FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply

Thread Tools
Old 07.01.2014, 17:52
KasikasiC4's Avatar
KasikasiC4 KasikasiC4 is offline
Tulokas

KasikasiC4 on oikealla tiellä
1988 Vette

Tuli hankittua loppukesästä 1988 vuosimallin corvette. Loppukesä vaan ajelua ja perehtymistä. Laittamistakin on mutta ihan toimiva peli. Ajatuksena on jossain vaiheessa puuttua ehkä hiukan konepuolelle ja alustaan. Jotain pientä siinä on tehtykin. Täältä saattaa tulla kysymyksiä joitakin silloin tällöin, vastatkoon joka tietää ja kehtoo kertoo.
Eli onko joku puuttunut tai vaihtanut moottorinohjauksen tällaiseen? Minulle sanottu että alkuperäiseen vaikea vaikuttaa. Mietinnässä on moottorinohjausen vaihtaminen. Jos joku tehny niin mikä, missä,merkki,hintaluokka.? Eli asennettuna ja penkissä säädettynä.
Reply With Quote
Old 07.01.2014, 18:52
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is offline
Orange is the new Black

Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääYorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Alkuperäiselläkin moottorinohjauksella pääsee melko pitkälle... Tuonne +400 heposen tietämille pärjää ainakin.

Harisella ainakin onnistuu säätöhommelit (maksaa satasia, riippuen säätöön käytetystä ajasta) tai sitten pitää opetella itse. Prommin poltteluun tarvittavat vehkeet maksavat muutamia satasia (300-500 arvio)

Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams

Reply With Quote
Old 07.01.2014, 19:28
kipi79's Avatar
kipi79 kipi79 is offline
White Dwarf

kipi79 has a spectacular aura aboutkipi79 has a spectacular aura about
Tuon tehtaalaisen boxin pystyy itse ohjelmoimaan hautessaan, täydellinen emulointisetti johon saa halutessaan liitettyä myös laajakaistan maksaa joitain satasia. Jonka jälkeen voi tehdä real-time tunausta.
Old 07.01.2014, 21:54
KasikasiC4's Avatar
Tulokas

Yorcci tarkoitatko että esim Harisella säätävät tuota alkuperäistä, se satasia?
Vai laittavat korvaavan ja säätävät sitten..

kipi79 mistä tollasia systeemejä sitten saa tai vois katsella jos miettis sellasta vaihtoehtoa..tuntuu kyllä vähän että ei saata olla mun alaa.

Mulla taitaa olla semmonen ongelma että ei saa soppaa tarpeeksi. Siis pelaa hyvin siellä vähän viileänä mutta sitten puutuu selvästi, menee laihalle. Tämä diaknoosi autoa tunnustelleelta kilpa-automieheltä. Sano että moottorinohjaus leikkaa tietyssä kohtaa huomattavasti seosta. Arveli että siihen pitäs puuttua. On kuulemma toiminut aikasemmin missä kokeilleet. Mitä sanotte.?

Koneessa plenumia avarrettu, kait vähän läppärunkoa, isompituottoset suuttimet,vissiin varuilta laitettu, kannet vaihdettu isompivenasiin ja pienempi palotilaisiin, uudet pakoputket tehty ei tod ahista, saastevehkeet heivattu, ilman saantia helpotettu, hmm..olikohan muuta
Reply With Quote
Old 07.01.2014, 22:07
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is offline
Orange is the new Black

Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääYorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by KasikasiC4
Yorcci tarkoitatko että esim Harisella säätävät tuota alkuperäistä, se satasia?
Vai laittavat korvaavan ja säätävät sitten..

Alkuperäisen säätäminen maksaa satasia. Joka kerta. Toki lastuhan pitää toki vaihtaa, teki säätöä sitten itse tai joku muu.

Jos säätää itse, niin kertasatsauksen jälkeen homma halpenee huomattavasti.

Reply With Quote
Old 07.01.2014, 22:16
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is offline
Orange is the new Black

Quote:
Originally Posted by KasikasiC4
Mulla taitaa olla semmonen ongelma että ei saa soppaa tarpeeksi. Siis pelaa hyvin siellä vähän viileänä mutta sitten puutuu selvästi, menee laihalle. Tämä diaknoosi autoa tunnustelleelta kilpa-automieheltä. Sano että moottorinohjaus leikkaa tietyssä kohtaa huomattavasti seosta. Arveli että siihen pitäs puuttua. On kuulemma toiminut aikasemmin missä kokeilleet. Mitä sanotte.?

Koneessa plenumia avarrettu, kait vähän läppärunkoa, isompituottoset suuttimet,vissiin varuilta laitettu, kannet vaihdettu isompivenasiin ja pienempi palotilaisiin, uudet pakoputket tehty ei tod ahista, saastevehkeet heivattu, ilman saantia helpotettu, hmm..olikohan muuta

Alkuperäinen moottorinohjaus paksuntaa seosta täyskaasulla ja varsinkin kierrosten noustessa, joten joku ei vaan toimi niinkuin pitäisi. TPI:tä kun on erityisen vaikeaa saada ilman ahdinta hengittämään niin tehokkaasti, että kone menee laihalle, jos vaan suuttimet ovat järkevästi valittu.

Ihan orggissuuttimetkin riittävät helposti vähän reiluun 300 vauhtipyörähepoon vakioregulla.

Reply With Quote
Old 07.01.2014, 22:33
KasikasiC4's Avatar
Tulokas

Joku ei vaan toimi niinkuin pitäisi.. onko heittää ehdotuksia, kokemuksia mikä se voisi olla, tai mitä tarkistaa?

Nää vehkeet on hiukan uutta minulle..kaasarikoneita on laitettu ja saatu toimimaankin kyllä.

Last edited by KasikasiC4 : 07.01.2014 at 22:38.
Reply With Quote
Old 08.01.2014, 08:06
joukoy's Avatar
joukoy joukoy is offline
Vakiokävijä

joukoy on oikealla tiellä
Turha arvailla, tietokone kiinni testiajon ajaksi ja login perusteella sitten päättelyä.

Ohjelmaksi kelpaa esim:
http://winaldl.joby.se/
Itse tosin tottunut enemmän tähän:
http://www.ttspowersystems.com/DataMaster.html
Kaapelin voi tehdä itse tai tilata esim:
http://www.aldlcable.com/sc/details.asp?item=aldlobd1u
Reply With Quote
Old 15.01.2014, 11:50
KasikasiC4's Avatar
Tulokas

Okeii.. näitä pitää alkaa selvittää.
No mites tuo ilmamassa-anturi, mittari miksi sitä nyt pitää kutsua, voiko sen oikeaa toimintaa todeta muuten kuin kokeilemalla uutta tilalle? Voiko se toimia vajavaisesti? Sain vaan sellaista vihiä että että se ei välttämättä toimisi oikein. Jaa , no tähänkinkö vastaus edellisessä viestissä.?
Reply With Quote
Old 15.01.2014, 12:41
Vet's Avatar
Vet Vet is offline
Hot Rod

Vet on oikealla tiellä
Harisellla on joku oma softa, Hastec, Hestec....omassa Haltech E6GMX, jonka asennus oli aivan uskomaton savotta. Ehkä jos on bittimiehen vikaa onnistuu helpommin.... Jossain olen nähnyt myös Holleyn Commanderia. Mutta vakiokoneeseen en lähtisi vaihtamaan yhtään mitään, sillä se GM boxi riittää yllättävän pitkälle vapaastihengittävissä.

Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools

Posting Rules