FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C2 (vuosimallit 1963-1967)
User Name
Password

C2 (vuosimallit 1963-1967) Corvette C2 - Sting Ray

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11.11.2005, 14:15
Masa's Avatar
Masa Masa is offline
Corvetella since 1990
 
Join Date: Apr 2005
Location: Tuusula
Posts: 3,179
Masa on oikealla tiellä
hammastanko ?

Onks kukaan laittanu tällästä C2:seen ? Kiinnikkeet joutuu tekeen , mutta mahtuuko muuten ? Ilman tehostinta , sillä tosimiesten autoissahan EI ole tehostimia...
__________________
Ei se eka auto sitä jonoo tee...
Reply With Quote
  #2  
Old 11.11.2005, 14:26
Pappatunturi's Avatar
Pappatunturi Pappatunturi is offline
Laihian metalli since1950
 
Join Date: Apr 2005
Location: Pöllönummi
Posts: 8,423
Pappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääPappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
[quote=Vette64]Onks kukaan laittanu tällästä C2:seen ? Kiinnikkeet joutuu tekeen , mutta mahtuuko muuten ? Ilman tehostinta , sillä tosimiesten autoissahan EI ole tehostimia...

Rallimallin hammastangot ei sovi todellakaan vetteen koska ovat pääsääntöisesti olka-akselin etupuolelta ohjaavia(front steer) .Toiseksi kuvan mukainen malli antaa kipeet bump steerit.Eli kääntää pyörää koko aika jousituksen mukaan. Vette 64 : UNOHDA.

Markkinoilla on nykyään parikin suht halpaa bolt on kittiä ja mielestäni liekehtivän joen malli on aika viisas. Kokemuksesta voin kertoa että customina tollaisen sovittelu on tuskaa. Jouduin omaan huussia varten tekemään työkalun jotta pääsin tutkimaan ja säätämään ohjauksen "0" bump steerille. Sen minkä alussa tangon hinnassa säästiin -se ajassa ja säätämisessa maksoi ihan liikaa. Kun on mun vuoro pitää tallimiit voidaan tolla "työkalulla" havainnollistaa muutama lainalaisuus tosta ohjausgeometriasta.
__________________
..it's not how you drive, it's how you arrive.

Reply With Quote
  #3  
Old 11.11.2005, 14:27
poppamies's Avatar
poppamies poppamies is offline
Colaholist
 
Join Date: Jun 2005
Location: Tuussula
Posts: 5,699
poppamies on oikealla tiellä
niin just nynnyillä on tehostimet ja tosimiehet kasvattaa hauista autoa ajamalla .
Reply With Quote
  #4  
Old 11.11.2005, 19:51
ZL1's Avatar
ZL1 ZL1 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Finland, Espoo
Posts: 4,980
ZL1 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by nipa79
niin just nynnyillä on tehostimet ja tosimiehet kasvattaa hauista autoa ajamalla .
__________________
-73 ZL1 matalaviritteinen museovanhus
ET 11.14s / 201,23kmh
http://www.youtube.com/watch?v=FUejD8TqEjw
Stingray & Sea Ray
Reply With Quote
  #5  
Old 11.11.2005, 20:02
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Kyllä tehostin pitää olla, mä en ymmärrä miks pitää ruoskia itseään, kun paljon mukavempaa on veivata tehostimen kanssa.

Itsellä on toi PT:n mainitsema liekehtivän joen R&P:stä kyhätty steeroids. Valmis paketti, kiinnikkeet sais olla PALJON kovempaa kamaa. Nyt menossa toinen oma tekemä paketti, ei todellakaan oo bolt on, mutta saa varmasti sopivamman kuin mitä bolt on sarja on.
Reply With Quote
  #6  
Old 11.11.2005, 20:08
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Joo ja PT:n kertoma pitää kutinsa, toi front steer on mahdollista istuttaa C2 runkoon vasta kauhean pilkkomisen jälkeen ja ideana se ei futaa oikein.

