#1
|
||||
|
||||
The osti Vetten ja korjaaminen alkaa
Hei vaan sitten kaikille. Tuli ostettua vm.2000 perus C5 ja tiedossa oli että on vähän tekemistäkin. Autojen kanssa tullut pelailtua paljonkin mutta Murican maan ihmeitä vähemmän. No tästä se alkaa...
Ensimmäinen homma oli saada valot pelaamaan ja siitä nyt sitten kuvaa ja kokeilua: Eli ei oikein aukeillut, eikä sulkeillut, valotkin sytty vähän miten sattuu... No ensin kokeilemaan toimiiko valojen kääntö jos pakkosyöttää, eli onko vika katkaisijassa vai edempänä: Kuvassa vihreä ja valkoinen valokatkaisijan liittimen keskellä on ohjaavat johdot. Sulakkeella varustettu johto plusnavalta ja sillä kokeilemaan toimiiko kääntömoottorit: Ja hyvin toimi eli katkaisija pääepäilty no. 1. Ja eikun purkamaan. Katkaisija irti ja pöydälle. 3kpl torxruuveja auki, vakionopeudensäätimen pikkuliitin irti ja nitkuttamaan varoen pohjaa auki: No sehän aukes. Kuvassa näkyy valkoinen ratas joka on valojen on/off ja nostosignaali kytkinten ohjainrulla. Musta pystytappi on valonvaihdin/kaukovilkku kykinten levyssä: Valonvaihdin kammetaan ensin pois paikaltaan, ja tietenkin jousi lensi lattialle: Sitten ON/OFF katkaisin: Tässä katkaisijassa oli ollut senverran lämpöä että ohjainrullaan oli sulanut nastojen kuvat eli kontaktiongelmia ollut. Sulattelin kolvilla vähän lisää tavaraa rullaan ja muotoilin viilalla: Kävin vielä hienolla hiekkapaperilla kaikki kontaktinastat läpi ja mittasin toiminnan yleismittarilla. Lopuksi suihkutin kaikki nastat kontaktisprayllä ettei jää hiekanmuruja väliin. Paketti kasaan ja hyvin toimii. Nostomoottorin ohjainboxin avasin vielä varmistuakseni ettei se ole käynyt kuumana, ja hyvältä näytti ja aika yksinkertaiselta kytkennältä: Vilkkunastat on valokatkaisijassa vaaleassa osassa ja ihan yhtä helppo tuunata. Se oli nyssi valoremppa tehty ja huomenna tarjoomaan leimalle. Tarkoitus on tunata ja ehjätä tuo saippuakotelo uuteen uskoon. Tommi Last edited by The : 29.10.2013 at 23:42. |
#2
|
||||
|
||||
No niin pistit heti projektitopicin pystöön. Ei muuta ku tervetuloa foorumille..
Tykkäävät täällä muuten autonkuvista
__________________
1991 Triple Black Six Speed Corvette Coupe (ex) 2008 Triple Black LS3 SC Z51 3LT Corvette Coupe 2015 Triple Black Gmc Sierra Denali 4x4 2500HD 6.6 CC. 2012 Triple Black Chevrolet Silverado 2500HD 6.6 Duramax 4x4 Crew Cab Rocky Mountain. (ex) 1995 Chevrolet Silverado 2500 4x4 6.5L Detroit Diesel 1989 Black Mercedes Benz G-Wagon W460 250GDT. (Ex) 2006 Black Jeep Grand Cherokee Limited 5.7L HEMI (ex) 2006 Black Chevrolet Silverado 6.6 Duramax Crew Cab 4x4 (ex) |
#3
|
||||
|
||||
Kiitos vaan! Ja projektihan tuo tulee olemaan. Autosta otan kuvaa kun saan sen pestyä...
Nuo purkukuvat laitoin kun en oikein mieleisiä löytänyt ennen korjauksen alkua. |
#4
|
||||
|
||||
Tervetuloa ja ilman muuta lisää vastaavaa. Vaikka onhan näistä C5:sta jo jonkin verran jo olemassa olevaa tietoa. Ikinä ei haittaa vaikka samojakin asioita käsitellään. Mitä useampi tekijä niin erillaisia näkökantoja saadaan asioihin.
|
#5
|
||||
|
||||
Onnittelut hankinnasta!
Ja hienoa kun jaat tietoa korjauksista toisillekin. Helpottaa huomattavasti jos itselle tulee vastaavia ongelmia eteen.
__________________
Juke Corvette C3 Coupe -71 427 "Widebody Race-Edition" Corvette C5 Coupe -97 " Widebody" Audi A5 Coupe Sport 3,0 Tdi Quattro -17 Volvo V70 AWD Momentum -15 Audi Quattro -85 UrQuattro Opel Manta 2,4 Cih "400 Replica" Opel Manta 2,1 gr.F , Rally Car Opel Manta 2,7 gr.SS , long project Opel Manta 400 -81 street , parts FOR SALE ! Volvo PV 544 -62 , waiting project |
#6
|
||||
|
||||
Onnittelut hankinnasta
Katkaisijan elvyttäminen oli hieno homma. Kiitos infosta ja kuvista. Samalla yleinen kysymys; onko C5:ssa samanlaiset luukkulampun moottorit, kuin C4:ssa. Toisin sanoen, meneekö sieltä rattaat ja ne muovipuslat samalla tavalla muusiksi? Itselläni oikea puoli oireilee välillä.
__________________
C5 Coupe '02 (ex) C4 Convertible '93 (ex) |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Siellä on muovinen ratas, joka toimii "sulakkeena". Jotkut jenkkipuljut kauppaa tilalle messinkistä ratasta että kestäis, mutta olen antanut itselleni kertoa, että korjaus kannattaa kuitenkin tehdä alkuperäisen kaltaisella muovirattaalla, koska jos ratas kestää, niin sitten hajoaa jotain muuta. Itse en ole joutunut tuota rattaan vaihtoa tekemään, mutta joitain kertomuksia vaihdosta olen lukenut.
__________________
Juke Corvette C3 Coupe -71 427 "Widebody Race-Edition" Corvette C5 Coupe -97 " Widebody" Audi A5 Coupe Sport 3,0 Tdi Quattro -17 Volvo V70 AWD Momentum -15 Audi Quattro -85 UrQuattro Opel Manta 2,4 Cih "400 Replica" Opel Manta 2,1 gr.F , Rally Car Opel Manta 2,7 gr.SS , long project Opel Manta 400 -81 street , parts FOR SALE ! Volvo PV 544 -62 , waiting project |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Omaan ceenelkkuun hain aikanaan FinnVettestä muovisen korjaussarjan ja vaihdoin ne. En ole vielä ehtinyt tutkia, onko samanlaiset moottorit myös viitosessa. Ulkoisesti ainakin samankaltaiset.
__________________
C5 Coupe '02 (ex) C4 Convertible '93 (ex) |
#9
|
||||
|
||||
Mulla löytyy ylimääräisenä tuollainen käyttämätön muoviratas. Tilasin mutta vika olikin muualla. Laita privaa jos kiinnostaa. Löytyy myös se messinkinen käytettynä. 20¤ saat molemmat mukaan.
__________________
EX -= 2007 C6 Z51 Coupe, Victory Red=- EX -=2001 C5 Coupe, Torch Red=- EX -=1993 C4 40th Anniversary Coupe, Ruby Red=- |
#10
|
||||
|
||||
No nyt on kuva pulkasta:
__________________
Nyxä: -C6 conv. Exät: -C4 coupe -C5 coupe -C5 coupe -C4 coupe |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links | |||||
|