#1
|
||||
|
||||
Mystinen öljyvuoto
Tiukkaa tekee saada pysymään L98sissa öljyt sisällä. Kyliltä kotiin palatessa autotallin ovella öljynpaineet notkahti lähes nollille ja punavalo syttyi. Kone sammuksiin. 30sec odotus, auto käyntiin, paineet 5sec normaalissa ~150kpa tyhjäkäyntipaineessa, kunnes nollille. Pientä öljylammikkoa alkasi muodostua tässä vaiheessa öljynsuodattimen alapuolelle..
Koneen jäähdyttyä öljyjen tarkistus x2, ylärajassa. Auto käytiin ja tyhjäkäynnillä 2min, tyhjäkäyntipaineet kylmäksi koneeksi normit ~200kpa ja tippa silloin tällöin öljyä tippui lammikkoon. (edit. ~3..4min kohdalla paineet putosi nollille.) 99% varmuudella ei vuoda öljysuodattimesta, vauhtipyörän suojapellin (tmv) poistin, kuiva sisältä (=rear main seal ok?), koneen yläpuolelta jakajan alue kuivan näköinen (jakajan jalka, öljynpainekytkin ja öljynpaineanturi).. Vähä huonosti näkee mut niinku kannentiivistekää ei vuotais ~7sylinterin alueelta.. Myöskään öljypohjan tiiviste ei vuoda. Auto sammuksissa lammikko ei kasva. Voiskohan China wall vuotaa tuollai yläpuolelta katottuna "näkymättömästi"? Ehkä selittäisi paineiden putoamisenki.. Ja taasen kylmänä öljy (Mobil Super 3000, 5W-40 täyssynt) vähä kankeenpaa eikä vuotais niin helposti? Hmm..
__________________
Elämä on kovaa, mutta ilman kovaa ei ole elämää. C -06 Z06 H -99 tomaatti H -87 tomaatti H -87 manuaali Last edited by Rocckk : 07.08.2013 at 11:59. |
#2
|
||||
|
||||
Kuskinpuolen venakoppa, etenkin takimmainen ruuvi oli melko löysällä. Kiristely ei tukkinut vuotoa. Ei tosin näytä että venakoppa vuotais. Ja vaikuttaisko se paineiden putoamiseen edes?
"Paras" arvaus tällähaavaa että 7sylinterin nurkilta kannentiivari rikki. Jäähdytysnesteessä ei öljyä, eikä pölläyttele epänormaalisti eikä savuta. Mutta öljyvuoto sentäs löytyy
__________________
Elämä on kovaa, mutta ilman kovaa ei ole elämää. C -06 Z06 H -99 tomaatti H -87 tomaatti H -87 manuaali |
#3
|
||||
|
||||
voipi olla myös nostajalaaksosta tuo vuoto, koneen takaosasta. eli siis imarin/kannen/lohkon yhtymäkohdista. sieltä taitaa minullakin tällähetkellä pikkusen vuotaa, mutta startinpuolelta vain. vittumainen paikka paikantaa tuo vuoto ja korjaantunee vain imarin irtiotolla ja uusien silareiden laitolla. siellähän ei ole muuta tiivaria kuin silari.
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
en usko. vaikka kannentiiviste olisi rikki, niin sieltä ei pitäisi ölppää tulla, ellei ole sitten sylinterin kohdalta rikki ja jos sitten tulee ölppää, niin on jotain muutakin vikaa. venavarren kumit vuotaa tai jotain muuta paskaa. muutenhan kannen välistä ei tule kuin jäähdytysnestettä. |
#5
|
||||
|
||||
Imukansi on ollut irti n. 10kk sitten ja kasattu uusilla tiivisteillä/ymmärtääkseni asianmukaisesti. Mutta kaikki on toki mahdollista. Ongelma tuossa alueessa taitaa juurikin olla se ettei sinne näe ennen kuin irrottaa imukannen/jakajan?
Mikähän olisi helpoin tapa saada näköyhteys tuonne "kiinanmuuriin"?
__________________
Elämä on kovaa, mutta ilman kovaa ei ole elämää. C -06 Z06 H -99 tomaatti H -87 tomaatti H -87 manuaali |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
miksi niitä sanotaan, niitä kepakoita joiden päässä on kamera. sellaisella vois kuvitella ainakin pääsevän kattomaan. tai jokin hyvä pieni peili ja kirkas valo vois ehkä toimia. taidampa itekki kokeilla tänään kyseistä operaatiota peilillä. onko sulla nosturia käytettävissä? |
#7
|
||||
|
||||
Ainut apuväline on palttiarallaa säkkipimeä autotalli jossa auto majailee..
Ei sentäs sada päälle ku käsikopelolla koittaa öljyvuotoa metästää. Et ei oo liian helppoa Tommosella peilillä vois toki jotain nähdä, pitää koittaa löytää jostain
__________________
Elämä on kovaa, mutta ilman kovaa ei ole elämää. C -06 Z06 H -99 tomaatti H -87 tomaatti H -87 manuaali |
#8
|
||||
|
||||
mulla ois nosturi oulun eteläpuolella jos haluat lainata ja tutkia vuotoa tarkemmin.
yv:llä tarkemmin |
#9
|
||||
|
||||
Kyllähän tuo kiinnostaa.. Tuolta se muuten nokuttaa, tuon suoja-alumiinin reunaa pitkin
__________________
Elämä on kovaa, mutta ilman kovaa ei ole elämää. C -06 Z06 H -99 tomaatti H -87 tomaatti H -87 manuaali |
#10
|
||||
|
||||
Käytä korjaamolla ja lisätkää infrapunaan reagoivaa kemikaalia öljyn sekaan.Sitten kone kuumaksi ja infrapunavalolla katsotaan mistä vuotaa,loistaa kuin fosfori pimeässä.Ei vaikuta öljyn ominaisuuksiin voitelumielessä.
|
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links | |||||
|