FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10.08.2018, 10:35
JayJones-C4's Avatar
JayJones-C4 JayJones-C4 is offline
Tulokas
 
Join Date: Jul 2015
Posts: 7
JayJones-C4 on oikealla tiellä
Question Vikakoodi 36 MAF / Burn off Relay - C4 1989 avo

Olen tapellut tämän SES-valon kanssa koko ajan auton hankinnasta lähtien (2015).
Tuona kyseisenä kesänä vaihdettiin kaikki ruiskun suuttimet ja ECM, kun vikakoodit sitä näyttivät. Näiden operaatioiden jälkeen päästiin tähän vikakoodiin 36, joka ei näytä häviävän noita releitä vaihtamalla. Nuo MAF-releet vaihdettiin jo varmuudelta silloin ekassa huollossa 2015, jolloin ruiskun suuttimet vaihdettiin myös. Vaihdoin releet toiseen kertaan 2016 kesällä. Silloin totesin että ei ne ainakaan mun autossa identtiset ole. Sain US-Partsista kaksi samanlaista relettä. Kun vaihdoin ne vanhojen tilalle, niin auto ei käynnistynyt ollenkaan. Kun vaihdoin toisen edellisestä setistä takaisin, niin taas käynnistyi ja pelitti, kunnes vikakoodi palasi taas noin 300km ajon ja erinäisten starttien jälkeen. Niin, auto siis käy normisti ja liikkuu hyvin vaikka tuo vikakoodi oli päällä.

No nyt noita releitä on vaihdeltu ristiin ja vaihdoin myös sen auton keskellä virranjakajan vieressä tulipellissä olevan samanlaisen releen, joka lienee bensapumpun rele. Tänä kesänä olen havainnut pienoisia starttiongelmia kylmänä, jos auto on seissyt muutaman päivän. Usein pitkittyneen startin jälkeen tuo vikakoodi 36 alkaa herjaamaan. MAFfia en ole vaihtanut, mutta olen putsannut useaan otteeseen. MAFfin kaikki langat ovat ehjiä, mutta voiko olla muuten rikki?

Olisko kellään fiksuja ideoita?
Jenkkifoorumilta olen lukenut ettei MAFfin vaihto ole useinkaan poistanut ongelmaa. Jotain mittauksia pitäisi ilmeisesti tehdä, mutta minulla ei siihen taitoa löydy. Löysin jenkkifoorumilta jotain kytkentäkuvia ja mittausohjeita, mutta ne menivät minun osaamiseni yli täysin.
Reply With Quote
  #2  
Old 10.08.2018, 11:38
red89's Avatar
red89 red89 is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2005
Location: Meri-Pori
Posts: 796
red89 on oikealla tiellä
Ehkä se maffi nyt kandeis vaihdella....usein uskotellaan ettei "kallis" osa voi rikki mennä Kaverin 87:ssa oli samoja oireita ja antoi 36koodia mut uudella maffilla häipyi viat....
__________________
Corvette 89 Procharger Intercooler.
710Nm @ 4500 rpm
Reply With Quote
  #3  
Old 11.08.2018, 12:04
Harba's Avatar
Harba Harba is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Oct 2010
Location: Kuopio
Posts: 369
Harba on oikealla tiellä
Korjausmanuaalin mukaan viallinen maffi ei aiheuta vikakoodia 36, mutta jos olet Kuopion lähistöltä, minulta löytyy lainaan maffi jolla voit testata.
__________________
Corvette C4 -89
Reply With Quote
  #4  
Old 11.08.2018, 23:14
PR1's Avatar
PR1 PR1 is offline
Konkari
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 2,187
PR1 on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Maffia näyttää -87 tehdasmanuaali. Boschin sellaista jälkipolttolankaa sumuttamalla Air Spray Cleaneriä putsattu ja se koko muu samalla + kunnon kuivausaika.

Edit. Helpoin juttu mun hommissa kun ottaa ruttutorven pois koneen päällimmäisestä klipseillä mut varovasti kannattaa käsitellä sitä mötikkää Screenit on joissain otettu pois eli verkot. Kannattaako tuo?

Uus huoltomies sanoi et nokkaa on viritetty kuulemma. Okei. Aina oppii uutta.

