FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22.05.2017, 15:01
Mäddi's Avatar
Mäddi Mäddi is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Vantaa
Posts: 137
Mäddi on oikealla tiellä
Lämmöt nousee

Taustaa:
- 93 C4
- syyläri vaihdettu 1-2 vuota sitten
- sen jälkeen lämmöt olleet tasan kurissa vaikka cruisailisi kuumana kesäpäivänä stadissa

- auto tuli juuri pajalta, missä vaihdettiin kansipahvi
- samalla kuulemma huuhdeltiin pariinkin kertaan jäähdytysjärjestelmää

- käy ja kukkuu nätisti
- nesteitä on paisuntasäiliössä ihan OK
- ...mutta tänään keskustan ruuhkassa lämmöt nousee pahasti
- pitää ajella lämppäri täysillä ja räbä auki niin lämmöt pysyy vain hivenen normaalia ylempänä

- ideoita miksi kansipahvin vaihdon jälkeen tuli taas lämpöongelmia
- joku paikka tukossa, termari tms.
- mitä kannattaisi tutkia ekana / seuraavaksi?
__________________
Proper business will be taken care of, otherwise we'll be like Ellu's chicken.
Reply With Quote
  #2  
Old 22.05.2017, 15:07
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,656
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Oliskohan systeemissä ilmaa? Toimiiko nestesäiliön painekorkki? Pyöriikö flektit?
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #3  
Old 22.05.2017, 15:25
Makemich's Avatar
Makemich Makemich is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Mar 2015
Posts: 74
Makemich on oikealla tiellä
Paljonko on "lämmöt nousee pahasti"? Nämähän on tehty käymään tosi kuumana, jos AC ei ole käytössä flekti käynnistyy vasta 108C nurkilla.

Kun kerran vasta huollon jälkeen tuli ongelmia lienee ToniH oikeilla jäljillä...
__________________
´92 LT-1 Convertible
Reply With Quote
  #4  
Old 22.05.2017, 16:04
KimmoT's Avatar
KimmoT KimmoT is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Nov 2013
Location: Lohja
Posts: 352
KimmoT on oikealla tiellä
Veikkaisin kanssa ilmaa. Eikös lt1:ssä vesikierto mene hieman erikoisesti. Siinä systeemissä oli 1-2 semmoista ilmaus natsaa.
__________________
Corvette C5 Coupe -99 Supercharged
Reply With Quote
  #5  
Old 22.05.2017, 18:26
Dalton's Avatar
Dalton Dalton is offline
Konkari
 
Join Date: Sep 2004
Location: Uusimaa
Posts: 1,628
Dalton on oikealla tiellä
Lt1:ssä on käänteinen vedenkulku verrattuna L98:iin (Edeltäjä). Eli vesi menee ensiksi kansiin ja sieltä koneen alakertaan, josta jäähdyttimeen. Kuten ToniH totesikin, niin olisiko ilmaa järjestelmässä? Painekorkki pois ja anna käydä lämppäri täysillä kunnes ei anna enään kuplia paisariin. Siis siihen ylhäällä olevaan mustaan säiliöön, jossa painekorkki on. Kannattaa tarkkailla samalla lämpömittaria, ettei pääse liian kuumaksi. Jos kuitenkin jotain on mokattu korjauksen suhteen?
__________________
Corvette Convertible 1990

"Don't fear risks, ride them"
Reply With Quote
  #6  
Old 22.05.2017, 20:11
Mäddi's Avatar
Mäddi Mäddi is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Vantaa
Posts: 137
Mäddi on oikealla tiellä
Ogeis. Kiitos vinkeistä. Ilmavaivoja varmaan sitten. Täytyy torstaina pelata sen kanssa. Normiajossa ei ongelmia.
__________________
Proper business will be taken care of, otherwise we'll be like Ellu's chicken.
Reply With Quote
  #7  
Old 23.05.2017, 06:25
kipi79's Avatar
kipi79 kipi79 is offline
White Dwarf
 
Join Date: Sep 2009
Location: FTT Racing Garage
Posts: 2,369
kipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääkipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Onko koneessa oikeanlainen termari? Eli lt1:n kaksitoiminen, ei perus pikkulohkon yksitoiminen?

Jos lohko on tyhjennetty, niin sen täyttyminen kokonaan termari paikallaan on melko hidasta. Ilmeisesti ilma kulkee ainoastaan termarin ohitusreiän kautta pois lohkosta.
__________________
Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D '09, 136hv/310Nm, 1-3-4-2
Suzuki Alto 1.0 '10, 68hv/90Nm, 1-3-2

https://hometaloyhtio.blogspot.fi/
Reply With Quote
  #8  
Old 23.05.2017, 08:25
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire
 
Join Date: Apr 2004
Location: Deep south
Posts: 7,254
Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Pieni lisäporailu ei varmaan haitanne?
__________________
can you count suckas? I say the future is ours, if you.. can count
Reply With Quote
  #9  
Old 12.03.2018, 22:47
wili1's Avatar
wili1 wili1 is offline
Satunnainen kävijä
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 24
wili1 on oikealla tiellä
Mulla keitti LT1 pahasti tyhjäkäynnillä. Pullautti lämppärin letkun irti, ja vedet pihalle. Noh, letku kiinni ja uudet vedet sisään.
Siirtoajossa lämmöt kuitenin kipusi 160c, jonka jälkeen lämpömittari pimeni lopullisesti. Eikä ole sen jälkeen toiminut. Noh, kannet plaanattavana tällä hetkellä...
__________________
C4 -84 LT1
+Muita Chevyjä
Reply With Quote
  #10  
Old 14.03.2018, 20:24
LT-1's Avatar
LT-1 LT-1 is offline
H-kaavio rules
 
Join Date: Feb 2004
Location: Porometsä
Posts: 1,677
LT-1 on oikealla tiellä
Vaikka mulla ei olekaan Vettessä vielä koskaan ollut lämmönnousua, aina kun autollani ajan mulla on nopeusmittarin digitaalinäytössä vedenlämmön lukema esillä koska sehän kertoo tarkan lukeman, kun taas viisarimittari on hehtaariskaalalla eikä sillä ole juuri käyttöä, se on "sinnepäin".

Kun olen istunut muiden C4 kuskien kyydissä, yleensä diginäytössä ei ole mitään näkyvillä tai sitten kilometrilukemat, ei tosi automiehen tapaista ollenkaan. Napistahan saa näytölle veden ja öljyn lämmön.

Tieto lisää tuskaa joten on tietysti huolettomampaa ajella kun ei tiedä todellista lämpöä, mutta kun tietää ja seuraa, on mahdollista reakoida ajoissa KUN se paha päivä iskee, kuten mulla reilu 15 v sitten Camarossa kun ajelin talvipäivänä töistä kotiin n. 80 km matkan ja pihalle pysähdyttyäni tein rutiinivilkaisun konepeiton alle. Heti pisti silmään paisuntasäiliö joka oli tyhjentynyt. Kone röyskytti tyhjäkäyntiä ja huomasinkin että syylärin muovipääty oli päättänyt haljeta ajon aikana ja nyt kusi hyvin pientä pikkupojan kusta koko ajan. Oli tuuria että nestevajaus ei ehtinyt niin pahaksi että lämmöt olisi noussut, etenkin kun pellin alla oli tuore sisään ajettu crate kone.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:26.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2017 FinnShark.com. All rights reserved.