FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C5 (vuosimallit 1997-2004)
User Name
Password

C5 (vuosimallit 1997-2004) Corvette C5 & Z06

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26.03.2016, 22:13
Truelive's Avatar
Truelive Truelive is offline
Tulokas
 
Join Date: Jan 2015
Location: Kotka
Posts: 8
Truelive on oikealla tiellä
C5 vikakoodeja

1997 vette alkoi herjata c1761, c1762 ja c1763 koodeja. Putsasin iskareiden liittimet ja nyt vika päällä... Vika historiassa on H ja C yhtäaikaa päällä! Mistä voisin alkaa etsiä vikaa?
Reply With Quote
  #2  
Old 26.03.2016, 22:56
Juke's Avatar
Juke Juke is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2009
Location: Ilmajoki, Finland
Posts: 4,422
Juke tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Truelive
1997 vette alkoi herjata c1761, c1762 ja c1763 koodeja. Putsasin iskareiden liittimet ja nyt vika päällä... Vika historiassa on H ja C yhtäaikaa päällä! Mistä voisin alkaa etsiä vikaa?

Ihan ensin koittaisin nollata vikakoodit. Sehän hoituu reset nappulalla aina kyseisen koodin kohdalla, kun pitää resetiä pohjassa äänimerkkiin saakka.
Kaikki kyseisen alakategorian vikakoodit saa kyllä nollattua kerrallakin, siinä kohdassa, jossa DIC-näytössä lukee alakategorian nimi ja esim. "3 codes", siinä kohdin kun pitää resetiä pohjassa äänimerkkiin saakka, niin tyhjenee kaikki ko. kategorian koodit.

Kun vika on päällä, niin useimmiten nuo H ja C näkyykin yhtäaikaa. H pelkästään silloin, jos vika ei juuri nyt ole päällä. En muista, että pelkkää C;tä olisi ollut koskaan...

Jos koodit tulee takaisin heti seuraavan käynnistyksen jälkeen, niin sitten pitäisi löytää katkos tai huono kontakti muualta. Nuo koodithan viittaa kaikkiin muihin antureihin, paitsi kuskinpuolen etuanturiin, joten vaikuttaisi, että ongelma olisi jossain välillä johtonipussa, jossa nuo kaikki kulkee. Real Time Damping systeemin keskusboksi on -97 mallissa siellä kuskin puolella, takaluukun pikkukotelossa. Kaapelointi tulee vähän arasta paikasta, eli takarenkaan takaa sisälokasuojasta läpi sinne koteloon. Joten sieltä pyöränkotelon puolelta ehkä ensin etsisin kaapeleista vikaa. Toinen todennäköinen vikapaikka voisi olla sen keskusboksin liitokset, kun melko helposti kertyy kosteutta noiden takaluukun lokeroiden pohjalle, joten jos boksi on uinut vedessä, niin saattahan se jotain kontaktihäiriöitä aiheutaa.

.
__________________
Juke

Corvette C3 Coupe -71 427 "Widebody Race-Edition"
Corvette C5 Coupe -97 " Widebody"
Audi A5 Coupe Sport 3,0 Tdi Quattro -17
Volvo V70 AWD Momentum -15
Audi Quattro -85 UrQuattro
Opel Manta 2,4 Cih "400 Replica"
Opel Manta 2,1 gr.F , Rally Car
Opel Manta 2,7 gr.SS , long project
Opel Manta 400 -81 street , parts FOR SALE !
Volvo PV 544 -62 , waiting project
Reply With Quote
  #3  
Old 26.03.2016, 23:22
Truelive's Avatar
Truelive Truelive is offline
Tulokas
 
Join Date: Jan 2015
Location: Kotka
Posts: 8
Truelive on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Juke
Ihan ensin koittaisin nollata vikakoodit. Sehän hoituu reset nappulalla aina kyseisen koodin kohdalla, kun pitää resetiä pohjassa äänimerkkiin saakka.
Kaikki kyseisen alakategorian vikakoodit saa kyllä nollattua kerrallakin, siinä kohdassa, jossa DIC-näytössä lukee alakategorian nimi ja esim. "3 codes", siinä kohdin kun pitää resetiä pohjassa äänimerkkiin saakka, niin tyhjenee kaikki ko. kategorian koodit.

