C4 Projekti Kertomukset Vikakoodeja ja Ruiskumoottoreita, vahvaa ja informatiivista C4 projekti kerrontaa. |
|
Thread Tools | Search this Thread |
#1
|
||||
|
||||
C4 & Ls2
Elikkäs uusi projekti alkamassa kuusysin rinnalla.
Early manuaali nelonen saa voimanlähteeksi LS- kakkosen. Noin vuosi sitten sain kunnian olla manuaalivaihteisen ceekutosen kyydissä, ja moottoritiekulutus ei paljoa häviä nykyiselle käyttökinnerille. Siitä sain ajatuksen, että miten olisi, jos sama voimanlähde kyydittäisi ceekutosta kevyempää nelosta? Jonka muotoilusta pidän muutenkin enemmän. Se olisi kuin just sopiva käyttöauto pitkille työmatkoilleni. Projekti alkaa osien keräämisellä ja lupien hakemisella. Erityisen kiinnostunut olisin lainsäädäntöpuolesta. Eli yksilöity erityislupahakemus trafiin 1kw/7 kg säännön kumoamiseksi? Täällä oli joku vastaavan show'n läpikäynyt. Jos voisi saada privaviestiä aiheesta. |
#2
|
||||
|
||||
Wessillä on sama homma käynnissä, ketjuista löytyy kyllä juttua. ZR-1 on vertailumalli, jonka perusteella homma onnistuu.
Kutosen ja nelosen välilä on niin vähän eroa sekä massan, että CdA:n (ilmanvastuskertoimen ja poikkipinta-alan tulo) suhteen, ettei sieltä kannata mitään odottaa. Pitkää matkaa ajettaessa keskimäärinen ajonopeus on muutenkin sitä luokkaa, että ilmanvastus on se ratkaiseva, ei massa. Kulutus on kokonaisuutena paljon enemmän kiinni omasta kaasujalasta. Oleellista on hyväksyä periaatteet, ettei arkiajoakaan tarvitse ajaa polkuautolla ja voimaa on hyvä olla että ohitukset sujuu. Edit: Ota ihmeessä kanta-autoksi ennen 1.7.1987 käyttöönotettu auto, joka ei ole vähäpäästöinen (joudut selvittämään sen konttorilta, ei käy ilmi rek.otteesta enää). Tuolloin elämä on jatkossa paljon helpompaa kun voi laittaa vähän kipakampaa nokkaakin, eikä tule päästörajat heti vastaan.
__________________
"The world has gotten it into its head that wind power is the solution to everything, and I just don't think it is. Wind is just annoying, internal combustion is good." |
#3
|
||||
|
||||
Juuri tuosta hakemuksen tekemisestä haluaisinkin kysyä.
Onko se siis täysin vapaamuotoinen? Pitääkö olla ylimääräinen katsastus ennen hakemuksen laittamista tai tms? Pitääkö olla kapulakieltä ja matemaattisia kaavoja jarrujen pysäytysvoimasta? Vai riittääkö maininta, että jarrut tulevat olemaan samat kuin C6 Corvettessa. |
#4
|
||||
|
||||
Homma on aluillaan, vieläkin. Ensin pitää saada kesken oleva C3:n projekti alta pois.
Aloita autokaupoilla. Hakemukseen tarvitset VINin. Vertailumallina käytetään ZR1:stä, joten ihan vanhaa vuosimallia ei kannata ostaa. Alustan osat kun pitää olla ZR1:sen alustan osia vastaavat. Tsemppiä projektiin. Vie vauhdilla eteenpäin ettei minun tarvitse kaikkea kantapään kautta oppia. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Eli onko lupaprosessi jo aloitettu? Mitä kaikkea siihen hakemukseen pitää laittaa? Tämä ajatus sai vauhtia, koska samassa hallissa kuusysin kanssa on menossa niin ikään C4 & LS2 projekti ja jos oikein ymmärsin jenkeistä on nykyään saatavilla Ko projektiin kaikki tarvittavat osat pakettina. Toinen vaihtoehto olisi uittaa jenkeistä jo valmis ls2 c4-vette, jossa uusi tekniikka on papereissa. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Lupapaperi on myönnettynä mapissa. Hakemukseen täytetään ne tiedot jotka Trafi pyytää. Quote:
Valmiin tuomisessa on etunsa. Samalla saa vähän jännitysmomenttia rekisteröintikatsastukseen. |
#7
|
||||
|
||||
"Valmiin", sikäli kun sellaisia on olemassa, tuonnissakin joutuu tekemään samat lupahakemukset Trafille. Siinäkin mielessä varmempaa on hankkia ensin auto täältä, hakea sille luvat ja tehdä tekniikkamuutos huolella.
__________________
"The world has gotten it into its head that wind power is the solution to everything, and I just don't think it is. Wind is just annoying, internal combustion is good." |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Totta, jenkkien papereissa (title) ei tyypillisesti mainita tekniikasta mitään, ja vaikka mainittaisi ei sillä ole täällä mitään painoarvoa.
__________________
-72 Corvette Coupe
-79 Li'l Red Express Truck |
#9
|
||||
|
||||
Kannattaa myös fundeerata, odottaako valmiiksi tälläkin foorumilla keskustellun lakimuutoksen (vaimikäsenytoli), tai sitten hakea lupia - jotka Trafin ruuhkan takia tulee sitten joskus. Itsellä lupaprosessi kesti n. vuoden.
|
#10
|
||||
|
||||
Eikös ls1 olis helpompi kun ei riko pyhää 7kg/1kw sääntöä? Siihen viriviripalikkaa niin ei häviä suorituskyvyssäkään
|
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links | |||||
|