FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C5 (vuosimallit 1997-2004)
User Name
Password

C5 (vuosimallit 1997-2004) Corvette C5 & Z06

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09.06.2017, 23:23
Cocco's Avatar
Cocco Cocco is offline
Konkari
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,003
Cocco on oikealla tiellä
Rattilukko P****le!

Nyt iski sitten tämä C5-painajainen: "Pull key and wait 10 sec" ja sitten "Service column lock". Ratti on ja pysyy lukossa, vaikka koneen saa normaalisti käyntiin. Forumeilta lueskeltuna kokeiltu on jo ladata akku täyteen, kokeilla ilmastoinnilla viilennettynä, mutta ei.
Auto on jumissa Jyväskylän lähistöllä työmaan pihalla. Seuraavaksi täytynee purkaa paneelit pois edestä, että pääsee tuohon härpäkkeeseen edes kylkeen naputtelemaan.
Olisiko jollain sillä suunnalla valmiita proseduureja ongelman korjaamiseen?
Itse olen viikonlopun pois, mutta joskus ensi viikolla voisi yrittää.
__________________
Chevrolet Corvette -97, 6-speed manual
Reply With Quote
  #2  
Old 09.06.2017, 23:28
bulldog's's Avatar
bulldog's bulldog's is offline
Aktivisti
 
Join Date: Jan 2004
Location: SwampMan
Posts: 1,183
bulldog's on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Cocco
Nyt iski sitten tämä C5-painajainen: "Pull key and wait 10 sec" ja sitten "Service column lock". Ratti on ja pysyy lukossa, vaikka koneen saa normaalisti käyntiin. Forumeilta lueskeltuna kokeiltu on jo ladata akku täyteen, kokeilla ilmastoinnilla viilennettynä, mutta ei.
Auto on jumissa Jyväskylän lähistöllä työmaan pihalla. Seuraavaksi täytynee purkaa paneelit pois edestä, että pääsee tuohon härpäkkeeseen edes kylkeen naputtelemaan.
Olisiko jollain sillä suunnalla valmiita proseduureja ongelman korjaamiseen?
Itse olen viikonlopun pois, mutta joskus ensi viikolla voisi yrittää.

Just toissapäivänä sain auki kun purkasin muovit ympäriltä ja kolauttelin rattilukkoa. Sain ajettua kotiin ja nyt pitäis vaihtaa se. Onneks on hyllyssä...
__________________
*ECOLOGICAL NIGHTMARE*
Reply With Quote
  #3  
Old 09.06.2017, 23:34
Cocco's Avatar
Cocco Cocco is offline
Konkari
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,003
Cocco on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by bulldog's
Just toissapäivänä sain auki kun purkasin muovit ympäriltä ja kolauttelin rattilukkoa. Sain ajettua kotiin ja nyt pitäis vaihtaa se. Onneks on hyllyssä...
Oliko sulla hyllyssä uusi servo sinne vai jokin bybass setti?
__________________
Chevrolet Corvette -97, 6-speed manual
Reply With Quote
  #4  
Old 10.06.2017, 07:43
bulldog's's Avatar
bulldog's bulldog's is offline
Aktivisti
 
Join Date: Jan 2004
Location: SwampMan
Posts: 1,183
bulldog's on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Cocco
Oliko sulla hyllyssä uusi servo sinne vai jokin bybass setti?
Servo. Eräs tilas sen multa aikoinaan, eikä sit ottanutkaan sitä. No tuli nyt käyttöä sille.
__________________
*ECOLOGICAL NIGHTMARE*
Reply With Quote
  #5  
Old 10.06.2017, 11:32
Cocco's Avatar
Cocco Cocco is offline
Konkari
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,003
Cocco on oikealla tiellä
Millanen homma tuo servo on vaihtaa? Ratti pitää vissiin irrotella sun muuta siinä ohessa purkaa.
__________________
Chevrolet Corvette -97, 6-speed manual
Reply With Quote
  #6  
Old 11.06.2017, 21:11
LT-1's Avatar
LT-1 LT-1 is offline
H-kaavio rules
 
