocckk's Avatar
Rocckk Rocckk is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2009
Location: Oulu
Posts: 530
Rocckk on oikealla tiellä
Imukansi on ollut irti n. 10kk sitten ja kasattu uusilla tiivisteillä/ymmärtääkseni asianmukaisesti. Mutta kaikki on toki mahdollista. Ongelma tuossa alueessa taitaa juurikin olla se ettei sinne näe ennen kuin irrottaa imukannen/jakajan?
Mikähän olisi helpoin tapa saada näköyhteys tuonne "kiinanmuuriin"?
__________________
Elämä on kovaa, mutta ilman kovaa ei ole elämää.
C -06 Z06
H -99 tomaatti
H -87 tomaatti
H -87 manuaali
Reply With Quote
  #6  
Old 07.08.2013, 12:05
H3nKaK's Avatar
H3nKaK H3nKaK is offline
Aktivisti
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 669
H3nKaK on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Rocckk
Imukansi on ollut irti n. 10kk sitten ja kasattu uusilla tiivisteillä/ymmärtääkseni asianmukaisesti. Mutta kaikki on toki mahdollista. Ongelma tuossa alueessa taitaa juurikin olla se ettei sinne näe ennen kuin irrottaa imukannen/jakajan?
Mikähän olisi helpoin tapa saada näköyhteys tuonne "kiinanmuuriin"?

miksi niitä sanotaan, niitä kepakoita joiden päässä on kamera. sellaisella vois kuvitella ainakin pääsevän kattomaan. tai jokin hyvä pieni peili ja kirkas valo vois ehkä toimia. taidampa itekki kokeilla tänään kyseistä operaatiota peilillä.

onko sulla nosturia käytettävissä?
Reply With Quote
  #7  
Old 07.08.2013, 12:23
Rocckk's Avatar
Rocckk Rocckk is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2009
Location: Oulu
Posts: 530
Rocckk on oikealla tiellä
Ainut apuväline on palttiarallaa säkkipimeä autotalli jossa auto majailee..
Ei sentäs sada päälle ku käsikopelolla koittaa öljyvuotoa metästää. Et ei oo liian helppoa

Tommosella peilillä vois toki jotain nähdä, pitää koittaa löytää jostain
__________________
Elämä on kovaa, mutta ilman kovaa ei ole elämää.
C -06 Z06
H -99 tomaatti
H -87 tomaatti
H -87 manuaali
Reply With Quote
  #8  
Old 07.08.2013, 12:26
H3nKaK's Avatar
H3nKaK H3nKaK is offline
Aktivisti
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 669
H3nKaK on oikealla tiellä
mulla ois nosturi oulun eteläpuolella jos haluat lainata ja tutkia vuotoa tarkemmin.

yv:llä tarkemmin
Reply With Quote
  #9  
Old 07.08.2013, 12:37
Rocckk's Avatar
Rocckk Rocckk is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2009
Location: Oulu
Posts: 530
Rocckk on oikealla tiellä
Kyllähän tuo kiinnostaa.. Tuolta se muuten nokuttaa, tuon suoja-alumiinin reunaa pitkin
__________________
Elämä on kovaa, mutta ilman kovaa ei ole elämää.
C -06 Z06
H -99 tomaatti
H -87 tomaatti
H -87 manuaali
Reply With Quote
  #10  
Old 07.08.2013, 12:52
pekka's Avatar
pekka pekka is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jun 2004
Location: jämsä
Posts: 132
pekka on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Käytä korjaamolla ja lisätkää infrapunaan reagoivaa kemikaalia öljyn sekaan.Sitten kone kuumaksi ja infrapunavalolla katsotaan mistä vuotaa,loistaa kuin fosfori pimeässä.Ei vaikuta öljyn ominaisuuksiin voitelumielessä.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 11:47.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.