FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C1 (vuosimallit 1953-1962)
User Name
Password

C1 (vuosimallit 1953-1962) Corvette C1 - Solid Axle, Early Years

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07.09.2013, 14:23
woodland's Avatar
woodland woodland is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2009
Location: Lahti
Posts: 221
woodland on oikealla tiellä
Penkitystä

Tänään tuli käytyä paikallisella powerbyte:llä käyttämässä autoa penkissä.
Koneesta löytyi 418 hp ja vääntöä 575 Nm. Takapyöriltä tuli 379 Hp.
Paras teho löytyi 5800 rpm, max kiekat vedossa 6750.
Reply With Quote
  #2  
Old 07.09.2013, 14:28
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by woodland
Tänään tuli käytyä paikallisella powerbyte:llä käyttämässä autoa penkissä.
Koneesta löytyi 418 hp ja vääntöä 575 Nm. Takapyöriltä tuli 379 Hp.
Paras teho löytyi 5800 rpm, max kiekat vedossa 6750.
OHO! Komea numerot!
Reply With Quote
  #3  
Old 07.09.2013, 19:44
Fangio13's Avatar
Fangio13 Fangio13 is offline
Kohta tää lähtee lapasest
 
Join Date: Jul 2004
Location: Savo
Posts: 1,730
Fangio13 on oikealla tiellä
Hattua nostetaan täältäkin,komeat lukemat!
__________________
C3 -77
312 rwhp 5200rpm / 434 Nm 3500rpm
1/4 mile 13.7s / 171kmh
Savon Mahvia
Reply With Quote
  #4  
Old 08.09.2013, 09:13
LT-1's Avatar
LT-1 LT-1 is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,753
LT-1 on oikealla tiellä
Komiat on lukemat, mutta uteliaisuus heräsi: Iskutilavuus ? millainen paketti keulassa on ? auto vai manual ?
Reply With Quote
  #5  
Old 08.09.2013, 12:42
pikku-eetu's Avatar
pikku-eetu pikku-eetu is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 250
pikku-eetu tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by woodland
Tänään tuli käytyä paikallisella powerbyte:llä käyttämässä autoa penkissä.
Koneesta löytyi 418 hp ja vääntöä 575 Nm. Takapyöriltä tuli 379 Hp.
Paras teho löytyi 5800 rpm, max kiekat vedossa 6750.

Heips,

vaikuttavat lukemat, onnittelut.

Nyt kysymys jota olen pienessä mielessäni ihmettellyt eli kun teho otetaan takapyöriltä niin miten se teho moottorilta on määritelty?

Minulla on C-4 itsellä ja netistä tutkiskellessa sille arvioidaan / ilmoitetaan 17% häviöt voimansiirrossa. Nyt kuitenkin näyttäisi että tuossa laskelmassa voimansiirron tehohäviö oli alle 10 % mikä on todellakin loistavan alhainen arvo. Eli onko kukaan (ja onhan varmasti) penkittänyt ensin moottoria ja sitten samaa konetta auton keulilla takapyöristä jolloin todellakin tiedettäisiin mitä sinne matkalle hukkuu.

Tekisi mieleni väittää että sinulla on todellisuudessa enemmän tehoa moottorissa kuin tuo penkitys osoittaa tai sitten omistat todella loistavasti toimivan voimansiirron. Minä olisin todella tyytyväinen jos minun nakkikattilan häviöt olisivat lähellekkään noin alhaiset.

pikku-eetu
Reply With Quote
  #6  
Old 08.09.2013, 12:57
woodland's Avatar
woodland woodland is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2009
Location: Lahti
Posts: 221
woodland on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by pikku-eetu
Heips,

vaikuttavat lukemat, onnittelut.

Nyt kysymys jota olen pienessä mielessäni ihmettellyt eli kun teho otetaan takapyöriltä niin miten se teho moottorilta on määritelty?