Join Date: Feb 2004
Location: Porometsä
Posts: 1,512
LT-1 on käyttäytynyt asiattomasti viime aikoina
Tämä kun nousi taas esille, oli pakko tarkistaa miten 2010 manuaali
Camarossa. Näyttäisi että rattilukko toimii perinteisesti ihan mekaanisesti. Ei mitään ylimääräisiä hienouksia. Yritin kaivella vielä tehtaan korjaamokirjasta. Siellä mainitaan vain että automaattivaihteisessa on lisäksi pöljän pojan toiminto virtalukon ja vaihdekepin välillä, ja sekin toimii vaijerilla. Eli onko tehtaalla kenties haluttu eroon servoista ? Seuraavaksi odotan että kaasuvaijeri palaa käyttöön takaisin, kunhan ensin muutama yksilö alkaa kaasuttelemaan itsekseen kuten se Volvo joka syttyi ensin tuleen ja sitten lähti ajelemaan ilman kuskia.
Reply With Quote
  #7  
Old 11.06.2017, 21:26
CC-5's Avatar
CC-5 CC-5 is online now
Konkari
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,334
CC-5 on oikealla tiellä
Kokeile vielä ladatulla akulla +apuvirtaa toisesta autosta samaan aikaan,,ja voihan se vasaralla napautuskin samaan aikaan auttaa .itseltäni sain noilla konstilla sen vapautettua.
Reply With Quote
  #8  
Old 12.06.2017, 04:44
Sami.K's Avatar
Sami.K Sami.K is offline
Satunnainen kävijä
 
Join Date: Dec 2011
Location: Oulu
Posts: 34
Sami.K on oikealla tiellä
Mulla tuli sama ongelma kun ajoin auton tankille ja hups, sit ei enää ratti kääntynytkää.. Hetken netistä etittyä hoksasin että pika-apuna saattaaa auttaa jos ''hakkaa'' rattia rattilukkoa vasten ja sillähän se sitten aukesikin..

Pienet kuumotukset meinasi olla kun +100 km päässä kotoa ja vetäsee rattilukon jumiin. Ei kyllä tuon episodin jälkeen tullut mitään tehtyä koska kyseinen vaiva ei enää ilmaantunut.

Eli : kun rattilukko jää päälle laita virrat päälle ja paukuta rattia puolelta toiselle rattilukon tappia vasten. Sitten virrat kiinni ja virrat päälle ja sama uudestaan.
Reply With Quote
  #9  
Old 13.06.2017, 04:02
tötterö's Avatar
tötterö tötterö is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jul 2014
Posts: 467
tötterö on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Nurkkapyöritykseen nää C femmat on vissiin tehtaalta tarkoitettukin
Reply With Quote
  #10  
Old 17.06.2017, 15:22
JanFun's Avatar
JanFun JanFun is online now
Vakiokävijä
 
Join Date: Jul 2007
Location: Torslanda, Ruotsi
Posts: 163
JanFun on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Cocco
Nyt iski sitten tämä C5-painajainen: "Pull key and wait 10 sec" ja sitten "Service column lock". Ratti on ja pysyy lukossa, vaikka koneen saa normaalisti käyntiin. Forumeilta lueskeltuna kokeiltu on jo ladata akku täyteen, kokeilla ilmastoinnilla viilennettynä, mutta ei.
Auto on jumissa Jyväskylän lähistöllä työmaan pihalla. Seuraavaksi täytynee purkaa paneelit pois edestä, että pääsee tuohon härpäkkeeseen edes kylkeen naputtelemaan.
Olisiko jollain sillä suunnalla valmiita proseduureja ongelman korjaamiseen?
Itse olen viikonlopun pois, mutta joskus ensi viikolla voisi yrittää.


Sama ongelma iski muutama vuosi sitten, taisi olla 2008?!?
Ostin e-bay column lock bypass kitin. Asensin sen BCM moduuliin.
Helppo 15 minuutin jobi. Siihen loppui rattilukko-ongelmat. Kustansi muistaakseni alle 50¤.
__________________
Corvette: "That's what your lead foot is for."
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 11:06.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2016 FinnShark.com. All rights reserved.