|
|
||||
|
||||
|
Päästöt liian suuret C5 - saisiko apua!
Viime syksynä 2012 mitattu seuraavat arvot tyhjäkäynnillä.
CO 0.20 HC 45 CO2 14.60 O2 0.45 Eilen 2013 mitattu seuraavat arvot tyhjäkäynnillä. CO 0.82 HC 70 CO2 14.24 O2 0.67 Yli 2000rpm arvot seuraavat. CO 1.05 HC 369 CO2 13.69 O2 1.23 Eli hylky tuli noista päästöistä. CO Pitoisuus joutokäynnillä-CO pitoisuus kierroksilla liian korkea - HC pitoisuus liian korkea tyhjäkäynnillä - HC pitoisuus liian korkea kierroksilla. Ihmetyttää kun ei viime vuonna mitattu päästöjä tyhjäkäynnillä. Itse en silloin kylläkään autoa omistanut vaan entinen omistaja kävi katsastamassa auton jolta sitten auton ostin. Mitä on tapahtunut tässä valillä. Pekka kävi säätämässä autoani kesällä 2013 jolloin auton käynti muuttui huomattavasti paremmaksi. Ennen sitä auton kierrokset heitteli tasakaasulla ajon aikana ja PLX seosmittari meni välillä punaiselle eli seos meni laihalle. Nyt olisi kuukausi aikaa saada päästöt kohdalleen mutta mitä tehdä? Auttaako jos vaihtaa uudet tulpat-ilmanputsarin? Pitäisikö kokeilla heittää tankkiin 20% etanolia ja loput 98 ja sit heti päästömittaukseen vai peräti 95 tankkiin? Kestääkö kone ja letkut. Toimiiko auto samalla softalla ja noilla ym. seoksilla? Autossa on Vortech V2 - CompCams nokka XR269HR - kisakatit. Auttakaa nyt hyvät toverit miestä vastamäessä
|
||||
|
||||
|
Tulpat ainakin eka vaihtoon, josko HC arvo siitä tokenisi..
|
||||
|
||||
|
Quote:
Nyt autossa on NGK TR55 tulpat ja mulla on uudet tulpat hyllyssä TR6. Laitanko ne?
|
||||
|
||||
|
Noi katit tahtoo sulaa paskaks näis vehkeis,, ootko varma että ne toimii vielä?
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Mulla ei ole mitään tietoa noista, Allu on ne vaihtanut, milloin sitä en tiedä. Katsastusmies sanoi mulle että ne ovat kisakatit. Itse en ole autolla revitellyt enkä muutenkaan ajellut säädyttömästi. Kilsoja on tullut minun puolelta n. 4500km ja uskonut myyjään että kaikki on kunnossa meiningillä. Ehkä se on väärä ajatustapa kuitenkin. Mistä muuten sen voi näin maalikkona tietää että noi katit toimii?
|
||||
|
||||
|
Quote:
Eikös just ollut juttua jossain mediassa, että kun autoa käyttää säälien, voi tulla ongelmia katsastuksessa, päästöt on pielessä.. Vai koskiko se diiseleitä? Mutta kumminkin en ensimmäisenä lähtisi myyjän puheita epäröimään, varsinkin tässä kyseisessä tapauksessa. Aika ikävää.
|
||||
|
||||
|
Jos hieman ajatuksia heittelen. Ilmanputsari kondikseen, tulpat ja kone kuumaksi ennen konttorille menoa.
|
|
|
||||
|
||||
|
Mutta kumminkin en ensimmäisenä lähtisi myyjän puheita epäröimään, varsinkin tässä kyseisessä tapauksessa. Aika ikävää.[/quote]
Niin on se ikävää kun myyjä tekstasi mulle että auto on nyt muutos katsastettu ahdin.keula valoineen ja vanteet. Ahdin on ok. Valot osoittavat liian ylös eli korjaus kehoitus, päivävalot toimivat mutta jos pistää pitkät päälle niin päivävalot eivät sammu, niistä myös korjauskehoitus. No muusta en viitsi puhua julkisesti. Vanteista ei mitään mainintaa. Jotenkin vaan tuntuu että .,. ,.,
|
||||
|
||||
|
Quote:
Kiitos, nämä teen aluksi. Mutta onko kellään ajatuksia näihin päästöihin ja e85. kts. alkuperäinen kyssäri.
|
||||
|
||||
|
Lambda-arvot puuttuvat tosta ekasta postauksesta, niiden avulla voisi ehkä päätellä lisää missäpäin ongelma on. Yleensä kun lähdetään vaihtamaan nokka-akselia varsinkin vähäpäästöiseen autoon, on selvää, että katsastus päästöjen osalta vaikeutuu. Tuo nokka ei kuitenkaan niin raju ole, etteikö sitä saa säädettyä päästöjen osalta kuntoon kohtuu helpollakin. Kireämmällä nokalla karkaa HC helpolla tyhjäkäynnillä, mutta korkeammilla kierroksilla tilanne yleensä helpottuu, nyt tässä käy kuitenkin päinvastoin ja HC karkaa melko korkeaksi kierroksilla. Vika voi olla monessakin paikassa, mutta tekisi mieli sanoa että vika säädöissä noiden arvojen perustteella. Tosin jos PB on autoa säätänyt niin luulisi sen puolen olevan kyllä kunnossa.
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|