Minulla on C-4 itsellä ja netistä tutkiskellessa sille arvioidaan / ilmoitetaan 17% häviöt voimansiirrossa. Nyt kuitenkin näyttäisi että tuossa laskelmassa voimansiirron tehohäviö oli alle 10 % mikä on todellakin loistavan alhainen arvo. Eli onko kukaan (ja onhan varmasti) penkittänyt ensin moottoria ja sitten samaa konetta auton keulilla takapyöristä jolloin todellakin tiedettäisiin mitä sinne matkalle hukkuu.

Tekisi mieleni väittää että sinulla on todellisuudessa enemmän tehoa moottorissa kuin tuo penkitys osoittaa tai sitten omistat todella loistavasti toimivan voimansiirron. Minä olisin todella tyytyväinen jos minun nakkikattilan häviöt olisivat lähellekkään noin alhaiset.

pikku-eetu


Minulla perus 3 vaihteinen th-350. Kyseessä inertia penkki joka laskee jotenkin molemmat tehot, joku joka tietää, vois valaista asiaa enemmän.

Ja mielestäni tuo 17 % häviö esim 250 hp tehoilla suht ok mutta jos koneessa 1000 hp niin mielestäni silloin häviöt eivät varmasti ole 170 hp, oikaiskaa jos olen väärässä
Reply With Quote
  #7  
Old 08.09.2013, 13:34
pikku-eetu's Avatar
pikku-eetu pikku-eetu is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 250
pikku-eetu tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by woodland
Minulla perus 3 vaihteinen th-350. Kyseessä inertia penkki joka laskee jotenkin molemmat tehot, joku joka tietää, vois valaista asiaa enemmän.

Ja mielestäni tuo 17 % häviö esim 250 hp tehoilla suht ok mutta jos koneessa 1000 hp niin mielestäni silloin häviöt eivät varmasti ole 170 hp, oikaiskaa jos olen väärässä

Heips,

olet varmaan oikeassa koska samalla voimansiirrolla joka on suunniteltu 250 hp ei tule läpi tuhatta hepoa, kitkat ja häviöt kasvavat paljon koska paikat vääntyvät ja ylikuormittuvat joka lisää kitkaa ja hukkaa. Häviöt menevät paljon korkeammalle kuin 17%. Sen takia tehokkaammissa versioissa on voimansiirron öljyjen jäähdyttimet koska koska 0,17 * teho niin sillä lämpiää jo isokin uimahallin sauna

Ohessa varsin hyvää peruslukemista aiheesta ja tyrmistyttävää tietoa tomaattien tehonhukasta.

http://www.carcraft.com/techarticles...s/viewall.html

Mutta olisi aidosti kiva tietää miten nuo dynopajat (laitteistojen softatoimittajat) ovat laskeneet nuo tehohäviöt. Koska en usko että niitä voi tarkasti laskea mitenkään. Jo se että mitä moottoriöljyä käytät ja paljonko sitä on koneessa vaikuttaa muutaman hepon suuntaan jos toiseen.

Asiasta mitään tietämätön mutta valaistusta toivoen

pikku-eetu
Reply With Quote
  #8  
Old 09.09.2013, 05:40
Pappatunturi's Avatar
Pappatunturi Pappatunturi is offline
Laihian metalli since1950
 
Join Date: Apr 2005
Location: Pöllönummi
Posts: 8,423
Pappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääPappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Kyllä oli raikkaat lukemat 283sta
__________________
..it's not how you drive, it's how you arrive.

Reply With Quote
  #9  
Old 09.09.2013, 07:58
woodland's Avatar
woodland woodland is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2009
Location: Lahti
Posts: 221
woodland on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Pappatunturi
Kyllä oli raikkaat lukemat 283sta

Se on vaihdettu 235 Blue-Flameksi, eiks näitä oo tulossa lisääkin tänne?
Reply With Quote
  #10  
Old 09.09.2013, 17:29
Pappatunturi's Avatar
Pappatunturi Pappatunturi is offline
Laihian metalli since1950
 
Join Date: Apr 2005
Location: Pöllönummi
Posts: 8,423
Pappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääPappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by woodland
Se on vaihdettu 235 Blue-Flameksi, eiks näitä oo tulossa lisääkin tänne?


Emmä mitään tiiä
__________________
..it's not how you drive, it's how you arrive.

Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 21:40.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.