|
|
||||
|
||||
|
C4 konehuoneen fiksausta
Kuinka muoviosat saisi lähemmäs alkuperäistä mustaa? Olen jo aika pitkällä purkutöissä, ajatuksella että runkopalkit ja teräsosat maalaan hionnan jälkeen
pohjamaaliin ja sitten vaikka VHT:n konehuonemaalilla tai sitten purkkimaalilla. Itse koneen maalaan VHT:n mustalla moottorimaalilla .Onko joku muu tehnyt vastaavaa urakkaa, kuinka on onnistunut. Itse ajattelin että irrotetut osat pesen liuottimella (ilmastoinnin kotelo, neljännespaneelit, jäähdytiimen kotelot yms), perushion ja ennen maalausta viimeinen rasvanpoisto ehkä asetonilla. Pysyneekö maali muovissa, konehuonehan on aika haastava paikka maalauksille, öljyä, muita nesteitä ja lämmönvaihteluja. Jussi S
|
||||
|
||||
|
Itse vetelin konehuoneen viime talven aikana vht:llä.... Hyvä tuli
|
||||
|
||||
|
Muoviosat kannattaa pestä todella huolellisesti. Sitten hienoimmalla karhunkielellä kevyt hionta päälle.Pesu RASVANPOISTO sprayllä(samaa kuin jarrupuhdistus spray) Haihtuu nopeasti pestyiltä pinnoilta ja sillä on hyvä roiskia puhtaaksi vaikka osat autossa kiinni. Se kun haituu pikaisesti pois. Muoviosissa pysyy varmasti hyvin VHT satin black/gm black puolikiiltävä.
Moottoria ei kannata mielestäni maalata spraymaaleilla. Ei tartu välttämättä kovinkaan hyvin vaikka olisitkin puhdistanut huolella.Miranolia kaksi ohutta kerrosta pensselillä tekee parhaan pinnan.Se tasoittaa itse itsenä valuraudan pintaan kivasti. Sitähän saa sävytettyä mihin sävyyn vaan. Taitaa olla Drumbrakesin kone edelleen suht kiiltävässä kunnossa- ainakin maalin suhteen.Muistaakseni tervasin miranolilla kevyet 15 vuotta sitten... |
|
|
||||
|
||||
|
vahvistaa ajatuksiani, taidanpa ottaa tosta pari before/after kuvaa kunhan työ edistyy. Pitää launantaina käydä työpaikan autohallilla pesemässä muovit liuottimella ja painepesurilla, sitten kun osat ovat puhtaat rasvasta ja piestä niin alkaa miettimään maalausolosuhteita. Taidan peruuttaa koneen maalauksen kanssa sinne miranooli linjalle, luulisin veteleväni punaiseksi
|
||||
|
||||
|
Rasvanpesun jälkeen kannattaa vielä pyyhkäistä silikoninpoistoaineella jos kerran maalata aikoo.
|
||||
|
||||
|
Mistähän ko ainetta saisi kohtuu vaivalla? Maalaus koska osat on nyt irti, muovi 22 v vanhaa eikä ole entsiöinti kyseessä, lähinnä siistiminen ettei silmä sairasta niinkuin nykyisessä tilassa joka valitettavasti ei vastaa ulkoista kuntoa. Uudet muovit ei lisää menoa niinkuin koneeseen sijoitetut rahat...
Nimimn pihi
|
||||
|
||||
|
Silikoninpoistoainetta saa kaikista maalikaupoista, motonetissäkin taisi olla myynnissä. Enkä tarkoita nyt sellaista kylpyhuonesilikonin poistoainetta mikä on useimmiten hyytelömäistä, vaan täysin nestemäistä nimenomaan maalattavien pintojen puhdistukseen tarkoitettua ainetta. Pyyhkäistään vain kostealla rätillä osan ylitse ja haihtuu itsestään kohta pois. Niin ja silikoninpoisto kannattaa tehdä ennenkuin hankaa karhunkielellä, muuten vain hankaat sen näkymättömän silikonin syvälle uriin. Tietysti ei ole pahitteeksi pyyhkäistä vielä uudestaankin hankauksen jälkeen.
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|