FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C5 (vuosimallit 1997-2004)
User Name
Password

C5 (vuosimallit 1997-2004) Corvette C5 & Z06

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11.08.2017, 08:08
erga's Avatar
erga erga is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jul 2010
Location: Nakkila
Posts: 113
erga on oikealla tiellä
Kadonneen sähkön metsästys

Kävipä eilen mielenkiintoinen tapahtumasarja.

Hommasin vuosi sitten autoon uuden akun ja ajattelin ostaa kerralla kunnollisen joten laitoin optiman red topin ja otin siihen samalla muuntopalat sivunavoista norminavoiksi.

Auto on toiminut moitteettomasti (mitä nyt tuo soutava tyhjäkäynti) ja olen ajanut sillä työmatkaa välillä (300km) joten akun pitäisi olla myös latingissa. Eilen kuitenkin lyhyen ajon jälkeen pistin auton parkkiin ja tuntia myöhemmin kun tulin käynnistämään virta tuli normaalisti ja mittaristo alkoi testaamaan itseään. Väänsin avaimesta auton käyntiin kesken testin ja siihen kuoli. Kaikki sähkö katosi ja neulat jäivät sojottamaan minne sattuu. Otin akusta kengät irti ja laitoin takaisin, ei vaikutusta. Akku antoi mittarilla normaali jännitteen, mikään sulake ei ollut palanut. Ei elänyt edes kaapeleilla. Vasta kun otin akun kokonaan irti ja kaapelit toiseen akkuun niin lähti todella vaivaisesti käyntiin.

Kävin hakemassa uuden akun ja sen kanssa ensimmäinen käynnistys *naks*. Toisella kerralla sekunnin viiveen jälkeen käynnistyi ja sain ajettua auton kotiin. Akkutesterillä, vanha optima on täysin kunnossa...

Aika mystistä.

Edit: Sen verran lisätietoa, että asentelin autoon uudet audiot (vahvistin ja DSP) toukokuussa, mutta ne ovat toimineet ongelmitta.
__________________
Who needs a roof anyway?
Reply With Quote
  #2  
Old 11.08.2017, 08:11
Juhatee's Avatar
Juhatee Juhatee is offline
Aina joku C5 kaupan..
 
Join Date: Mar 2008
Location: Keski-Suomi
Posts: 2,489
Juhatee on oikealla tiellä
Virtalukossa pinnat hitsanneet tai startin perässä oleva päävirtakaapelin liitos heikko. Tuossa kaksi mahdollista vikakohdetta.

Akkukin voi olla sökö niin että se antaa n.12,7 V kuormittamattomana mutta kuormitettaessa kuolee.
__________________
Vettelöitä ja muita vehkeitä rassauksen kohteina: www.tapanen.net
Reply With Quote
  #3  
Old 11.08.2017, 08:20
erga's Avatar
erga erga is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jul 2010
Location: Nakkila
Posts: 113
erga on oikealla tiellä
No se oli nopee

Tutkin viikonloppuna, Kiitos!
__________________
Who needs a roof anyway?
Reply With Quote
  #4  
Old 11.08.2017, 20:01
CC-5's Avatar
CC-5 CC-5 is online now
Konkari
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,334
CC-5 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Juhatee
Virtalukossa pinnat hitsanneet tai startin perässä oleva päävirtakaapelin liitos heikko. Tuossa kaksi mahdollista vikakohdetta.

Akkukin voi olla sökö niin että se antaa n.12,7 V kuormittamattomana mutta kuormitettaessa kuolee.
Just kävi vaimon autossa sama juttu,eilen toimi ja tänään näytti akku 12,6v mutta startatessa 2,7v ja akun silmä loisti vihreätä eli ok..Laitoin apuvirralla käyntiin ja latasi autolla 20min. lähti hyvin käyntiin mutta usemman startin jälkeen hyytyi. Kävin hakemassa uuden akun ja nyt pelaa vaikka starttais 10 kertaa perkkäin.Kannattaa tutkia moottorin ja rintapellin välinen johtosarja ettei ole ne jenkki metallikiinnikket uponnut kupareihin,toinen kohta on koneen kyljessä oleva maadoitus kaapeli,,ettei ole löystynyt.
Reply With Quote
  #5  
Old 11.08.2017, 20:57
kipi79's Avatar
kipi79 kipi79 is online now
White Dwarf
 
Join Date: Sep 2009
Location: FTT Racing Garage
Posts: 2,215
kipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääkipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Jos akussa lukee joko calcium tai silver-calcium, voi ongelma olla siinä ettei normilaturit lataa akkua täyteen. Varsinkaan tyhjäksi päässyttä akkua. Tuollainen akku vaatii 14,4 -14,8V latautuakseen täyteen.

Eli akku voi muuten olla kunnossa, mutta kaipaa latauksen täyteen oikeanlaisella laturilla.

C-tek (yms) perusmallit lataa vain jollain 13,8V jännitteellä.
__________________
Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D '09, 136hv/310Nm, 1-3-4-2
Suzuki Alto 1.0 '10, 68hv/90Nm, 1-3-2
Reply With Quote
  #6  
Old 12.08.2017, 00:47
PR1's Avatar
PR1 PR1 is offline
Konkari
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 2,025
PR1 on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Parissa autossa edelleenkin Red Topit kun luulin et ne on niitä parhaita. Ainakin kun Vetessä oli entinen sivunavoilla.

No En tiiä tuosta, sillä se tappokytkin välissä niin eipähän vuoda vanha C4 kun on hälytintä olevinaan ja muuta roipaketta ja oven kun avaa niin on kuin tivoliin astuisi. Mun ajoilla ei oikein pelais käytännössä.

Isot koneet tarvii paljon käynnistys ampseja ja sit tulee vain stop ettei riitä? Joskus oli uutta. Vähän ajetulla latailen ja toisella myös toimii. 13,7 käynnistää ja 14,4 jotain ajellessa ja 11,7 aika heikkoa tais olla startti/nogo.

Testattu uusin erä Ammattiliikkeesä mut aika kalliita on kun muitakin sopivia löytyy.

Meinasin joskus ostaa paremman halvan Vartan pakkasakun ja kaapelit takaboksiin jos starttailee niin ei tarvii apuja kysellä.

Tämän hetkistä tilannetta en muuten osaa sanoa kun että Red Top oli yksi vain huono. Molemmat Räjäyttää käyntiin vaivatta.

Silloinkin oppi uutta aikanaan et huono akku kuluttaa laturin joka meni uusiks.

Recharge before Start. Säästyy paljon.

Onneks joku ajeleekin. Täällä ollaan niin ympäristöimmeisiä et lataillaan jos tapaillaan katastuksessa joskus..

Joku ylläpitolaturi on ja volttimittari. Yks nyrkkipajan mies sano et heitä se tuittuun ja lataa yön yli kunnon vanhan aikaisella mitä näytin niin avot.
Reply With Quote
  #7  
Old 12.08.2017, 10:33
tötterö's Avatar
tötterö tötterö is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jul 2014
Posts: 467
tötterö on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Eikö C-tekin laturikin lataa "lumihiutale-modessa" isommalla jännitteellä?
Reply With Quote
  #8  
Old 12.08.2017, 12:51
1969TurboFire's Avatar
1969TurboFire 1969TurboFire is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2013
Location: Oulu
Posts: 1,126
1969TurboFire on oikealla tiellä
lataa
__________________
1969 stingray convertible

1992 w124 MB 500 000km+
http://www.minunauto.com/auto/22674
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 11:02.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2016 FinnShark.com. All rights reserved.