FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26.01.2016, 19:13
jopex's Avatar
jopex jopex is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 725
jopex on oikealla tiellä
Yoke

Ensimmäistä remppaa pukkaa corvetteen.Eli huomasin ajokauden
lopuilla että perämurikan kuskinpuoleinen sivuyoken stefa päästää öljyt
pihalle.Nyt ois aikaa vaihtaa tuo tehva.Kannattaako ottaa suosiolla koko
perämurikka pöydälle, että pääsee yoken lukitusrenkaaseen käsiksi vai oletteko jotenkin kikkailleet stefan vaihdon auton alla?
__________________
C3-81,L-98(-85),TH350
Pontiac trans am gta-88(sold)
Reply With Quote
  #2  
Old 26.01.2016, 19:48
jyrkita's Avatar
jyrkita jyrkita is offline
Aktivisti
 
Join Date: Nov 2010
Location: Imatra
Posts: 871
jyrkita on oikealla tiellä
Send a message via MSN to jyrkita
Quote:
Originally Posted by jopex
Ensimmäistä remppaa pukkaa corvetteen.Eli huomasin ajokauden
lopuilla että perämurikan kuskinpuoleinen sivuyoken stefa päästää öljyt
pihalle.Nyt ois aikaa vaihtaa tuo tehva.Kannattaako ottaa suosiolla koko
perämurikka pöydälle, että pääsee yoken lukitusrenkaaseen käsiksi vai oletteko jotenkin kikkailleet stefan vaihdon auton alla?

Naapurikylästä huudellaan että kato ne vetarin ristikot samalla..eilen
laitoin itelleen uudet.
__________________
Vm- 1982 350 Cross Fire Injection L83 TBI Th 700 R4
Myydään... Juuri katsastettu seuraava katsastus 23.8 2025 mennessä .Hintapyyntö 18900 e
Reply With Quote
  #3  
Old 27.01.2016, 11:17
Haukkis's Avatar
Haukkis Haukkis is offline
4x4
 
Join Date: Aug 2008
Location: Mualiman napa
Posts: 809
Haukkis on oikealla tiellä
Perämurikan takakanteen on integroitu se "batwing" kiinnike. Se pitää irroittaa kiinnityspisteistään ennenkuin saat takakannen irti. Sen jälkeen perä on enää etukannakkeen ja kardaanin varassa. Niiden irroittaminen ei ole enää niin iso homma etteikö sitä kannata samalla tehdä. Perän huoltotyö on niin paljon nopeampi ja helpompi tehdä sitten työpöydällä.
__________________
Corvette C3 Coupe 1980
Reply With Quote
  #4  
Old 27.01.2016, 13:24
jopex's Avatar
jopex jopex is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 725
jopex on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Haukkis
Perämurikan takakanteen on integroitu se "batwing" kiinnike. Se pitää irroittaa kiinnityspisteistään ennenkuin saat takakannen irti. Sen jälkeen perä on enää etukannakkeen ja kardaanin varassa. Niiden irroittaminen ei ole enää niin iso homma etteikö sitä kannata samalla tehdä. Perän huoltotyö on niin paljon nopeampi ja helpompi tehdä sitten työpöydällä.
OK,irrotan murikan ja raahaan pöydälle,saapi samalla tsuumailla josko
muutakin korjattavaa löytyy.
__________________
C3-81,L-98(-85),TH350
Pontiac trans am gta-88(sold)
Reply With Quote
  #5  
Old 31.01.2016, 22:05
Sami1969's Avatar
Sami1969 Sami1969 is offline
Satunnainen kävijä
 
Join Date: Oct 2015
Location: Finland
Posts: 20
Sami1969 on oikealla tiellä
Send a message via AIM to Sami1969
Sama homma edessä itellä tässä kohtapuolin, mitä öljyä/lisäainetta meinaat perään laittaa? Onko tietoa paljonko sinne perään tulee sitä öljyä 1,5 L ? vai onko siinä jokin tarkistus proppu..
Eikös yokessa saa olla noin 1 mm klappia että menettelee vielä? Vai olenkohan asian ymmärtänyt väärin -..-
Mietin vaan että samallahan sitä vaihtaa nekin jos on tarvetta, stefat menee joka tapauksessa mullakin vaihtoon. ilmottele kunhan saat perän pöydälle että millanen härdelli se on irrotella ym.
Reply With Quote
  #6  
Old 31.01.2016, 23:04
MPÄ's Avatar
MPÄ MPÄ is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2010
Location: Jyväskylä (Tikkakoski)
Posts: 2,812
MPÄ on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by jopex
OK,irrotan murikan ja raahaan pöydälle,saapi samalla tsuumailla josko
muutakin korjattavaa löytyy.
Tuosta näkyy jotain...se on sitten aika painava!
Yläpuolella oleva muovinen huohotusventtiili on ihan vaan painamalla kiinni.
Öljyt ja lisäaineet otin Finnvetestä, ei tarvinnut yhtään miettiä, että mikä käy.



