FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31.03.2017, 19:10
wiikki's Avatar
wiikki wiikki is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Jan 2013
Location: Kirkkonummi
Posts: 99
wiikki on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Ruostetta lintuhäkissä

Perheellämme on tämän kevään aikana C3 hankinta edessä. Kävin tänään katsomassa yhtä -70 yksilöä, jossa birdcage on kuvien mukaisessa kunnossa. Ensimmäinen kuva on takapyörän edessä olevasta luukusta kuvattu. Nykyinen omistaja on tiivistänyt luukun, joten paikka on kuiva, mutta ruostelastuja irtoaa reunoista kynnellä.

Toinen kuva on pelkääjän puolen kick-panelista. Siellä oli huomattavasti paremman näköistä.

Olemme etsimässä C3:sta "tositarkoituksella" eli pidettäväksi. Sen ei tarvitse olla museoautoksi katsastettavissa, mutta sen pitäisi olla mutkateilläkin mukava ajettava vielä pitkän aikaa. Minun omat kyvyt eivät riitä lintuhäkin kunnostamiseen, joten auton pitäisi olla sellainen johon sitä ei tarvitse tehdä. Mikä on foorumin tuomio, jos lähtökohta on kuvien mukainen?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	2017-03-31 18.39.41.jpg
Views:	665
Size:	504.2 KB
ID:	12301  Click image for larger version

Name:	2017-03-31 18.54.23.jpg
Views:	598
Size:	694.4 KB
ID:	12302  
__________________
Current:
Corvette 1969 T-Top Candy Apple Red
Jeep Wrangler kevytoffari
Tesla Model 3 Performance Sinivalkoinen

Ex: BMW 316, 325 Cabrio, 328 Cabrio, E39 M5, E90 335ix, Audi S4, etc.
Reply With Quote
  #2  
Old 31.03.2017, 20:59
Harri S's Avatar
Harri S Harri S is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2009
Location: Esbo
Posts: 797
Harri S tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Toki haussa olevan hintaluokka määrittää jonkin verran auton kuntoa.
Itse en ostaisi autoa jonka lintuhäkissä ruoste lohkeilee levyinä näkyvissä paikoissa.
Jos suomesta ei ehjähäkkistä löydy niin USA länsirannikolta löytyy. Näitä on tehty niin paljon.

Esim. LA alueella asuu useita suomalaisia, jotka käy tsekkaamassa auton ja hoitaa sen kontin lastauspaikalle. OD:lla on joku ketjukin noista paikallisista toimijoista. Konttirahtareita on Halmari, California shipping jne.

Aavikon puolelta löytyy käsittämättömän terveitä yksilöitä, mutta paperit ym. pitää tsekata paikallisten silmien avulla muistaen toki, että mitä kuumemepaa ja kuivempaa sen korppuuntunempaa on kumi ja muoviosat. Nekin sitten maksaa vaikka ovatkin helpompia uusia kuin häkki.

Mulla oli toissa viikolla aivan pirun siisti valkoinen late C3 ostossa, lähes sellaisenaan valmis auto neljään tonniin, hinnat ym. sovittu ja ostohousut jalassa, mutta lopulta reilu 200 kilsaa tuli turhaa ajoa, kun title ei lupauksista huolimatta ollut ihan "kunnossa" ja viranomaismaksuja perässä. Pitkien etäisyyksien maa ja kaikenlaiseen saa varautua, jos hintahaitarin alapäätä tykkää seuloa...

https://losangeles.craigslist.org/se...auto_year=1979
__________________
Bluebird Meteor 27 litre 1925
Oldsmobile Toronado 1967
Austin Healey 1969
BLMC Mini 1000 1977
Little blue Camino 5.7d 1979
Nissan Leaf Ze1 40kWh
Reply With Quote
  #3  
Old 31.03.2017, 22:27
Sharkou's Avatar
Sharkou Sharkou is offline
Nykyinen Alppinisti
 
Join Date: Oct 2010
Location: Hyvingeee, Fineland
Posts: 938
Sharkou on oikealla tiellä
Ei noi ruosteet aivan katasrofi ole, mutta mielimmin tietysti ilman.. Tahtoo olla tyyppivika. jos halvalla haluaa C3:sen niin kai se on Suomesta ostettava. Täytyy muistaa, että vajaan 30K$ auto on Suomessa yli 40k¤.

