FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > Yleistä keskustelua
User Name
Password

Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14.04.2004, 09:05
ZL1's Avatar
ZL1 ZL1 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Finland, Espoo
Posts: 4,989
ZL1 on oikealla tiellä
Lasikuitutyöt - lyhyt oppimäärä

Joutunen itse vähän hommiin air boxin kanssa. Eli millä paras muotoilla valmista tavaraa, rautasahalla jollain jyrsimellä ja lopuksi hiomapapereilla...
Entä miten uuden kaman teko tapauhtuu ja mitä siinä tarvii...Biltemastako löytyy kaikki? Vai jostain venekaupasta :chainsaw:
Reply With Quote
  #2  
Old 15.04.2004, 16:20
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Re: Lasikuitutyöt - lyhyt oppimäärä

Quote:
Originally Posted by Vesa
Joutunen itse vähän hommiin air boxin kanssa. Eli millä paras muotoilla valmista tavaraa, rautasahalla jollain jyrsimellä ja lopuksi hiomapapereilla...
Entä miten uuden kaman teko tapauhtuu ja mitä siinä tarvii...Biltemastako löytyy kaikki? Vai jostain venekaupasta :chainsaw:

Biltemasta saat koko setin mitä tarviit. Valmiista kamasta voit sahalla veistellä liiat pois.
Reply With Quote
  #3  
Old 15.04.2004, 17:06
Harri -76's Avatar
Harri -76 Harri -76 is offline
Laiska viimeaikoina
 
Join Date: Feb 2004
Location: Mikkelissä taas
Posts: 2,305
Harri -76 on oikealla tiellä
kannatta hommata tavarat jostain venefirmasta tai sit spesiaali teitä! Parhaita välineitä työstettäessä lasikuuitua ovat: Kulmahiomakone, porakone, dremeli, vingut eli suorahiomakoneet ja lopuksi se hiomapaperi... muista ostaa paljon lasikuitukittiä myös tasoitukseen ja hyvälasta!!!! En voi suositella Biltemaa
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
Reply With Quote
  #4  
Old 15.04.2004, 17:36
T72's Avatar
T72 T72 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Tuusula
Posts: 2,885
T72 on oikealla tiellä
Airboxin tekoon bilteman kama sopii varmaan ihan hyvin, käytin sitä itse subbarikotelon tekoon. Koria fiksaillessa käytin varmuuden vuoksi vähän parempaa (kalliimpaa) kamaa. Kannattaa laittaa ostoslistalle kanssa joku hengityssuojain, hiontapöly menee jokapaikkaan ja keuhkoissa se ei varmaan tee hyvää!
Reply With Quote
  #5  
Old 15.04.2004, 18:16
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by T72
Airboxin tekoon bilteman kama sopii varmaan ihan hyvin, käytin sitä itse subbarikotelon tekoon. Koria fiksaillessa käytin varmuuden vuoksi vähän parempaa (kalliimpaa) kamaa. Kannattaa laittaa ostoslistalle kanssa joku hengityssuojain, hiontapöly menee jokapaikkaan ja keuhkoissa se ei varmaan tee hyvää!

Joo, kunnon kuonokoppa naamalle, toi pöly on ihan oikeasti hengen vaarallista kamaa. Yks täysin terve kaveri tuolta Corvetteforumin palstalta melkein delas tohon pölyyn.
Reply With Quote
  #6  
Old 16.04.2004, 09:38
Harri -76's Avatar
Harri -76 Harri -76 is offline
Laiska viimeaikoina
 
Join Date: Feb 2004
Location: Mikkelissä taas
Posts: 2,305
Harri -76 on oikealla tiellä
Toi unohtui sanoa... sen työstäminen on yhtä ********ä Muistakaaaaaa Autonne koria fiksatessa käyttää epoksikovetetta Muuten ei oikein toimi
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
Reply With Quote
  #7  
Old 16.04.2004, 10:31
T72's Avatar
T72 T72 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Tuusula
Posts: 2,885
T72 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Harri -76
Autonne koria fiksatessa käyttää epoksikovetetta Muuten ei oikein toimi