http://kuvapilvi.fi/finnshark/jzD.jpeg
__________________
Corjaamo@vettepeikko.fi
MPA@cfc.fi
http://www.vettepeikko.fi

1969 C3 cabriolet, C31, C60, M21, J50, N37, U69, 973/zQ4 1 out of 6. Myydään.... Ehkäpä.
1968 C3 coupe 427 L71, F41, M21, N40, U79, A01, 978/Black valmistuu pikkuhiljaa.
1987 C4 coupe 350 autom black since 1995
1984 Jaguar XJS V12 projekti MYYDÄÄN! Hp 2500¤
1967 Tiger 289cid projekti
1971 Honda Monkey Z50A
Reply With Quote
  #7  
Old 01.02.2016, 20:14
jopex's Avatar
jopex jopex is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 725
jopex on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Sami1969
Sama homma edessä itellä tässä kohtapuolin, mitä öljyä/lisäainetta meinaat perään laittaa? Onko tietoa paljonko sinne perään tulee sitä öljyä 1,5 L ? vai onko siinä jokin tarkistus proppu..
Eikös yokessa saa olla noin 1 mm klappia että menettelee vielä? Vai olenkohan asian ymmärtänyt väärin -..-
Mietin vaan että samallahan sitä vaihtaa nekin jos on tarvetta, stefat menee joka tapauksessa mullakin vaihtoon. ilmottele kunhan saat perän pöydälle että millanen härdelli se on irrotella ym.
Perä pöydällä,viel en oo kerinny purkamaan,kun töitä pukkaa päälle tällä
viikolla ja ensi viikolla talviloma emännän kaa ni jää purku sen jälkeen.
Kuskin puolen sisäyokessa päittäisväljää 1,5 millii,varmaan menee vaihtoon.
Ja kerran perä irti,molemmat sivustefat ja kardaanin stefa myös vaihtoon.
Osat meinasin tilata finnvetestä.Peräöljyt ostin motonetistä,redline 75W90 GL5,
pari purkkia,vajaan litran purkkeja,pitäs riittää.Käsittääkseni perä täytetään
täyttöpropun tasolle.
__________________
C3-81,L-98(-85),TH350
Pontiac trans am gta-88(sold)
Reply With Quote
  #8  
Old 01.02.2016, 20:33
Sami1969's Avatar
Sami1969 Sami1969 is offline
Satunnainen kävijä
 
Join Date: Oct 2015
Location: Finland
Posts: 20
Sami1969 on oikealla tiellä
Send a message via AIM to Sami1969
Katoppa toi pätkä kohdasta 5.40 eteenpäin, laittaako se tuossa videossa 2 sokkaa klapin estämiseksi vai mikä tossa on idea?
https://www.youtube.com/watch?v=_Dh2zId7BbY
Reply With Quote
  #9  
Old 01.02.2016, 20:59
jopex's Avatar
jopex jopex is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 725
jopex on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Sami1969
Katoppa toi pätkä kohdasta 5.40 eteenpäin, laittaako se tuossa videossa 2 sokkaa klapin estämiseksi vai mikä tossa on idea?
https://www.youtube.com/watch?v=_Dh2zId7BbY
No niinpä näyttäs tekevän,itse haluaisin kuitenkin uuden yoken laittaa,
oletin että lukkorengas vaan auki ja vanha yoke pois ja uusi tilalle,nyt en
enää niin varma ookkaan.Toivottavasti joku kokeneempi kommentoisi miten
tää menee?
__________________
C3-81,L-98(-85),TH350
Pontiac trans am gta-88(sold)
Reply With Quote
  #10  
Old 01.02.2016, 21:07
Sami1969's Avatar
Sami1969 Sami1969 is offline
Satunnainen kävijä
 
Join Date: Oct 2015
Location: Finland
Posts: 20
Sami1969 on oikealla tiellä
Send a message via AIM to Sami1969
Mä oon käsittäny että ku uudet yoket laittaa niin pitäisi klappikin kadota, tosin se tappi kannattaa tarkistaa mikä tulee niitten yokien väliin ettei ole kulunut, koska jos se on kulunut liikaa niin luulisin että klappia on silti vaikka laittais uudet yoket, eli olisko se tossa videossa laittanu ton ylimääräisen sokan tohon vain sen takia ku ei ole raskinu ostaa uusia yokeja ku näytti vanhat olevan paikallaan ja tuolla konstilla saanut sitten klapin pois.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 06:50.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.