FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996) > C4 Projekti Kertomukset
User Name
Password

C4 Projekti Kertomukset Vikakoodeja ja Ruiskumoottoreita, vahvaa ja informatiivista C4 projekti kerrontaa.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29.03.2015, 13:34
Puman's Avatar
Puman Puman is offline
Konkari
 
Join Date: May 2008
Posts: 1,221
Puman on oikealla tiellä
C4 & Ls2

Elikkäs uusi projekti alkamassa kuusysin rinnalla.

Early manuaali nelonen saa voimanlähteeksi LS- kakkosen.

Noin vuosi sitten sain kunnian olla manuaalivaihteisen ceekutosen kyydissä, ja moottoritiekulutus ei paljoa häviä nykyiselle käyttökinnerille. Siitä sain ajatuksen, että miten olisi, jos sama voimanlähde kyydittäisi ceekutosta kevyempää nelosta? Jonka muotoilusta pidän muutenkin enemmän. Se olisi kuin just sopiva käyttöauto pitkille työmatkoilleni.

Projekti alkaa osien keräämisellä ja lupien hakemisella. Erityisen kiinnostunut olisin lainsäädäntöpuolesta. Eli yksilöity erityislupahakemus trafiin 1kw/7 kg säännön kumoamiseksi? Täällä oli joku vastaavan show'n läpikäynyt. Jos voisi saada privaviestiä aiheesta.
Reply With Quote
  #2  
Old 29.03.2015, 13:59
barum's Avatar
barum barum is offline
Konkari
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 3,979
barum on oikealla tiellä
Wessillä on sama homma käynnissä, ketjuista löytyy kyllä juttua. ZR-1 on vertailumalli, jonka perusteella homma onnistuu.

Kutosen ja nelosen välilä on niin vähän eroa sekä massan, että CdA:n (ilmanvastuskertoimen ja poikkipinta-alan tulo) suhteen, ettei sieltä kannata mitään odottaa.

Pitkää matkaa ajettaessa keskimäärinen ajonopeus on muutenkin sitä luokkaa, että ilmanvastus on se ratkaiseva, ei massa. Kulutus on kokonaisuutena paljon enemmän kiinni omasta kaasujalasta. Oleellista on hyväksyä periaatteet, ettei arkiajoakaan tarvitse ajaa polkuautolla ja voimaa on hyvä olla että ohitukset sujuu.

Edit: Ota ihmeessä kanta-autoksi ennen 1.7.1987 käyttöönotettu auto, joka ei ole vähäpäästöinen (joudut selvittämään sen konttorilta, ei käy ilmi rek.otteesta enää). Tuolloin elämä on jatkossa paljon helpompaa kun voi laittaa vähän kipakampaa nokkaakin, eikä tule päästörajat heti vastaan.
__________________
"The world has gotten it into its head that wind power is the solution to everything, and I just don't think it is. Wind is just annoying, internal combustion is good."
Reply With Quote
  #3  
Old 29.03.2015, 14:15
Puman's Avatar
Puman Puman is offline
Konkari
 
Join Date: May 2008
Posts: 1,221
Puman on oikealla tiellä
Juuri tuosta hakemuksen tekemisestä haluaisinkin kysyä.

Onko se siis täysin vapaamuotoinen? Pitääkö olla ylimääräinen katsastus ennen hakemuksen laittamista tai tms? Pitääkö olla kapulakieltä ja matemaattisia kaavoja jarrujen pysäytysvoimasta? Vai riittääkö maininta, että jarrut tulevat olemaan samat kuin C6 Corvettessa.
Reply With Quote
  #4  
Old 29.03.2015, 14:25
Wessi's Avatar
Wessi Wessi is offline
Värkin värkkäilijä
 
Join Date: Jan 2006
Location: Kouvola, Jaalan kaupunginosa
Posts: 1,038
Wessi on oikealla tiellä
Homma on aluillaan, vieläkin. Ensin pitää saada kesken oleva C3:n projekti alta pois.

Aloita autokaupoilla. Hakemukseen tarvitset VINin. Vertailumallina käytetään ZR1:stä, joten ihan vanhaa vuosimallia ei kannata ostaa. Alustan osat kun pitää olla ZR1:sen alustan osia vastaavat.

Tsemppiä projektiin. Vie vauhdilla eteenpäin ettei minun tarvitse kaikkea kantapään kautta oppia.
Reply With Quote
  #5  
Old 29.03.2015, 15:49
Puman's Avatar
Puman Puman is offline
Konkari
 
Join Date: May 2008
Posts: 1,221
Puman on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Wessi
Homma on aluillaan, vieläkin. Ensin pitää saada kesken oleva C3:n projekti alta pois.