Kun vika on päällä, niin useimmiten nuo H ja C näkyykin yhtäaikaa. H pelkästään silloin, jos vika ei juuri nyt ole päällä. En muista, että pelkkää C;tä olisi ollut koskaan...

Jos koodit tulee takaisin heti seuraavan käynnistyksen jälkeen, niin sitten pitäisi löytää katkos tai huono kontakti muualta. Nuo koodithan viittaa kaikkiin muihin antureihin, paitsi kuskinpuolen etuanturiin, joten vaikuttaisi, että ongelma olisi jossain välillä johtonipussa, jossa nuo kaikki kulkee. Real Time Damping systeemin keskusboksi on -97 mallissa siellä kuskin puolella, takaluukun pikkukotelossa. Kaapelointi tulee vähän arasta paikasta, eli takarenkaan takaa sisälokasuojasta läpi sinne koteloon. Joten sieltä pyöränkotelon puolelta ehkä ensin etsisin kaapeleista vikaa. Toinen todennäköinen vikapaikka voisi olla sen keskusboksin liitokset, kun melko helposti kertyy kosteutta noiden takaluukun lokeroiden pohjalle, joten jos boksi on uinut vedessä, niin saattahan se jotain kontaktihäiriöitä aiheutaa.

.

Johdotus kunnossa! Vika tuli kun putsailin pyörä koteloissa olevat liittimet... Mulla Bilstainin iskarit + vastukset... Vika koodien selostukset alla...

C1761 RF Position Sensor (Out of Range)
C1762 LR Position Sensor (Out of Range)
C1763 RR Position Sensor (Out of Range)

Jos ymmärrän oikein niin vakio iskareiden kanssa toimii tälläiset korkeuden säätäjät... onko niiden kaliprointi hukassa...?
Reply With Quote
  #4  
Old 27.03.2016, 00:58
Juke's Avatar
Juke Juke is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2009
Location: Ilmajoki, Finland
Posts: 4,422
Juke tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Truelive
Johdotus kunnossa! Vika tuli kun putsailin pyörä koteloissa olevat liittimet... Mulla Bilstainin iskarit + vastukset... Vika koodien selostukset alla...

C1761 RF Position Sensor (Out of Range)
C1762 LR Position Sensor (Out of Range)
C1763 RR Position Sensor (Out of Range)

Jos ymmärrän oikein niin vakio iskareiden kanssa toimii tälläiset korkeuden säätäjät... onko niiden kaliprointi hukassa...?

Okei, nyt ymmärrän enemmän.
Eli vakio "real time damping" iskarit on heivattu pois ja vaihdettu Bilsteinit, joissa ei olekaan sitten paikkaa "rtd" pistokkeelle. Siksi on laitettu ne huijaus-vastukset johdonpäähän.

Silloin ei säätö tietenkään toimi, kun systeemi kuvittelee säätävänsä iskareita, vaikka sitä vaan huijataan vastuksilla kuvittelemaan että kaikki on kunnossa.

Koodien selitykset on kyllä mulle tutut, siksi kirjoitinkin, että koodit viittaa muihin kulmiin, paitsi vasempaan etukulmaan.

Muutenhan nuo vikakoodit ei haittaa mitään, mutta taitavat aiheuttaa "reduced engine power" tilan, eli ei anna ottaa kunnolla kierroksia. ( jos nyt oikein muistan )

Koska vika tuli päälle liittimiä puhdistaessa, niin sieltä kai se vika sitten täytyy löytyä...

Yksi teoria mulle tulee mieleen;
- irrotit vastukset puhdistusta varten.
- käytit virrat päällä jostain syystä ennen kuin vastukset taas paikallaan.
- siksi systeemi huomasi, että nyt ei kaikki liitokset ole kunnossa.
- siitä tuli vikakoodit.

