FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C5 (vuosimallit 1997-2004)
User Name
Password

C5 (vuosimallit 1997-2004) Corvette C5 & Z06

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12.02.2020, 16:28
Lespaul66's Avatar
Lespaul66 Lespaul66 is offline
Tulokas
 
Join Date: Dec 2019
Posts: 11
Lespaul66 on oikealla tiellä
C5 ostamiseen neuvoja ?

Hei

Olen omistanut lukuisia kyykkäprätkiä ja aina ajatellut että kun luovun moottoripyöräilystä joskus, hommaan kesäautoksi Corveten kun on oma lämmin talli jossa sitä voi säilyttää ja vähän räplätä. Ensin ajattelin C3 mallia mutta tutustuessani tarkemmin aiheeseen on C5 viemässä selvästi nykyaikaisempana voiton. Mitä pitäisi huomioida jotta ei tule isompia pettymyksiä ? Onko toi C5 runko ja lintuhäkki yhtä hyvin ruostumiselle altistuvia ? Manuaali kiinnostaisi ja sellainen jossa tuo runko olisi kunnossa. Koneelle voisi tehdä jotain itse tarvittaessa. Jos joku kaipaisi vaihdossa vain 4000 km ajettua 3013 mallin uuden veroista Kawasaki ZX10R, pyörää, sellaisen voisin antaa vaihdossa ? Mitä neuvoja annatte ?
Reply With Quote
  #2  
Old 12.02.2020, 20:51
JIITEE's Avatar
JIITEE JIITEE is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 93
JIITEE on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Lespaul66
Hei

Olen omistanut lukuisia kyykkäprätkiä ja aina ajatellut että kun luovun moottoripyöräilystä joskus, hommaan kesäautoksi Corveten kun on oma lämmin talli jossa sitä voi säilyttää ja vähän räplätä. Ensin ajattelin C3 mallia mutta tutustuessani tarkemmin aiheeseen on C5 viemässä selvästi nykyaikaisempana voiton. Mitä pitäisi huomioida jotta ei tule isompia pettymyksiä ? Onko toi C5 runko ja lintuhäkki yhtä hyvin ruostumiselle altistuvia ? Manuaali kiinnostaisi ja sellainen jossa tuo runko olisi kunnossa. Koneelle voisi tehdä jotain itse tarvittaessa. Jos joku kaipaisi vaihdossa vain 4000 km ajettua 3013 mallin uuden veroista Kawasaki ZX10R, pyörää, sellaisen voisin antaa vaihdossa ? Mitä neuvoja annatte ?
Ei mul ny muuta mutta näinköhän tolla 3013 mallisella Kawalla vois jo kenties lentää??? Mulla oli 1997 mallin c-5,ihan mukava peli mutta nyt luotan -70 c-3:seen...pystyy ite räpeltää paljon enemmän.
Reply With Quote
Old 13.02.2020, 12:48
Corvette63
This message has been deleted by Corvette63.
  #3  
Old 13.02.2020, 13:48
MPÄ's Avatar
MPÄ MPÄ is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2010
Location: Jyväskylä (Tikkakoski)
Posts: 2,507
MPÄ on oikealla tiellä
C5 alkaa olla pikkuhiljaa se edullisin ostos. Kaipa siinäkin alkaa pätemään sama sääntö, kuin vanhemmissakin, eli kuten mainittua kannattaa ostaa paras mahdollinen yksilö, se tulee kuitenkin ajan mittaan halvemmaksi. Tietysti kirpaisee kerralla enemmän.

ps. jenkeissä alkaa olemaan perus C5 ja early C6 hinnat aika pohjamudissa, tuskin enää paljon tuosta laskee. Z-alkuiset mallit vastaavasti melko arvokkaita.
__________________
Corjaamo@vettepeikko.fi
MPA@cfc.fi
http://www.vettepeikko.fi

1969 C3 cabriolet, C31, C60, M21, J50, N37, U69, 973/zQ4 1 out of 6. Myydään.... Ehkäpä.
1968 C3 coupe 427 L71, F41, M21, N40, U79, A01, 978/Black valmistuu pikkuhiljaa.
1987 C4 coupe 350 autom black since 1995
1984 Jaguar XJS V12 projekti MYYDÄÄN!
1967 Shelby projekti
1971 Honda Monkey Z50A suomi projekti
Reply With Quote
  #4  
Old 14.02.2020, 05:56
ramilaur's Avatar
ramilaur ramilaur is offline
Aloittelija
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 103
ramilaur on oikealla tiellä
Ostaessa kiinnittäisin huomiota maalipintaan ja sisustukseen. Itsellä meni eniten rahaa niihin.
Reply With Quote
  #5  
Old 14.02.2020, 09:25
myky's Avatar
myky myky is offline
Konkari
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 1,317
myky on oikealla tiellä
Älä sitten välitä kun vesisateella tippasee sisälle myös. Jos coupen ostat, targakatto natisee ja paukkuu enemmän ja vähemmän. Tosin siihen olen löytänyt lopultakin ratkaisun ja oma ei natise enää yhtään!

