|
|
||||
|
||||
|
äänieristys vetteen??
Nyt kun tuo sisustus on purettuna pois, olisi helppo laittaa jotain lisä-äänieristystä. Onko kellään kokemusta, miten tuo kannattaisi toteuttaa? Olen ajatellut jotain alustamassaa sivellä pohjapeltiin ja pyöräkoteloihin, ja sitten mahdollisesti bitumimattoa päälle.
Kommentteja kaivattaisiin, varsinkin jos joku olisi joskus johonkin autoon laittanut lisäeristystä, millä tavalla, ja miten vaikutti käytännössä.
|
||||
|
||||
|
Mä otin viime talvena tavaratilan matot pois ja liimasin pohjaan ja takaseinään muutamis reilu 5cm leveitä bitumimatto "soiroja" vähän ristikkäin, ja täytyy sanoa että jo tuo vaikutti huomattavasti resonanssi ääniin!
Rengasäänet taitaa olla jo vaikeampi juttu!
|
||||
|
||||
|
Eikös Pielaveen autosta löydy vaikka mitä ko tarkotukseen. Käy katteleen.
Jos laittasin niin jotain muuta kun bitumia??? |
|
|
||||
|
||||
|
Minä pistin takalattian ja -seinän bitumimatolla. Vaimensi takatilan resonaatiot pois.
|
||||
|
||||
|
Quote:
|
||||
|
||||
|
Quote:
Jostain resonanssista siis. Samapa tuo mistä se ääni tuli jos se vaan häviää bitumilla tai jollain muulla. Minä kokeilisin jotain muuta. |
|
|
||||
|
||||
|
Bitumimatto ja muut massamateriaalit (levitettävät ja ruiskutettavat) ovat ihanteellisia nimenomaan resonanssitaajuuden muuttamiseen. C4:n takalattia ja takaseinä ovat ohutta lasikuitua joka painuu ihan sormella painaen eikä siinä ei vakiona ole mitään äänieristettä. Hyvä tapa vaimentaa takatila on lisätä lattien massaa em. keinoin. Massalle kaveriksi voi sitten laittaa äänieristemattoa, esim. jotain foam-tyyppistä.
|
||||
|
||||
|
Joo, tuo tavaratila taitaa olla C4sen suurin melunlähde, ovet onkin jo vähän vaikeammat vaimennettavat, Joku Noise killer tyyppinen vois toimia niissä(pitäis vain purkaa sisuskalut ovista pois)!
Onko kukaan koittanut laittaa takapyörän koteloiden ulkopuolelle(eli sisälokareiden alle koriin) mitään vaimennusta, ite ajattelin joskus katsoo sinne, jos se auttais vähän rengas meluun!? Ja vielä vaikka ne ylimääräiset tiivisteet ovien alareunoihin? Vaikka varsinkaan tuolla vakio putkistolla en pidä sisämelua ollenkaan pahana! Mä kans kuuntelen innolla kokemuksia!
|
||||
|
||||
|
Taidan laittaa pohjaan ja tavaratilaan muutaman kerroksen alustamassaa, ja sitten bitumimattoa mihin vaan saa mahtumaan. Oviin sisäpuolelle bitumimattoa. Tiedä sitten, vaimeneeko yhtään, mutta ompahan yritetty.
|
||||
|
||||
|
Quote:
![]()
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|