Jos noin on, niin johtopäätökseni;
- tsekkaa vielä kerran, että vastuksille on kontaktit kunnossa.
- nollaa sitten vikakoodit.
- pitäis olla kaikki kunnossa.

Omassa autossani en tyytynyt noihin vastuksiin, vaan purin koko systeemin pois kun vaihdoin Bilsteinin iskareihin. GM liikkeessä, jossa on Tech2 laitteeseen jenkkimallien softat, pystytään ohjelmoimaan pois kokonaan tuo optio F45 eli real time damping BCM;ltä, eli Body Control Modulelta. Itse kylläkin vein ohjeet mukana, miten homma hoidetaan. Seinäjoella Rinta-Joupilla tuo ohjelmointi mulle tehtiin. Ohjelmoinnin yhteydessä irrotettiin sieltä tavaratilan boxilta pistoke ja laitettiin teippi päälle, ettei sitä kukaan vahingossa laita takaisin paikalleen, sillä BCM kuulemma osaa itse asentaa softan uudestaan, jos tunnistaa että nyt tuli real time damping purkki kiinni johtosarjaan. Tech2 on kai ainoa laite, jolla tuon ohjelmoinnin pystyy tekemään, kun softa on tosiaan BCM;llä ja tietääkseni esimerkiksi Efi-livellä ja HP-Tunersilla pääsee kiinni vain PCM;ään ( Powertrain Control Module ).
__________________
Juke

Corvette C3 Coupe -71 427 "Widebody Race-Edition"
Corvette C5 Coupe -97 " Widebody"
Audi A5 Coupe Sport 3,0 Tdi Quattro -17
Volvo V70 AWD Momentum -15
Audi Quattro -85 UrQuattro
Opel Manta 2,4 Cih "400 Replica"
Opel Manta 2,1 gr.F , Rally Car
Opel Manta 2,7 gr.SS , long project
Opel Manta 400 -81 street , parts FOR SALE !
Volvo PV 544 -62 , waiting project
Reply With Quote
  #5  
Old 27.03.2016, 08:15
Truelive's Avatar
Truelive Truelive is offline
Tulokas
 
Join Date: Jan 2015
Location: Kotka
Posts: 8
Truelive on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Juke
Okei, nyt ymmärrän enemmän.
Eli vakio "real time damping" iskarit on heivattu pois ja vaihdettu Bilsteinit, joissa ei olekaan sitten paikkaa "rtd" pistokkeelle. Siksi on laitettu ne huijaus-vastukset johdonpäähän.

Silloin ei säätö tietenkään toimi, kun systeemi kuvittelee säätävänsä iskareita, vaikka sitä vaan huijataan vastuksilla kuvittelemaan että kaikki on kunnossa.

Koodien selitykset on kyllä mulle tutut, siksi kirjoitinkin, että koodit viittaa muihin kulmiin, paitsi vasempaan etukulmaan.

Muutenhan nuo vikakoodit ei haittaa mitään, mutta taitavat aiheuttaa "reduced engine power" tilan, eli ei anna ottaa kunnolla kierroksia. ( jos nyt oikein muistan )

Koska vika tuli päälle liittimiä puhdistaessa, niin sieltä kai se vika sitten täytyy löytyä...

Yksi teoria mulle tulee mieleen;
- irrotit vastukset puhdistusta varten.
- käytit virrat päällä jostain syystä ennen kuin vastukset taas paikallaan.
- siksi systeemi huomasi, että nyt ei kaikki liitokset ole kunnossa.
- siitä tuli vikakoodit.

Jos noin on, niin johtopäätökseni;
- tsekkaa vielä kerran, että vastuksille on kontaktit kunnossa.
- nollaa sitten vikakoodit.
- pitäis olla kaikki kunnossa.

