#1
|
||||
|
||||
C5:n käypä hinta?
C5 veten hankkiminen käyttö"raudaksi" alkanut kiinnostaa...
Saksasta (lue ulkomailta) haku näyttäisi olevan tällä hetkellä ainoa järkevä vaihtoehto ko. laitteen hankkimiseksi?. Halvimpien C5:n (97-01) pyyntihinnat Saksassa liikkuvat 20-25k¤:n välillä, ja toteutuneet veropäätökset ovat olleet hintaluokassa 16-21k¤. Jos auton tuotattaa Suomeen jollain alaan erikoistuneella firmalla kulut ovat n.700¤-1,5k¤. Päälle vielä rekisteröinti kulut jotka ovat luokkaa 150¤. Unohdanko laskuistani jotain "pakko" maksuja? Olen ostanut muutamia moottoripyöriä Saksasta ja laittanut ne kilpiin täällä Suomessa. Ainakaan prätkien kohdalla en muista olleen muita kuluja. Onko autot jotenkin eri juttu? Jos en mitään kovin isoja maksuja unohda, C5 vetenhän voisi saada hyvinkin alle 40k¤ kilpiin asti Suomessa!! Oikaiskaa ihmeessä jos lasken väärin! Tällä hetkellä halvimmat myynnissä olevat 53-55k¤ ja nämäkin Saksasta tuotuja, 100-150tkm ajettuja. Hulluhan ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa... Jenkeissä C5 vetet ovat vieläkin halvempia: http://usedcorvettesforsale.com/sear...D&s_by=f_price Tuleeko sieltä tuotaessa jokin ylimääräinen ALV-maksu??? ja voiko tulla helpommin myös katsastusongelmia? Kommentteja!! Ja tietysti C5 käyttäjien kokemuksia itse autosta lukisin mielelläni... |
#2
|
||||
|
||||
Paljollako ajattelit selvitä tuottamalla itse auton Saksasta, siis hakukulut sieltä?
__________________
- Red Devil (420 rwhp/538 NM) - RennSport 2009 (440/450) - Sainz 1991 (280/440) - Wektor 1990 (yli-900) >>>Johnny, la gente está muy loca...WTF...>>> |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Ei muuta kuin autoa hakemaan! Ei niitä täällä liikaa majaile! Taidat muistaa aivan oikein nuo maksut, en minäkään aivan heti muista muita ylimääräisä maksuja... Jenkeistä tuotaessa lasketaan vielä 10% tullimaksu auton ostohinnasta ja rahdista ja näiden yhteenlasketusta summasta vielä 22% ALV:tä, Näin muistelisin, korjatkaa jos olen väärässä. Muuten verotus toimii kuten EU:n sisältäkin tuotaessa. Quote:
Tuosta tulikin mieleeni että jos Hampurista mielenkiintoisia autoja löytyy niin voin käydä autoja katsomassa, jos satun itse sielläpäin sopivaan aikaan pyörähtämään. Jos oikein hyvin aikataulut natsaa niin voisin vaikka ajaa auton Suomeenkin, tosin en nyt talvikeleillä kyllä lähde vieraalla autolla kesärenkailla liukastelemaan, mutta vähän keväämmällä... |
#4
|
||||
|
||||
kokemuksesta voin kertoa,että halvin ei ole niin virheetön kuin myynti kuvassa näyttää.riippuu tietysti minkä kuntoista ajattelit?Näytti ainakin muutamissa siltä että km mittarista oli vähennetty 100000km ,että tarkkana pitää olla! Oma löytyi 12 veten katsonnan jälkeen.
|
#5
|
||||
|
||||
tere vaan jos nyt innostut veten hakuun saksasta niin täs pari paikkaa joihin on voinu luottaa.
http://home.mobile.de/Ottensmeyer otten välittää kalliimpia autoja pääasiassa manfred raising automobiles manfredin vaimo on suomalainen ja myyvät ja välittävät autoja muunmoassa yk- miehille ja venäjän isoille kihoille.erittäin luotettava king cars (wolfgang arndt) berlin täältä löytyy noi GM liisarit eli liisingistä poistuvat corvetet ja muut cheevyt. mut vaikee saada, ruotsin pojat vie ne aina ennakko varauksilla. jos tarvii numeroita paa yv |
#6
|
||||
|
||||
Tuonti kulut autoilla ovat tuhannen euron kahtapuolen, tsekkaavat pari kolme kohdetta, tekevät kaupat ja tuovat Suomeen. Jos menee vaikeemmaksi, tottakai maksaa lisää.
Mulla ei vielä hankinnan kanssa mitään kiirettä, mutta C5 vaan alkanut pikkuhiljaa kiinnostaan... Nykyisin tulee liikuttua työn puolesta n.15000-20000km vuodessa ympäri Suomea. Monesti kesäisin ajellessaan miettii, että voisihan tässä samalla ajella vetelläkin... Tuohon pitkänmatkan ajoon ei nykyisestä -69:stä oikein ole, tai sitten pitäisi neuvotella kilometrikorvaukset uusiksi. Matka ajossa reilut 20litraa sadalle ja kaupunki pyörittelyssä raskaalla kaasujalalla kait jotain 60litraa sadalle. Ennen vakavempaa C5 etsiskelyä pitää -69 vielä viimeistellä ihan valmiiksi, ja ehkä myydä sitten johonkin hyvään kotiin viriileitä eläkepäiviä viettelemään... Kertoilempas aloittelevana palstan käyttäjänä tässä hiukan omaa Corvette historiikkiä: Synnyin lamavuonna-73 köyhään työläisperheeseen... (ok. ok. aloitan hiukan myöhempää) Poikamiehenä 90luvulla ajelin -86 vetellä viiden kesän aikana reilut 60tkm ja sehän oli mitä mainioin jokapäiväinen käyttöauto. (aika kultaa muistot?) Tulipa sillä käytyä joskus intissä Sodankylässä ja taas toisinaan piti eukon tekeleelle esitellä sillä ihan pääkaupunki seutuakin. Ja koskaan ei vette jättänyt minua tienpäälle, vaikkakin itse jouduin pari kertaa sen sinne hylkäämäänkin... Sittemmin tuli jostain pari pikkupoikaa mukaan kuvioihin ja oli ilmeisesti jotenkin helpompaa perustella itselle (lue muijalle) veljen kanssa kimpassa hankitut C3 corvetet (ensin 72 ja sitten tämä 69). Molemmat olivat hankintahetkellä täysiä projekteja ja sittemmin valmistuttuaan enemmänkin harraste kuin hyöty käytössä. Tosin nykyisellä -69:llä tulee kesäisin hyvällä säällä ajeltua työmatkat ja kauppareisut aina kuin mahdollista. Pojat ovat nyt 7 ja 5 vanhoja ja jos ei salaa onnistu pihasta lähtemään ne varmasti istua napottavat vierekkäin vänkärin paikalla ja yllyttävät kaikenlaisiin lapsellisuuksiin ja temppuihin veten kanssa. (muutenhan aikuinen lainkuuliainen mies ei koskaan tekisi mitään sellaista...) |
#7
|
||||
|
||||
tu vilkasee tänne etelään c5 98 avo ni kerron lisää (saksan tuonti E-TYPE,)HELPOIN maadottaa suomeen
|
#8
|
||||
|
||||
c 5 projektit?
onko c5 :sten talvi projektit jäissä? vai vai riittääkö talvella vain pesu ja vahaus????ois mukava kuulla jotain c5 prjekteista!
|
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links | |||||
|