FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C6 (vuosimallit 2005-2013)
User Name
Password

C6 (vuosimallit 2005-2013) Corvette C6 & Z06 & ZR1 tarinat

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19.04.2016, 12:28
barum's Avatar
barum barum is offline
Konkari
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 3,979
barum on oikealla tiellä
Katech Stage2 -tilastoja

Olen kerännyt CF:n puolelta Katechin julkaisemia tietoja heidän tekemistä C6Z Stage2 paketeista.


Ylin rivi on vertailuna, sillä kyseinen ratakone on dynottu sekä Dynojetin takarengasdynossa että Katechin omassa moottoridynossa. Siitä saa osviittaa takarengastehojen ja konetehojen välisestä suhteesta Katechin kohtuullisen realistisiksi tiedetyistä dynoista.

Pakettien osalta on kirjattu ylös
- nokka
- CAI
- imusarja
- peltisarja
- kansien porttaaja
- puristussuhde
- sarjanumero (65-88 )

Keskimäärin ulos saatu teho eri yhdistelmillä:


K501-nokalla + Fastin imusarjalla
- peltisarjoilla keskimääräinen teho 567 hp (erimerkkisten peltisarjojen keskiarvo)
- vakio pakosarjoilla 544 hp
=> Hyöty peltisarjoista keskimäärin 23 hp

K501-nokalla ja vakio pakosarjoilla
- Fastin imusarjalla keskimäärin 544,2 hp
- vakio imusarjalla 521,7 hp
=> Hyöty imusarjasta keskimäärin 22,5 hp

Sama laajennettuna:


Katechin nokkien speksit:


Näihin voi verrata muualla mitattuja ja muilla nokilla saatuja tehoja, jolloin saa hieman osviittaa eri Dynojet-dynojen välisistä eroista.
__________________
"The world has gotten it into its head that wind power is the solution to everything, and I just don't think it is. Wind is just annoying, internal combustion is good."

Last edited by barum : 19.04.2016 at 17:32.
Reply With Quote
  #2  
Old 19.04.2016, 18:57
Pekka Berkeles's Avatar
Pekka Berkeles Pekka Berkeles is offline
Kauhavan ruma vallesmanni
 
Join Date: Apr 2006
Location: Kauhava, Etelä-Pohojammaa
Posts: 7,182
Pekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura about
Olen kysynyt jo varmaan useaan kertaan, mutta olikos vakiosta LS7:sta mittaustulosta Katechin dynossa?

Eli ei apulaitteita, ei ilmanputsaria, ja vakiopakosarjoilla ja tietenkin vakiotietsikalla vakiosäädöillä. STP tai SAE.
__________________
***

GM LS-moottorien ahdinasennukset, vapariviritykset, säädöt sekä dynomittaukset

Myös vianetsinnät sekä huollot C5/C6 Corveteille

Soita 0400 358 238

www.autokorjaamovirta.fi

***
Reply With Quote
  #3  
Old 19.04.2016, 21:31
barum's Avatar
barum barum is offline
Konkari
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 3,979
barum on oikealla tiellä
No, ehkä pariin kertaan.

http://finnshark.com/forum/showpost....83&postcount=8

Tässä Jasonin alkuperäinen ketju CF:n puolelta: http://www.corvetteforum.com/forums/...to-finish.html

Kysymys ja vastaus: http://www.corvetteforum.com/forums/...post1559718538
Quote:
The graph is expressed using STP correction factor, not SAE. Additionally, that "stock" graph probably had our dyno headers and was running on a MEFI system.


Stock LS7s DO make 505 SAE on stock manifolds and calibration.

Read more: http://www.corvetteforum.com/forums/...#ixzz46IZiDowC
__________________
"The world has gotten it into its head that wind power is the solution to everything, and I just don't think it is. Wind is just annoying, internal combustion is good."
Reply With Quote
  #4  
Old 19.04.2016, 22:31
Maxi's Avatar
Maxi Maxi is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 64
Maxi on oikealla tiellä
Onko barumi hakemassa uutta nokkaa ?

Mulle voi lähettää sen BTR:n

Jos oikein muistan niin toi compin 285 taitaa maksaa puolet siitä mitä Katechin 501:n

Lingenfelterin GT19 kans harkinnassa tuon BTR:n stage3 ja compin 285 lisäks... joku näistä pitää tilata.
Reply With Quote
  #5  
Old 20.04.2016, 18:24
Pekka Berkeles's Avatar
Pekka Berkeles Pekka Berkeles is offline
Kauhavan ruma vallesmanni
 
Join Date: Apr 2006
Location: Kauhava, Etelä-Pohojammaa
Posts: 7,182
Pekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura about
Quote:
Originally Posted by barum
No, ehkä pariin kertaan.
Kiitos ja anteeksi että olen tuota jankannut moneen kertaan.

Ketjun ekaa viestiä luin nyt uudestaan, ja löydän siitä lisää mielenkiintoisia asioita.

Ei ehkä juuri tässä ketjussa kannata alkaa sivutolkulla vääntämään ja pähkäilemään, mutta laskemasi kerroin takapyöräteholle vs. moottoriteholle näytti olevan tarkalleen 1,116756. Eli osa moottoritehosta menee tietenkin hukkaan voimansiirron ja muiden komponenttien (vaikkapa nyt rengas joka lämpenee) vuoksi.

Joku voisi kuvitella, että onpa alhainen lukema. No, ehkä, ehkä ei. Se nyt vaan on tuo (unohtamatta SAE vs. STP).

Ja sitten onkin se mielenkiintoisin osio, eli mitä tapahtuu kun virinokka vaihdetaan ja sen jälkeen testaillaan joko peltipakosarjojen tai imusarjan vaihtoa sekä ristiin näitä. 10 pistettä näistä!
__________________
***

GM LS-moottorien ahdinasennukset, vapariviritykset, säädöt sekä dynomittaukset

Myös vianetsinnät sekä huollot C5/C6 Corveteille

Soita 0400 358 238

www.autokorjaamovirta.fi

***
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:37.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.