Omassa autossani en tyytynyt noihin vastuksiin, vaan purin koko systeemin pois kun vaihdoin Bilsteinin iskareihin. GM liikkeessä, jossa on Tech2 laitteeseen jenkkimallien softat, pystytään ohjelmoimaan pois kokonaan tuo optio F45 eli real time damping BCM;ltä, eli Body Control Modulelta. Itse kylläkin vein ohjeet mukana, miten homma hoidetaan. Seinäjoella Rinta-Joupilla tuo ohjelmointi mulle tehtiin. Ohjelmoinnin yhteydessä irrotettiin sieltä tavaratilan boxilta pistoke ja laitettiin teippi päälle, ettei sitä kukaan vahingossa laita takaisin paikalleen, sillä BCM kuulemma osaa itse asentaa softan uudestaan, jos tunnistaa että nyt tuli real time damping purkki kiinni johtosarjaan. Tech2 on kai ainoa laite, jolla tuon ohjelmoinnin pystyy tekemään, kun softa on tosiaan BCM;llä ja tietääkseni esimerkiksi Efi-livellä ja HP-Tunersilla pääsee kiinni vain PCM;ään ( Powertrain Control Module ).

Tilanne lähtisellaisesta että auto herjaa aina Service Ride Control kun auton käynnistää.... Se tuli päälle kun akun kenkä oli irti,aikaisemmin ei tullut. Lueskelin vika koodeja niin näytölle ilmestyi Ride Control Swiths. Se vika on poissa nyt. Nyt koeajolla herjaili ABS antureja. Nostin auton pukille ja putsailin ABS piuhat ja se nyt kunnossa. Samalla aattelin että putsaan kaikki pyörä kotelon liittimet ja ongelmat alkoi....

Jos otan vastuksen piuhan irti ja katon vika koodin niin eri kuin nyt! Jos otan iskarin säätäjän pois niin tulee eri vika kuin nyt.... eli puihat on kontaktissa! Tämä on niin mystinen juttu kun mulla on ollut virrat poissa puihoja rassatessa... Jotenkin tuntuisi että järjestelmä valvoo vaikka virrat poissa! Omat ajatukset menee tohon keskikonsolin alustan säätö katkaisiaan.... Täytyy lainata joltakin sitä.....

Tän kun lyö googleen:corvette C1761 RF Position Sensor (Out of Range). Niin tulee säätö ohjeita mutta olen sen verran huono englannissa että mun pitää käydä tavaamaan ajatuksella...

Onko kellään tietoa oisko Tech 2 ohjelmointi pulikkaa kotkan liepeillä? Tai mikä on lähin paikka kuka osaa tehdä ohjelmoinnin?
Reply With Quote
  #6  
Old 27.03.2016, 09:29
Juke's Avatar
Juke Juke is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2009
Location: Ilmajoki, Finland
Posts: 4,422
Juke tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Truelive
Tilanne lähtisellaisesta että auto herjaa aina Service Ride Control kun auton käynnistää.... Se tuli päälle kun akun kenkä oli irti,aikaisemmin ei tullut. Lueskelin vika koodeja niin näytölle ilmestyi Ride Control Swiths. Se vika on poissa nyt. Nyt koeajolla herjaili ABS antureja. Nostin auton pukille ja putsailin ABS piuhat ja se nyt kunnossa. Samalla aattelin että putsaan kaikki pyörä kotelon liittimet ja ongelmat alkoi....

Jos otan vastuksen piuhan irti ja katon vika koodin niin eri kuin nyt! Jos otan iskarin säätäjän pois niin tulee eri vika kuin nyt.... eli puihat on kontaktissa! Tämä on niin mystinen juttu kun mulla on ollut virrat poissa puihoja rassatessa... Jotenkin tuntuisi että järjestelmä valvoo vaikka virrat poissa! Omat ajatukset menee tohon keskikonsolin alustan säätö katkaisiaan.... Täytyy lainata joltakin sitä.....

Tän kun lyö googleen:corvette C1761 RF Position Sensor (Out of Range). Niin tulee säätö ohjeita mutta olen sen verran huono englannissa että mun pitää käydä tavaamaan ajatuksella...