Toikin riippuu auton iästä, GM siirtyi SMC (sheet molded compound) paneeleihin joskus 70 luvulla (Ecklersin katalogissa sanovat etta -73 ), ja niitten kanssa tosiaan pitäisi käyttää epoksi pohjaisia mömmöjä. Polyesterihartsi toimii mainiosti kaikissa vanhemmissa, esim omassa -72:ssa se "parempi" tavarakin oli polyesterpohjaista ja hyvin toimii. Tässä vois tietysti piillä selittys minkä takia joillain on ollut ongelmia Bilteman tavaran kanssa!
Reply With Quote
  #8  
Old 16.04.2004, 12:01
Harri -76's Avatar
Harri -76 Harri -76 is offline
Laiska viimeaikoina
 
Join Date: Feb 2004
Location: Mikkelissä taas
Posts: 2,305
Harri -76 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by T72
Quote:
Originally Posted by Harri -76
Autonne koria fiksatessa käyttää epoksikovetetta Muuten ei oikein toimi

Toikin riippuu auton iästä, GM siirtyi SMC (sheet molded compound) paneeleihin joskus 70 luvulla (Ecklersin katalogissa sanovat etta -73 ), ja niitten kanssa tosiaan pitäisi käyttää epoksi pohjaisia mömmöjä. Polyesterihartsi toimii mainiosti kaikissa vanhemmissa, esim omassa -72:ssa se "parempi" tavarakin oli polyesterpohjaista ja hyvin toimii. Tässä vois tietysti piillä selittys minkä takia joillain on ollut ongelmia Bilteman tavaran kanssa!

Juuri näin Pieniä asioita joita tulee ottaa huomioon
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
Reply With Quote
  #9  
Old 16.04.2004, 15:22
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by Harri -76
Quote:
Originally Posted by T72
Quote:
Originally Posted by Harri -76
Autonne koria fiksatessa käyttää epoksikovetetta Muuten ei oikein toimi

Toikin riippuu auton iästä, GM siirtyi SMC (sheet molded compound) paneeleihin joskus 70 luvulla (Ecklersin katalogissa sanovat etta -73 ), ja niitten kanssa tosiaan pitäisi käyttää epoksi pohjaisia mömmöjä. Polyesterihartsi toimii mainiosti kaikissa vanhemmissa, esim omassa -72:ssa se "parempi" tavarakin oli polyesterpohjaista ja hyvin toimii. Tässä vois tietysti piillä selittys minkä takia joillain on ollut ongelmia Bilteman tavaran kanssa!

Juuri näin Pieniä asioita joita tulee ottaa huomioon

Tota en myöskään tiennyt, Hyvä tietää, että noissa oli materiaali eroja!
Reply With Quote
  #10  
Old 16.04.2004, 15:25
Harri -76's Avatar
Harri -76 Harri -76 is offline
Laiska viimeaikoina
 
Join Date: Feb 2004
Location: Mikkelissä taas
Posts: 2,305
Harri -76 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by groovyjay
Quote:
Originally Posted by Harri -76
Quote:
Originally Posted by T72
Quote:
Originally Posted by Harri -76
Autonne koria fiksatessa käyttää epoksikovetetta Muuten ei oikein toimi

Toikin riippuu auton iästä, GM siirtyi SMC (sheet molded compound) paneeleihin joskus 70 luvulla (Ecklersin katalogissa sanovat etta -73 ), ja niitten kanssa tosiaan pitäisi käyttää epoksi pohjaisia mömmöjä. Polyesterihartsi toimii mainiosti kaikissa vanhemmissa, esim omassa -72:ssa se "parempi" tavarakin oli polyesterpohjaista ja hyvin toimii. Tässä vois tietysti piillä selittys minkä takia joillain on ollut ongelmia Bilteman tavaran kanssa!

Juuri näin Pieniä asioita joita tulee ottaa huomioon

Tota en myöskään tiennyt, Hyvä tietää, että noissa oli materiaali eroja!

Kävin just kysymäs epoksihartsia ja se maksoi 67ekua/1.2kg
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 02:28.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.