Last edited by PR1 : 11.08.2018 at 23:31.
Reply With Quote
  #5  
Old 12.08.2018, 17:38
first c4's Avatar
first c4 first c4 is offline
Satunnainen kävijä
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 20
first c4 on oikealla tiellä
Itsellä poistui koodi 36 -87 vetestä maffin vaihdolla,eli ääni maffille
Reply With Quote
  #6  
Old 12.08.2018, 20:02
JayJones-C4's Avatar
JayJones-C4 JayJones-C4 is offline
Tulokas
 
Join Date: Jul 2015
Posts: 7
JayJones-C4 on oikealla tiellä
Kiitti neuvoista !
MAF on tosiaan useasti puhdistettu, eikä edes ole likaiselta näyttänyt. Verkot on edelleen paikallaan ja langat ehjinä. Voihan se olla että Boschin elektroniikka on hajonnut MAFfista.
Asun Vantaalla, joten jos jollain olisi lainaan ja testiin MAF, olisin kiitollinen. Jos ei löydy, niin täytyy kysellä Finnvettestä uutta MAFfia. Olen ymmärtänyt että niillä on myös eroja, eli halvemmat tarvikemallit ei välttämättä toimi oikein?
Reply With Quote
  #7  
Old 13.08.2018, 19:01
first c4's Avatar
first c4 first c4 is offline
Satunnainen kävijä
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 20
first c4 on oikealla tiellä
Itse tilasin ebayn kautta ensin bulkkimaffin,tosin upouuden mutta eihän se toiminut.Sit löysin käytettynä ebaystä Boshilaisen ja kas lähti vikakoodit ja alkoi muutenkin Vette taas toimiin kunnolla.Tosin ajelin ilman maffia tai paremminkin maffin piuha irti varmaan kuukauden ongelmitta,meni varmaan jollain varaohjelmalla kun kuitenkin toimi aika hyvin.Jos laittoi piuhan kiinni niin tuli käyntihäröjä,mutta kun otti piuhan irti niin kävi tosiaan ihan hyvin.ELI OSTA BOSH,ÄLÄ MITÄÄN BULKKIA.
Reply With Quote
  #8  
Old 14.08.2018, 16:06
tpiman's Avatar
tpiman tpiman is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Jun 2011
Location: Helsinki
Posts: 53
tpiman on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by JayJones-C4

Asun Vantaalla, joten jos jollain olisi lainaan ja testiin MAF, olisin kiitollinen.

Ruskeasannalta löytyy lainaksi.
Summitin mukaan - 89 350 Firebird käyttää samaa maffia.


Jollakin 36 koodin aiheuttajaksi paljastunut ilmavuoto.
https://www.youtube.com/watch?v=aKqg...ature=youtu.be

F-body TPI:t 305 ja 350 käyttää eri maffia.
Syytä olla varovainen, ettei osta väärän mallista maffia autoonsa.
Myös maf power ja burn off releissä on hieman eroa.
https://www.thirdgen.org/forums/tpi/...nces-they.html

Last edited by tpiman : 18.08.2018 at 15:09.
Reply With Quote
  #9  
Old 08.09.2018, 14:27
tpiman's Avatar
tpiman tpiman is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Jun 2011
Location: Helsinki
Posts: 53
tpiman on oikealla tiellä
Tämä taisi selvitä.
Toisella maffilla ei sytyttänyt kuukauteen vikakoodia.
Mutta vaihtamalla vanhaan se palasi melko pian.
Samalla tuli todettua, ettei C4 alkuperäinen ilmanotto tykkää molempien maffin verkkojen poistosta.
Ecu haki aikansa muuttunutta tilannetta, mikä ilmeni joutokäynnin seilaamisena.
Mutta löysi pian korjauksen moottorin lämmittyä ja sekalaisen ajon jälkeen.
Tuota ongelmaa ei itsellä Firebirdissä ole, missä maf on kahden mutkan välissä.
Tiedossa oleva ongelma, mikä tuli nyt ensimmäistä itsekin todennettua.
Reply With Quote
  #10  
Old 09.09.2018, 11:40
PR1's Avatar
PR1 PR1 is offline
Konkari
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 2,187
PR1 on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Mielenkiintoinen video eli Koneen merkin luota vacuum huolto. On tullut tapeltua noihen kans (IAC,ECM yms), välillä on taulussa koodia ja välillä ei.

PR laittaa kyllä nyt kun aurinko paistaa.

Koiranluusta apparin puolella.

Kysymys:

Tarviiks muuta kun kiristää vai pitäskö tunkata ja rengas pois. Kumista heilahtanut ja välystä vähän.


Aurinkoista Harrastusta T: PR
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 03:28.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.