Onko kellään tietoa oisko Tech 2 ohjelmointi pulikkaa kotkan liepeillä? Tai mikä on lähin paikka kuka osaa tehdä ohjelmoinnin?

Tuolta löytyy tarinaa ja linkki F45 RPO koodin poisto-ohjeisiin;
http://finnshark.com/forum/showpost....&postcount=260

Tässä vielä jatkoa iskariproggiksesta;
http://finnshark.com/forum/showpost....&postcount=266
__________________
Juke

Corvette C3 Coupe -71 427 "Widebody Race-Edition"
Corvette C5 Coupe -97 " Widebody"
Audi A5 Coupe Sport 3,0 Tdi Quattro -17
Volvo V70 AWD Momentum -15
Audi Quattro -85 UrQuattro
Opel Manta 2,4 Cih "400 Replica"
Opel Manta 2,1 gr.F , Rally Car
Opel Manta 2,7 gr.SS , long project
Opel Manta 400 -81 street , parts FOR SALE !
Volvo PV 544 -62 , waiting project
Reply With Quote
  #7  
Old 27.03.2016, 10:17
Yly's Avatar
Yly Yly is offline
Vitolla päähän
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,927
Yly tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Tech 2 etsintää:

http://finnshark.com/forum/showthrea...ighlight=tech2
__________________
Dark Blue Metallic Corvette Coupe -88
Rosso Corsa Ferrari 360 Modena F1 -01
Light Pewter Metallic Corvette Coupe -02
Mulsanne Blue Corvette Convertible LT-1 -71
Reply With Quote
  #8  
Old 27.03.2016, 10:49
Olkka's Avatar
Olkka Olkka is offline
Satunnainen kävijä
 
Join Date: Nov 2013
Location: Espoo (ex-lahtelainen)
Posts: 49
Olkka on oikealla tiellä
Vikakoodeihin ja iskareihin liittyen itsellä alkoi viime kesänä (Hyvinkään Corvette Meetin pitkän sorateisen "oikotien" jälkeen) herjaamaan "Service Ride Control" -viestiä.

Vikakoodeista tulee ulos C1717 eli RF Shock Absorber Solenoid (Open Circuit) -viesti. Viittaa oikeaan etuiskariin. Ei lähde nollaamalla kokonaan pois, palailee aina takaisin kummittelemaan jonkin ajan jälkeen. Ajotuntumassa en ole huomannut mitään eroa ja iskari näyttää ulkopuolisesti ehjältä.
__________________
2019-> Corvette C5 Widebody -00, manuaali
2013-2019 Corvette C5 -98, manuaali
KTM RC8 -08

Vette gets 'em wet!
Reply With Quote
  #9  
Old 27.03.2016, 11:45
Truelive's Avatar
Truelive Truelive is offline
Tulokas
 
Join Date: Jan 2015
Location: Kotka
Posts: 8
Truelive on oikealla tiellä
Täytyy vissiin hommata tollanen Tech 2 aparaatti itelle.... Kun kattelen kyseisiä laitteita niin GM softa näyttää Corvette 6.0, käykö myös aikaisemmatkin mallit? C5 ei puhuta halaistua sanaa noissa softa malleissa.... Kellä on tälläinen laite niin pystyttekö jelppaamaan mitä mun tulee tilata....

Tietty jos joku huolii luopua kyseisestä laitteesta niin voin lunastaa pois! Tai joku jos huolii tehdä mulle sopivaa korvausta vasten seuraavan ohjelmoinin niin olen myös kiinnostunut: http://www.corvetteforum.com/forums/...-and-25-a.html
Reply With Quote
  #10  
Old 27.03.2016, 23:08
Truelive's Avatar
Truelive Truelive is offline
Tulokas
 
Join Date: Jan 2015
Location: Kotka
Posts: 8
Truelive on oikealla tiellä
Kiitos avusta! Auto pelaa ja kukku!
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:19.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2022, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.