C3 valinnassa on tärkeää, että se on vuodelta 1969, siinä on #match tekniikka isolohkomoottorilla, manuaalilaatikko sekä tehdasasennetut sivuputket. Korimalli tietysti avo... tämä siis jos budjetti on avoin tai sillä ei ole merkitystä
__________________
Tallissa:

- '57 Corvette - "Ihan kohta valmis"
- '69 Corvette Stingray coupe 3-speed manual - "1 of 252"
- '09 Alpina B3 BiTurbo Touring #11/66
- '04 Volvo V50 T5 'Fukushima Edition'

https://www.facebook.com/alpinafinland
Reply With Quote
  #4  
Old 31.03.2017, 23:44
MPÄ's Avatar
MPÄ MPÄ is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2010
Location: Jyväskylä (Tikkakoski)
Posts: 2,743
MPÄ on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by wiikki
Perheellämme on tämän kevään aikana C3 hankinta edessä. Kävin tänään katsomassa yhtä -70 yksilöä, jossa birdcage on kuvien mukaisessa kunnossa. Ensimmäinen kuva on takapyörän edessä olevasta luukusta kuvattu. Nykyinen omistaja on tiivistänyt luukun, joten paikka on kuiva, mutta ruostelastuja irtoaa reunoista kynnellä.

Toinen kuva on pelkääjän puolen kick-panelista. Siellä oli huomattavasti paremman näköistä.

Olemme etsimässä C3:sta "tositarkoituksella" eli pidettäväksi. Sen ei tarvitse olla museoautoksi katsastettavissa, mutta sen pitäisi olla mutkateilläkin mukava ajettava vielä pitkän aikaa. Minun omat kyvyt eivät riitä lintuhäkin kunnostamiseen, joten auton pitäisi olla sellainen johon sitä ei tarvitse tehdä. Mikä on foorumin tuomio, jos lähtökohta on kuvien mukainen?
Kuvasta hankala sanoa, mutta takaa on näköjään kadonnut osa pelleistä jo kokonaan ja edessä on ilmeisesti ruosteet meikattu piiloon. Ei jatkoon.

Ps. Samaa mieltä, kuin Sharkou -69, avo, isolohko....sivuputkilla ei niin väliä
Pääasia, että kromipuskurit löytyy!

Mulle tuli yksi auton kori juuri keskeltä Jenkkilää, niin toteanpa vaan, että rahtikulut yli tuplaantui ranikkoon verrattuna. Ja se taas nostaa alv verojen määrää. Kannattaa huomioida siis.
__________________
Corjaamo@vettepeikko.fi
MPA@cfc.fi
http://www.vettepeikko.fi

1969 C3 cabriolet, C31, C60, M21, J50, N37, U69, 973/zQ4 1 out of 6. Myydään.... Ehkäpä.
1968 C3 coupe 427 L71, F41, M21, N40, U79, A01, 978/Black valmistuu pikkuhiljaa.
1987 C4 coupe 350 autom black since 1995
1984 Jaguar XJS V12 projekti MYYDÄÄN! Hp 2500¤
1967 Tiger 289cid projekti
1971 Honda Monkey Z50A
Reply With Quote
  #5  
Old 01.04.2017, 12:07
Turismo's Avatar
Turismo Turismo is offline
Jäykkä
 
Join Date: Mar 2006
Location: Rinnetontti
Posts: 1,414
Turismo on oikealla tiellä
Kaikki on korjattavissa, mutta jos ei itse tee tai jollain teetä, niin tämä yksilö ei pääse minusta jatkoon. Priima sisustus tai paneleiden/maalinpinnan kunto vaikuttaa toki kokonaisuuden arviointiin jos pyynti on kohdallaan. Itse olen pitkän tien kulkija. Halvalla kun ei näy saavan hyvää
__________________
Z06 / 2007
Reply With Quote
  #6  
Old 01.04.2017, 21:21
Sharkou's Avatar
Sharkou Sharkou is offline
Nykyinen Alppinisti
 
Join Date: Oct 2010
Location: Hyvingeee, Fineland
Posts: 938
Sharkou on oikealla tiellä
Quote:
Halvalla kun ei näy saavan hyvää

Näin se vaan menee. Tietämättä yhtään topikin aloittajan budjetista, niin tällähetkellä mennään lähelle 40 kiloeuroo virheettömissä yksilöissä ellei sitten ylikin...
__________________
Tallissa:

- '57 Corvette - "Ihan kohta valmis"
- '69 Corvette Stingray coupe 3-speed manual - "1 of 252"
- '09 Alpina B3 BiTurbo Touring #11/66
- '04 Volvo V50 T5 'Fukushima Edition'

https://www.facebook.com/alpinafinland
Reply With Quote
  #7  
Old 01.04.2017, 22:32
Sharkou's Avatar
Sharkou Sharkou is offline
Nykyinen Alppinisti
 
Join Date: Oct 2010
Location: Hyvingeee, Fineland
Posts: 938
Sharkou on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by MPÄ
Sivuputkilla ei niin väliä..

Mitah?!
__________________
Tallissa:

- '57 Corvette - "Ihan kohta valmis"
- '69 Corvette Stingray coupe 3-speed manual - "1 of 252"
- '09 Alpina B3 BiTurbo Touring #11/66
- '04 Volvo V50 T5 'Fukushima Edition'

https://www.facebook.com/alpinafinland
Reply With Quote
  #8  
Old 02.04.2017, 09:36
wiikki's Avatar
wiikki wiikki is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Jan 2013
Location: Kirkkonummi
Posts: 99
wiikki on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Quote:
Originally Posted by MPÄ
Ei jatkoon.

