|
|
||||
|
||||
|
Bensapumpusta ja vahan muustakin
No niin tietajat, miten on tuon bensapumpun (sahkoinen) sijoitus, pitaako olla alle bensapinnan vai ei, olen kuullut jostain etta pitaisi olla alle en ole varma, laittakaa kuvia miten olette sijoittaneet jos jollakulla on sahkoinen pumppu.
Sitten kuvia kaipailisin etta miten olette alumiini syylarin kiinnittaneet kun ei ole aivan sanalainen kuin orggis, pitanee tehda jonkunlaiset kiinniikkeet ja niista olisi hyva saada osviittaa. Entas sitten minne olette laittaneet sen bensan paine mittarin, lahella kaasaria vai? Kaiken kaikkiaan jos jollain on jo rakennettu ZZ502 niin sen konehuoneesta olisi kiva nahda kuvia, muistaaksen joku 372 tai sellaisella nimimerkilla toimvalla olisi ollut 502 pellin alla. |
|
|
||||
|
||||
|
Pumppu
No nyt loysin paperit ko pumpusta ja niissa on sanottu etta pimpun pitaa olla bensapinnan alapuolella kun pumppu ei ns imevaa mallia, eli ainakin minun on sille loydettava paikka kuten edella on sanottu, lienee varmaankin myos pumppuja ns imevaa mallia mutta eipahan tatakaan tullut tilatessa ajateltua mutta paikka kylaa loytyy.
|
|
|
||||
|
||||
|
Pitää olla tankin pohjasta otto sille pumpulle, jos se ei ole imevä.
Tai laittaa tankkiin sisälle, jos se on pumpulle mahdollista. Loiskelevyjäkin tai foamia tankkiin, ettei pumppu haukkaa ilmaa. Ite en viittinyt laittaa sähköpumppua juurikin tuon takia. Mekaaninen on niin helppo ruuvata paikalleen vaan. Paitsi joudun modaamaan imuputken tankkiin an8 kokoon ja vetään paksumpana bensalinjan. Vai onko sulla ruiskulla moottori? |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Hei vaan, mulla ei ole ruiskulla, vaan GM ZZ 502 ja sen koneen mukana tulleessa kirjasessa oli etta vaatii s pumpun jonka otin samalta toimittajalta kuten moottorinkin, taytyypa ketella lisaa niita asennus manualleja etta josko sielta jotain selviaa... |
|
|
||||
|
||||
|
Melkein sen bensanoton hoitasin tankin pohjasta, oli imevä tai ei.
Pumpun sijoittaminen voi olla haastavaa saada (tosin pumpusta riippuen) corvetessa bensanpinnan alapuolelle, noin samalle tasolle helpostikkin. Painemittari konehuoneeseen linjaan ennen kaasaria ja suodattimen jälkeen. Siellähän se on helppo sitten säätää oikeisiin paineisiin. Kuviakin voin toteutuksesta laittaa jos muistan ottaa kameran mukaan tallille.
Kilpa-ajot pitää nähdä, kuulla ja haistaa |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Thanks, nyt aamutuimaan lueskelen foorumia ja jos nyt oikein muistan niin eikohan se bensalinja lahde jo nyt tankin pohjasta (tarksitan kun tallilla, pitaa katella josko sen sinne taakse saisi jonnekkin laitettua etta se olisi alle bensatason, ja tuo painemittari noin kuin sanoit, jos viitsit niin pistahan kuva rakenteestasi se olisi hyva niin nakisi miten olette rakennelleet. |
|
|
||||
|
||||
![]() ![]() Tuommonen viritys on kestänyt 8 vuotta, tuo Malloryn pensapumpun eräpäivä osui tälle syksylle. Nyt paikallaan Holleyn sininen, muuten samat palikat.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Ok ja kiitti kuvasta/ ideasta. Aika napparastihan olet laittanut kilkkeet kiinni. |
|
|
||||
|
||||
|
Mä muutin mieltä, laitan sähköpumpun, mutta tankkiin sisälle.
Bosch 044 pumppu. Tuotto 300l barin vastapaineella. Pitää vielä varmistaa kestääkö laakerit olla pystyasennossa. Ainakin imupäitä sukalla saa pystymallisen näköisiä. 77 mallissa iso luukku tankin yläpinnassa, teen siihen modaukset. Muutenkin joutuu isontaan polttoaineputket. AN8 menoksi ja AN6 paluuksi. Ei tartte sit miettiä kestääkö bensapumpun messinkipäinen työntötanko. Kestää myös kierroksia. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Ok varmalla hyva systeemi, mulla on Jeggsilta ostettu Fuel System Kit 555-100804 ja kas kummaa aloin ihmettelamaan nyt kun noita manuaaleja kattelin niin siina ei ole paluulinjaa ollenkaan asennus kuvassa, nyt tietajat, voiko se olla nain etta ei 100% valttamatta tarvitse paluu linjaa, mina nyt en ole ihan varma sanoi kuva mita sanoi, perustuneeko johonkin kaasarin piinan korkeuteen ja jonkun neulan asentoon kaasarissa vai kuinkahan saatyy etta ei puske ja puske bensaa vain koko ajan ko paineella kaasuttajalle jne, vai onko pumppu sellainen etta kun tullaan paineen saadettyyn rajaan asti niin pumppu ei enaa tuota tms vaan pumppu vain pyorii ja pitaa paineen kohdillaan eika itse asiassa lisaa polttoainetta pa linjaan tuota, kertokoon ken tietaa. |
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|