|
|
||||
|
||||
|
Seosmittarin asennus
Vinkkejä otetaan mielellään vastaan seosmittarin asennukseen liittyen:
- hyviä paikkoja mittarille - mitä kautta johdot kannattaa vetää anturilta kabiiniin - mistä saa virrat mittarille ilman että tarvitsee purkaa puoli autoa
|
||||
|
||||
|
Laajakaistaa pukkaa?
Mä laittelin Innovaten LC-1:n viime keväänä omaan katiskaan, olisko tuolla jotain apuja? Ensin on tööttihöpinöitä http://finnshark.com/forum/showpost....postcount=2969 Toi Innovate lopetti parin kuukauden jälkeen toimintansa, niin nyt on sitten PLX:n mittari odottamassa innostusta.
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
- Minä laitoin mittarin a-pilariin. Ostin Puuilosta mittaritelineen ja toistaiseksi teline on kiinni teipillä. Jos paikka on hyvä, eikä pysy teipillä, niin teen pitävämmän ratkaisun. - Anturin piuhat toin kabiinin puolelle oven saranan vierestä, missä mulla on steroiden virtajohtojen läpivienti. - Mittarille otin 12V suuntavilkun releeltä, joka on ratin alapuolella. Mulla on mittarina Plx.
|
||||
|
||||
|
Päädyin seuraavaan:
Mittarin leivoin A-pilariin: ![]() Hyvä läpivienti löytyi akun takaa: ![]() ja virrat otin vinkkien mukaisesti vilkun releeltä: ![]()
|
||||
|
||||
|
Syynä seosmittarin asennukseen oli epäilys siitä että auto käy liian rikkaalla bensapumpun vaihtamisen jälkeen. Täyskaasukiihdytyksissä autossa aiemmin ollut jyrisevä nuotti oli poissa mutta kulkupuoli ei ollut ihan aiemman veroista.
Ensiveto mittari asennettuna osoitti epäilyksen oikeaksi, vedossa AFR 11.3-11.5 ja tasakaasullakin moottoritienopeuksissa säätövara loppui kesken ja AFR putosi reilusti alle 14.7. Ensihätään tehtiin seuraavat muutokset: 1) VE taulusta pois 10% koko alueella: ![]() 2) PE tauluista nollattiin RPM taulu ja temp taulusta pudotettiin käyttölämpötilan alueelta kerroin 15.6 - 10:iin ![]() Näiden toimepiteiden jälkeen ollaan ainakin karkeasti oikeansuuntaisella alueella, WOT 12.8-13.0 ja closed loopissa säätövara riittää pitämään taulussa 14.7 myös moottoritiellä. Fuel trimmien loggaaminen ja tarkempi muokkaaminen sitten paremmalla ajalla. Ilmeisesti vanha bensapumppu on ollut viallinen (ja bensanpaine alle 3 barin) koko sen ajan kun auto on ollut minulla ja pariinkin kertaan dynossa säädetty.
|
||||
|
||||
|
Mitä softaa käytit AFR:n logitukseen vai sääditkö silmämääräisesti? Huomasin itse, että MTX-L:ssä analoginen ulostulojännite ei vastaan ihan ohjelmassa säädettyyn ja mittarilla näytettävään dataan. Tietty jos käytit Innovaten LogWorksia, niin se taitaa näyttää tismalleen samoja arvoja kuin itse mittari.
|
||||
|
||||
|
Seurannassa käytettiin kahta silmäparia & Innovaten Logworksiä
|
||||
|
||||
|
Quote:
Sithän homma on kunnossa! Miten muuten päädyitte tavoittelemaan 12.8 - 13 AFR:ää? Oliko tuo dynon perusteella optimi vai kokeilitteko esim. 12.5 AFR:ää? Tämä kiinnostaa siksi, että itselläni on juuri työn alla WOT-säädöt. Yleinen konsensus parhaalle tehontuotolle taitaa vapareilla olla 12.5-12.8?
|
||||
|
||||
|
Quote:
Ollaan ilmeisesti luettu eri artikkeleita koska usein todetaan parhaaksi tehontuotoksi vaparille noin 13.5 AFR. Mutta tuolloin koitellaan vanhan liiton koneiden kestävyyttä joten useimmiten säädetään maksimissaan 13.1 tasoon. Autoni säädettiin heti kun sain sen itselleni ja tuolloin seosta rikastettiin tuohon 13.0 tasoon ja huipputeho laski toistakymmentä heppaa (oli siis aiemmin säätäjän mielestä liian laihalla). Erään säätäjän mukaan 12.9-13.1 olisi tavoiteltava taso. Päädyin nyt itse tavoittelemaan max 13.0 suhdetta jotta välttyisin varmemmin nakutukselta (nakutusanturit on koneestani disabloitu koska vuotavat nostajat pitävät niin kovaa ääntä että nakutusanturit aktivoituu).
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|