Jep, kiitos kaikille mielipiteistä. Kiusaus antaa tuo piilossa olevan vian unohtua (kun yksilö on muuten niin siisti ja monta ongelmaa siinä on jo ratkaistu) on kyllä suuri.

Oma budjetti on mielummin lähempänä 20k¤ kuin 30k¤. Onko se sitten epärealistista löytää tervettä krominokkaista yksilöä alle 25k¤? Muuten vaatimukset eivät ole kovat.
__________________
Current:
Corvette 1969 T-Top Candy Apple Red
Jeep Wrangler kevytoffari
Tesla Model 3 Performance Sinivalkoinen

Ex: BMW 316, 325 Cabrio, 328 Cabrio, E39 M5, E90 335ix, Audi S4, etc.
Reply With Quote
  #9  
Old 02.04.2017, 09:53
MPÄ's Avatar
MPÄ MPÄ is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2010
Location: Jyväskylä (Tikkakoski)
Posts: 2,743
MPÄ on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by wiikki
Jep, kiitos kaikille mielipiteistä. Kiusaus antaa tuo piilossa olevan vian unohtua (kun yksilö on muuten niin siisti ja monta ongelmaa siinä on jo ratkaistu) on kyllä suuri.

Oma budjetti on mielummin lähempänä 20k¤ kuin 30k¤. Onko se sitten epärealistista löytää tervettä krominokkaista yksilöä alle 25k¤? Muuten vaatimukset eivät ole kovat.
Voihan se kalliskin yksilö osoittautua huonoksi, mutta tn. Hinta korreloi hyvin kuntoa.

Karkeasti voisi sanoa, että loppusumma on aina sama, ostaa sitten halvan tai kalliin, ainoastaan maksuaikataulu on eri ja valmiissa jää tekeminen pois....

Edit: tarkemmin ajateltuna valmiiksi tehty tai hyväkuntoinen tulee aina halvemmaksi!
__________________
Corjaamo@vettepeikko.fi
MPA@cfc.fi
http://www.vettepeikko.fi

1969 C3 cabriolet, C31, C60, M21, J50, N37, U69, 973/zQ4 1 out of 6. Myydään.... Ehkäpä.
1968 C3 coupe 427 L71, F41, M21, N40, U79, A01, 978/Black valmistuu pikkuhiljaa.
1987 C4 coupe 350 autom black since 1995
1984 Jaguar XJS V12 projekti MYYDÄÄN! Hp 2500¤
1967 Tiger 289cid projekti
1971 Honda Monkey Z50A
Reply With Quote
  #10  
Old 02.04.2017, 10:52
JIITEE's Avatar
JIITEE JIITEE is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 129
JIITEE on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by wiikki
Perheellämme on tämän kevään aikana C3 hankinta edessä. Kävin tänään katsomassa yhtä -70 yksilöä, jossa birdcage on kuvien mukaisessa kunnossa. Ensimmäinen kuva on takapyörän edessä olevasta luukusta kuvattu. Nykyinen omistaja on tiivistänyt luukun, joten paikka on kuiva, mutta ruostelastuja irtoaa reunoista kynnellä.

Toinen kuva on pelkääjän puolen kick-panelista. Siellä oli huomattavasti paremman näköistä.

Olemme etsimässä C3:sta "tositarkoituksella" eli pidettäväksi. Sen ei tarvitse olla museoautoksi katsastettavissa, mutta sen pitäisi olla mutkateilläkin mukava ajettava vielä pitkän aikaa. Minun omat kyvyt eivät riitä lintuhäkin kunnostamiseen, joten auton pitäisi olla sellainen johon sitä ei tarvitse tehdä. Mikä on foorumin tuomio, jos lähtökohta on kuvien mukainen?
Mä ostin ton mun 70 stingrayn floridalaiselta sheriffiltä mikä harrastuksenaan/sivupisnes kunnostaa vettejä myyntiin.john on myynyt suomeen mua ennen muistaakseni pari vettee joillekin veljeksille jotka oli ihan tyytyväisiä ostamiinsa kuten minäkin.mä oon käyny pari kertaa jenkeissä ja laittanut konttiin( amer trading) pari autoo ja homma on toiminut ok.john ja marco (amer trading) tutustuivat mun veten oston yhteydessä ja rahtihommat hoituu helposti jos löytyy kiinnostava vette.nytkin john lähetti mulle ihan hyvännäköisestä vetestä kuvat ja jos kiinnostaa niin johnin kanssa voi postailla jos autoista haluu lisätietoja.ja itsekin hommasin kylkiputket omaani jälkikäteen johnin kautta ja homma toimi loistavasti.jos haluut kuvia johnin tän hrtken myynnissä olevasta c 3 vetestä niin voin laittaa sulle kuvia s.postiin.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:49.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.