Aurinkolipat laatutavaraa (ironiaa).
__________________
"Kaveripiirissä vaan corvettien kesken"
Reply With Quote
  #6  
Old 14.02.2020, 12:19
janiv's Avatar
janiv janiv is offline
Novette
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 6,047
janiv tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Corvette63
Mitään mainittavia tyyppivikoja ei ole rattilukkovian ja keikkuvien penkkien lisäksi.
Bensa-anturivikakin taitaa olla tyyppivika. Keikkuviin penkkeihin saa onneksi korjauskittejä ja rattilukon ohitukseen myös.
__________________
2002, C5Z06, manual.
Reply With Quote
  #7  
Old 14.02.2020, 18:31
Japso's Avatar
Japso Japso is offline
Tulokas
 
Join Date: Jun 2008
Location: Susiraja
Posts: 14
Japso on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by janiv
Bensa-anturivikakin taitaa olla tyyppivika.

Ilmeisesti suurin osa anturiongelmista on raportoitu rapakon takana, mikä johtuu siellä bensan lisäaineistuksista. Siellä ensiapuna on neuvottu laittamaan Techron-nimistä litkua sekaan, mikä liottaa epäpuhtauksia anturilta. Kotimaisissa polttoaineissa ei pitäisi olla samaa ongelmaa.
__________________
www.500whp.net
Reply With Quote
  #8  
Old 14.02.2020, 18:55
minnipossi's Avatar
minnipossi minnipossi is offline
Konkari
 
Join Date: May 2012
Location: Tuusula
Posts: 1,072
minnipossi on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Japso
Ilmeisesti suurin osa anturiongelmista on raportoitu rapakon takana, mikä johtuu siellä bensan lisäaineistuksista. Siellä ensiapuna on neuvottu laittamaan Techron-nimistä litkua sekaan, mikä liottaa epäpuhtauksia anturilta. Kotimaisissa polttoaineissa ei pitäisi olla samaa ongelmaa.


Meinaatko että tuo auttaa ? Itselläni myös ongelma kun tankaa yli puolenvälin niin ab 50-60 km kohdilla napsahtaa mittari nollille.
__________________
Voihan Vette!
Nykyisin teipillä kasassa.
Reply With Quote
  #9  
Old 14.02.2020, 19:07
Lespaul66's Avatar
Lespaul66 Lespaul66 is offline
Tulokas
 
Join Date: Dec 2019
Posts: 11
Lespaul66 on oikealla tiellä
Kiitos neuvoista tähän saakka...ihme jos ei rungossa ole ruostumisvaurioita edes vanhemmiten ? Ja siinä lintuhäkissä ? mikähän se aiemmin mainittu ratkaisu oli kattopalojen nitinän loppumiseen ?
Tuo rattilukkoasia kuulostaa myös hurjalta ja ihme että automaateissa ongelma on vähäisempi ? Siitä olikin juttua täällä muualla ja ilmeisesti ei ainakaan vauhdissa ole mennyt lukkoon...Miten nopeasti nuo iskarit ja jousitus väsyy ? Entä nivelet ohjauksessa ja tukivarsissa ? Maadoitusongelmien kautta tulevista sähkövioista ja monesta muustakin ainakin ulkomaisella foorumilla mainitaan.

https://www.corvetteforum.com/forums...ngths-etc.html

Kiva saada kuitenkin suomalaisten käyttäjien vihjeitä...niin se kawa ZX10R oli tosiaan mallia 2013 ja ajettu vain 4tkm ja aivan uuden veroinen jos joku haluaisi vaihtaa...
Reply With Quote
  #10  
Old 14.02.2020, 22:04
Japso's Avatar
Japso Japso is offline
Tulokas
 
Join Date: Jun 2008
Location: Susiraja
Posts: 14
Japso on oikealla tiellä
Ei nää kyllä pahemmin ruostu. Omassa -97:ssa ainut ruostekohta minkä löysin, oli ecun takana oleva runkopelti, ilmeisesti akku joskus ottanut ja posahtanut, valuttaen hapot peltiä myöten. Samoin ecun kotelo oli kärsinyt ja hapettumaa löytyi liittimistä saakka, puhdistamalla liittimet katosi monia mystisiä sähkövikoja. Maadotuspisteet kannattaa katsoa läpi, samaten potentiaalisia ongelmakohtia löytyy akkukenkien lähdöistä ja virtalukosta & sähköpenkkien säätimistä, jos on päässyt kattotiivisteet vuotamaan.

Osat on kumminkin pääasiassa edullisia ja perustekniikka kestävää.
__________________
www.500whp.net
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:35.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.