Ja ohjaustehostin on makee myös sen takia, koska nykyään on olemassa niin *******n makeita pumppuja, että sellainen on pakko laittaa, enkä nyt puhu chromatusta vanhasta saginawista...
Reply With Quote
  #7  
Old 11.11.2005, 21:34
C372's Avatar
C372 C372 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Lapinlahti
Posts: 1,661
C372 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by groovyjay
Ja ohjaustehostin on makee myös sen takia, koska nykyään on olemassa niin *******n makeita pumppuja, että sellainen on pakko laittaa, enkä nyt puhu chromatusta vanhasta saginawista...

Kerrotkos tuosta vähän lisää...

nimimerkillä:Uusi pumppu ja hydroboostiko ????
__________________
C3 1972 Z06 2001
- SAVON CORVETTE MAHVIA-
Reply With Quote
  #8  
Old 11.11.2005, 22:16
Pappatunturi's Avatar
Pappatunturi Pappatunturi is offline
Laihian metalli since1950
 
Join Date: Apr 2005
Location: Pöllönummi
Posts: 8,423
Pappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääPappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by C372
Kerrotkos tuosta vähän lisää...

nimimerkillä:Uusi pumppu ja hydroboostiko ????


Gunnarjaacobseen tarkoitti varmaan tälläisiä:



Tossa pumppuna ZFn peruspumppu joka löytyy joka datsunista nykyään.Helppo swapata esim volvoista,saksalaisista tai vaikka C4-C5sta.C5 Malleissa on pumpun ympärille leivottu säiliö muovista.Sitäkin saa alsasta valettuna nykyään.

Sitten voi laittaa vanhaan saginaviin billet kuoret.Mun silmään aika klöntti-vaikkakin hienon näköinen.


CV productsilta tais löytyä vielä omansa tehtynä ton ZF pumpun pohjalta.Kokonaan billettiä. Erittäin tekninen
__________________
..it's not how you drive, it's how you arrive.

Reply With Quote
  #9  
Old 11.11.2005, 22:28
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by Pappatunturi
CV productsilta tais löytyä vielä omansa tehtynä ton ZF pumpun pohjalta.Kokonaan billettiä. Erittäin tekninen

Jesh, myös se uus KRC:n integroidulla säiliöllä on ihan makee...
Reply With Quote
  #10  
Old 13.11.2005, 09:46
KTM's Avatar
KTM KTM is offline
Jo vain vihertää!
 
Join Date: Jan 2004
Location: Pohjois-Pohjanmaa
Posts: 2,277
KTM on oikealla tiellä
[quote=Pappatunturi]
Quote:
Originally Posted by Vette64
Onks kukaan laittanu tällästä C2:seen ? Kiinnikkeet joutuu tekeen , mutta mahtuuko muuten ? Ilman tehostinta , sillä tosimiesten autoissahan EI ole tehostimia...

Rallimallin hammastangot ei sovi todellakaan vetteen koska ovat pääsääntöisesti olka-akselin etupuolelta ohjaavia(front steer) .Toiseksi kuvan mukainen malli antaa kipeet bump steerit.Eli kääntää pyörää koko aika jousituksen mukaan. Vette 64 : UNOHDA.

Markkinoilla on nykyään parikin suht halpaa bolt on kittiä ja mielestäni liekehtivän joen malli on aika viisas. Kokemuksesta voin kertoa että customina tollaisen sovittelu on tuskaa. Jouduin omaan huussia varten tekemään työkalun jotta pääsin tutkimaan ja säätämään ohjauksen "0" bump steerille. Sen minkä alussa tangon hinnassa säästiin -se ajassa ja säätämisessa maksoi ihan liikaa. Kun on mun vuoro pitää tallimiit voidaan tolla "työkalulla" havainnollistaa muutama lainalaisuus tosta ohjausgeometriasta.

Työkalu vaikuttaa aika järeältä, mutta osoittaa aika vakavaa suhtautumista asiaan.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:10.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.