|
|
||||
|
||||
|
ATI Procharger -->kokemuksia kaivataan
Moikka, onko kellään kokemuksia moisesta mekaanisesta ahtimesta C4 corvetessa? Itse olin suunnitellut laittavani Superramin kaikkine herkkuineen mutta sattumalta osuin Sporttiauton sivuille, joka mainosti myyvänsä TPI Corvetteihin tuota Prochargerin ahdinpakettia.
Tästä kiinnostuneena soitin liikeeseen ja kaveri kertoi että tämä sopii erinomaisesti juuri nimenomaan vakio corvetteen. Hintaluokka menee samoihin kuin Superram+kannet+nokka, joten rupesin tässä miettimään että olisiko tässä varteenotettava vaihtoehto? Onko kukaan ajanut/ollut kyydissä/ollut asentamassa moista myllyä? Olisi kiva kuulla vähän inputtia niin helpottais omaa päätöstä. |
|
|
||||
|
||||
|
Moro, ahdin on varmasti toimiva ratkaisu mutta mielestäni vaatii hyvin valmistellun alakerran pohjaksi. Voipi olla, että jos lyöt barin tai pari ahtopainetta >100th ajettuun vakiokoneeseen niin keräilet aika nopeasti kiertokankia jne. lähilepikosta
Kerropa paljonko koneellasi on ajettu ja saitko sen pelaamaan alkukankeuksien jälkeen kunnolla? Meinaan, että vie jo alle 17l/satkulla jne.? Eikös Prochargeria saa välijäähdyttimilläkin? Ilman tuskin kannattaa harkita tai käyttökelpoiset paineet jäävät kovin alas. Turbo-osaamista löytyisi muuten Suomesta moninverroin vrt mekaanisiin ahtimiin. Samoin valikoimaa. Jos tosissasi harkitset ahtamista niin kannattanee tutkia tämä vaihtoehto aika tarkkaan.
|
||||
|
||||
|
Re: ATI Procharger -->kokemuksia kaivataan
Quote:
Millaisia lukemia tolle pro charger kitlle luvataan? |
|
|
||||
|
||||
|
Autolla on plakkarissa 125 000km ja pelaa nyt mainiosti. Alkukankeuksia tosiaa oli mutta ne näyttää nyt olevan takanapäin. Kulutuskin oli jo kohtuullisissa lukemissa viime syksynä. Esimerkkinä kulutus Oulu - Kemi välillä keskikulutus 9.6l/100km ja koko reissulle noin 1000km keskikulutus 11.4l/100km.
Mielessä on myös pyörinyt ajatus auton vaihtamisesta LT-1 malliin tuon virittämisen sijasta, koska liiallinen virittäminenhän yleensä haittaa eteenpäin myyntiä. 92-96 malli olis mieluinen. Taitaa olla että tyydyn tällä hetkellä vain tutkimaan noita eri vaihtoehtoja ja keskityn vain ajamiseen tänä kesänä. Vaihdelaatikko tulee joka tapauksessa rempattua kireämmäksi, joten siitä saa mukavasti lisää "lähtöjä" tälle kesälle |
|
|
||||
|
||||
|
No hyvä, noi kulutuslukemat ovat jo ihan normaalit
LT-1 on kyllä kiva kone sekin mutta en tiedä tuletko siitä onnelliseksi. 0-100kmh ero on ehkä tuurilla pari kymmenystä ja varsinainen ero tulee vasta satkun jälkeen. Eikä se LT-1:nkään mikään tautinen raketti ole. Meinaan siis, että LT-1:nkin kanssa olet aika äkkiä virittely mielessä Toisaalta oman autosi ja LT-1:n välirahalla järjestät vanhaan autoosi 400hp. Ja viriosien valikoima on 100-kertainen vrt. LT-1. Tietysti tuleehan vuosimallin uudistamisella muitakin arvoja kuin pelkkä kone: esim. IMO hienompi ulkomuoto ja sisusta. Makuasioita sanoi... |
|
|
||||
|
||||
|
Joo, en olisikaan vaihtamassa LT-1 :seen teholukemien takia vaan lähinnä sen takia että sais uudemman mallin. Haluaisin ehdottomasti manuaalin kun pääsin ajamaan pariin otteeseen viime kesänä manuaali corvetteja ja ihastuin totaalisesti. Toinen oli -90 ja toinen -94 LT-4 koneella.
Mene ja tiedä, kaikenlaisia ideoita pyörii päässä. Pitäis vaan saada kiinni joku idea ja toteuttaa se |
|
|
||||
|
||||
|
Totean heti aluksi, että olen ehkä hieman kieroontunut. Halusin Vetten, joka olisi 1995-6 vuotisen näköinen. Moottoriksi halusin L98, jotta voisin hankkia, kuten ToniHkin totesi, viripalikoita laajasta valikoimasta. Sisustan täytyi olla 90- ja sutenöörimäisesti punainen. Malli ei saanut olla roadster vaan coupe. Kaiken tämän lisäksi auton piti olla vielä automaatti ja vähän ajettu. En halua puuttua valintoihini tai niiden perusteluihin. No, unelmat ja reaalimaailma kohtaavat lähinnä elokuvataiteessa, joten vuoden etsinnän jälkeen osui kohdalleni 1990 Coupe automaatti kokonaan punaisena alle 50 thkm ajettuna. En voinut muuta kuin vaihtaa korin 1996-malliseksi ja ostaa 20-tuumaiset vanteet. Olen ollut tyytyväinen autooni; olen suunnitellut seuraavaksi kompressoria tai vapaasti hengittävää virikokonaisuutta. Mielessäni on ollut useaan otteeseen vaihtaminen uudempaan generaatioon, mutta en usko kyllä löytäväni vastaavaa autoa uudemmasta malleista. Tämän lisäksi 1996-mallinen Corvette on ainoa auto, koka on nostanut kyyneleet silmiin pienelle pojalle, jollainen olin kauan sitten... - lähiomaiset ovat todenneet minun vain jääneen ritari ässä -kauteen.
|
|
|
||||
|
||||
|
Hahaa...kuulostaa ihan minun hakuprosessiltani. En vain onnistunut löytämään noin vähän ajettua. Kilsoja oli jo 90th ostovaiheessa. Hylkäsin jopa samanhintaisen -89:n jolla oli ajettu 17th kun sisusta oli pakko olla uudempaa mallia! Se ero kyllä, että minullakin on punainen pimp-sisusta mutta minä haluan siitä eroon. Piti jo pistää mustaksi mutta homma valitettavasti siirtyy.
Juha, pistä sinäkin siihen omaasi uudet puskurit ja esim. seuraava koeteltu combo: 383+SuperRAM+LPE219-nokka+AFR 170-180cc kannet+LPE tai TPIS pakosarja+Random kisakatti+catback+S10 turbiiini. Eiköhän ala kulkemaan |
|
|
||||
|
||||
|
SwayBar: Sattuuko sinulla olemaan kuvia autostasi? Kuulostaa mielenkiintoiselta!
|
|
|
||||
|
||||
|
Sorry, ei ole tällä koneella. Itse asiassa, kuvia ei taida olla kuin yksi. Nyt autoni on edelleen tallissa ja vanteet sekä renkaat sängyn alla talvipiilossa. Lähetän kuvan, kun se on mahdollista. Asennan pari juttua vielä ensi viikkoina ennen kuin autoni pääsee tallistaan, jolloin voin ottaa kuvan. Autoni ei ole mitenkään ainutlaatuinen, mutta pidän erityisesti customoiduista Vetteistä, etenkin pienin yksityiskohdin.
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|