Tsemppiä projektiin. Vie vauhdilla eteenpäin ettei minun tarvitse kaikkea kantapään kautta oppia.

Eli onko lupaprosessi jo aloitettu? Mitä kaikkea siihen hakemukseen pitää laittaa?

Tämä ajatus sai vauhtia, koska samassa hallissa kuusysin kanssa on menossa niin ikään C4 & LS2 projekti ja jos oikein ymmärsin jenkeistä on nykyään saatavilla Ko projektiin kaikki tarvittavat osat pakettina.

Toinen vaihtoehto olisi uittaa jenkeistä jo valmis ls2 c4-vette, jossa uusi tekniikka on papereissa.
Reply With Quote
  #6  
Old 30.03.2015, 09:36
Wessi's Avatar
Wessi Wessi is offline
Värkin värkkäilijä
 
Join Date: Jan 2006
Location: Kouvola, Jaalan kaupunginosa
Posts: 1,038
Wessi on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Puman
Eli onko lupaprosessi jo aloitettu? Mitä kaikkea siihen hakemukseen pitää laittaa?

Lupapaperi on myönnettynä mapissa. Hakemukseen täytetään ne tiedot jotka Trafi pyytää.

Quote:
Originally Posted by Puman
Tämä ajatus sai vauhtia, koska samassa hallissa kuusysin kanssa on menossa niin ikään C4 & LS2 projekti ja jos oikein ymmärsin jenkeistä on nykyään saatavilla Ko projektiin kaikki tarvittavat osat pakettina.

Toinen vaihtoehto olisi uittaa jenkeistä jo valmis ls2 c4-vette, jossa uusi tekniikka on papereissa.

Valmiin tuomisessa on etunsa. Samalla saa vähän jännitysmomenttia rekisteröintikatsastukseen.
Reply With Quote
  #7  
Old 30.03.2015, 10:53
barum's Avatar
barum barum is offline
Konkari
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 3,979
barum on oikealla tiellä
"Valmiin", sikäli kun sellaisia on olemassa, tuonnissakin joutuu tekemään samat lupahakemukset Trafille. Siinäkin mielessä varmempaa on hankkia ensin auto täältä, hakea sille luvat ja tehdä tekniikkamuutos huolella.
__________________
"The world has gotten it into its head that wind power is the solution to everything, and I just don't think it is. Wind is just annoying, internal combustion is good."
Reply With Quote
  #8  
Old 30.03.2015, 10:58
T72's Avatar
T72 T72 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Tuusula
Posts: 2,885
T72 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by barum
"Valmiin", sikäli kun sellaisia on olemassa, tuonnissakin joutuu tekemään samat lupahakemukset Trafille. Siinäkin mielessä varmempaa on hankkia ensin auto täältä, hakea sille luvat ja tehdä tekniikkamuutos huolella.

Totta, jenkkien papereissa (title) ei tyypillisesti mainita tekniikasta mitään, ja vaikka mainittaisi ei sillä ole täällä mitään painoarvoa.
__________________
-72 Corvette Coupe
-79 Li'l Red Express Truck
Reply With Quote
  #9  
Old 30.03.2015, 13:03
Wessi's Avatar
Wessi Wessi is offline
Värkin värkkäilijä
 
Join Date: Jan 2006
Location: Kouvola, Jaalan kaupunginosa
Posts: 1,038
Wessi on oikealla tiellä
Kannattaa myös fundeerata, odottaako valmiiksi tälläkin foorumilla keskustellun lakimuutoksen (vaimikäsenytoli), tai sitten hakea lupia - jotka Trafin ruuhkan takia tulee sitten joskus. Itsellä lupaprosessi kesti n. vuoden.
Reply With Quote
  #10  
Old 30.03.2015, 14:39
Tapio.L.'s Avatar
Tapio.L. Tapio.L. is offline
Got boost?
 
Join Date: May 2007
Location: FTT Racing garage
Posts: 1,488
Tapio.L. on oikealla tiellä
Send a message via MSN to Tapio.L.
Eikös ls1 olis helpompi kun ei riko pyhää 7kg/1kw sääntöä? Siihen viriviripalikkaa niin ei häviä suorituskyvyssäkään
__________________
http://tabio.1g.fi/kuvat/
77 L48 + TH350
96 LT4 + 6speed
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 04:46.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.