FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20.04.2004, 09:14
ZL1's Avatar
ZL1 ZL1 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Finland, Espoo
Posts: 4,980
ZL1 on oikealla tiellä
Syylärin vuoto

Kyllä oli veemäistä syylärin irrotus 73sesta. Meni jotain 7 tuntia sunnuntaina kun yritti Haynesin ohjeita noudattaa ja eka kertaa asialla ilma kokemusta. Lopulta totesin että olisi ollut heti alussa syytä ottaa konepelti irti koska ilman sitä ei mitenkään saa sitä pois. No ehkä takasin menisi nopeammin. Olisi siis taasen pitänyt täältä kysyä ensin neuvoa...
Reply With Quote
  #2  
Old 20.04.2004, 09:22
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Re: Syylärin vuoto

Quote:
Originally Posted by Vesa
Kyllä oli veemäistä syylärin irrotus 73sesta. Meni jotain 7 tuntia sunnuntaina kun yritti Haynesin ohjeita noudattaa ja eka kertaa asialla ilma kokemusta. Lopulta totesin että olisi ollut heti alussa syytä ottaa konepelti irti koska ilman sitä ei mitenkään saa sitä pois. No ehkä takasin menisi nopeammin. Olisi siis taasen pitänyt täältä kysyä ensin neuvoa...

Joo, itse aloitan myös aina konemuovin irroituksella! Yleensä jokainen pultti on syylarin kehikossa sopivasti ruosteinen, mikä tekee hommasta vieläkin mielekkäämmän! Oliko sun kehikko ehjä? Monissa C3:ssa se on sieltä alhaalta läpimätä vaikka auto muuten ois täysin ruosteeton
Reply With Quote
  #3  
Old 20.04.2004, 09:29
ZL1's Avatar
ZL1 ZL1 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Finland, Espoo
Posts: 4,980
ZL1 on oikealla tiellä
Kuustie aikoinaan on tehnyt mahtavaa jälkeä ja auto muutenkin lienee ollut pelleiltää jo californiasta tuotaessa hyvässä perus kondiksessa eli se on sieltä alkaalta erinomaisessa kunnossa ja virheettömässä mustassa maalissa eli helpolla pääsen...
Reply With Quote
  #4  
Old 20.04.2004, 09:37
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by Vesa
Kuustie aikoinaan on tehnyt mahtavaa jälkeä ja auto muutenkin lienee ollut pelleiltää jo californiasta tuotaessa hyvässä perus kondiksessa eli se on sieltä alkaalta erinomaisessa kunnossa ja virheettömässä mustassa maalissa eli helpolla pääsen...

Se on tosi hyvä homma. 75:ssa mulla löytyi ruostetta just tosta kohdasta, siihen oli kertynyt pieni kasa pas#%a ja ilmeisesti muhinut siitä läpi. muuten koko kehikko kunnossa, joten tohon vaan hitsataan uus pala.
Reply With Quote
  #5  
Old 20.04.2004, 12:01
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Helsinki
Posts: 3,760
WBBC on oikealla tiellä
mä haen perjantaina finnvettestä korjatun kehikon ja uuden syylarin.
Mitä arvelette, voiko ne asentaa konepeitto paikoillaan?

ei viittis turhaan irroittaa konepeittoa, varsinkin yksin tehtynä aika hankalaa.


Tomppa
Reply With Quote
  #6  
Old 20.04.2004, 12:16
ZL1's Avatar
ZL1 ZL1 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Finland, Espoo
Posts: 4,980
ZL1 on oikealla tiellä
ainakin -73 ssa se on teoriassakin mahdotonta. itse onnistuin ottamaan konepeiton pois yksin!!!??? saa nähdä meneekö takaisin vaurioitta. laitoin 10L muoviämpärin ylösalaisin ilmanputsarin päälle ja käytin sitä tukena + laitoin suojapyyhkeet lokarien päälle koko pituudelle...
Reply With Quote
  #7  
Old 21.04.2004, 11:57
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by Vesa
ainakin -73 ssa se on teoriassakin mahdotonta. itse onnistuin ottamaan konepeiton pois yksin!!!??? saa nähdä meneekö takaisin vaurioitta. laitoin 10L muoviämpärin ylösalaisin ilmanputsarin päälle ja käytin sitä tukena + laitoin suojapyyhkeet lokarien päälle koko pituudelle...

Joo noin se menee. Tein tohon 1979:n kokonaan uuden syylarin kehikon alumiinsta ja tehtiin se sillein, etta koko paketti (kehikko, flektit ja syylari lahtee helposti irti ja on myos helppo laittaa takas yhtena paketti, pelti paikallaan tai ei!
Reply With Quote
  #8  
Old 21.04.2004, 12:13
ZL1's Avatar
ZL1 ZL1 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Finland, Espoo
Posts: 4,980
ZL1 on oikealla tiellä
vakio schroud on ongelma (jos mun on vakio) koska sitä ei sieltä saa pois tieltä.

äsken soittivat vantaan jäähdyttimestä ja koeponnistuksessa löytyi muutama muukin vuoto kuin se kolhu jonka takia sinne vein - no olivat korjanneet kaikkia saan hakea heti eli ei ollut valohoidossa yhtään vaan 2 päivässä tuli homma kuntoon.
Reply With Quote
  #9  
Old 21.04.2004, 12:17
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by Vesa
vakio schroud on ongelma (jos mun on vakio) koska sitä ei sieltä saa pois tieltä.

äsken soittivat vantaan jäähdyttimestä ja koeponnistuksessa löytyi muutama muukin vuoto kuin se kolhu jonka takia sinne vein - no olivat korjanneet kaikkia saan hakea heti eli ei ollut valohoidossa yhtään vaan 2 päivässä tuli homma kuntoon.
#

Mulla ei oo enaa ollenkaan tota shroudia (onko tolle olemassa mitaan suomenkielista vastinetta ), joten irroitus sen suhteen paljon helpompaa. Vietiin myos tosta punaisesta 79:sta mista laitoin kuvia, jaahdytin tonne vantaan jaahdyttimeen. Nopeita kavereita ovat!
Reply With Quote
  #10  
Old 21.04.2004, 14:58
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Tassa viela kuva koko "paketista"

Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 03:31.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.