FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05.03.2020, 17:03
Rimfire's Avatar
Rimfire Rimfire is offline
Kipinämikko
 
Join Date: May 2013
Location: Kerava
Posts: 1,131
Rimfire on oikealla tiellä
Borgeson C3:een

Mulla alkaa kallistumaan homma siihen suuntaan, että vaihdan vanhan simpukan tehostettuun Borgesoniin. Parts lienee hyvä kanava mutta mikä malli tarkalleen? Tällaiset löysin sieltä Google-haulla:

Borgeson 800130 Simpukka
Borgeson 800208 Simpukka

Teen itse tehostimen letkut niin varsinainen Corvette versio ei liene pakollinen. Rättinivelen ajattelin vaihtaa ristiniveltyyppiseen - mitä noihin on nyt käytettykin. Siihen saattaa löytyä apua Vettepeikolta.

Mainittakoon, että yhtenä tavoitteena on saada tilaa isoille pakosarjoille.

Minulla kun on hieman ongelmaa ohjausakselien sopimisessa öljypohjaan nähden niin siihen ratkaisuna ajattelin ihan vain (JJ66 vinkkaamana) taivuttaa simpukan ja apusimpukan varsia 3-5mm alaspäin.

Eli mikä noissa kahdessa on erona ja sopiiko ne noin muuten suoraan C3:een?
__________________
'Let's get ready to rumble'
Reply With Quote
  #2  
Old 05.03.2020, 17:34
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,785
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Jos en väärin muista niin Borgesonin simpukka olisi isompi kuin orkkis (?). En sitten tiedä miten sen kanssa tila lisääntyisi?

Kuvien perusteella (Vrt. Vette-versio) niissä ei ole kiinnityskorvakkeita. Mahtaako tulla itse väkertäminen juurikaan halvemmaksi/olla vaivan arvoista vrt. valmiin setin tilaaminen?

Borgesonin sivu tunnisti ekan muttei tokaa, joten paha vertailla Partsin tekstejä pidemmälle.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #3  
Old 05.03.2020, 17:38
ahne's Avatar
ahne ahne is offline
Aktivisti
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 533
ahne on oikealla tiellä
Siinä vette versiossa on se kiinnityslaippa valmiiksi hitsattuna simpukan runkoon, eli menee bolt on paikalleen alkuperäisen simpukan tilalle.

Kun tehostus siirtyy sylinteriltä simpukan tehtäväksi, tulee hieman ongelmaksi se, että runko notkuu simpukan kiinnityskohdasta. Kannataa suunnitella siihen joku lisätuenta tai ostaa vähintään se valmis tuki.

Toinen borgesonin ongelma on se, että rattiakselin kasaanpainumisominaisuus heikkenee merkittävästi, kun sen joutuu painamaan lähes kokonaan kasaan. Ehkä sen kylläkin saa kilpurissa kompensoitua muilla turva rakenteilla.
Reply With Quote
  #4  
Old 05.03.2020, 17:44
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,785
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Klikatkaa siitä Borgesonin sivuilta sitä tukiraudan "detailed image" niin sieltä tulee myös kuva tuesta paikoillaan. Helpottaa hahmottamista.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #5  
Old 05.03.2020, 18:05
ahne's Avatar
ahne ahne is offline
Aktivisti
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 533
ahne on oikealla tiellä
Itse justiinsa menneenä viikonloppuna asensin sen tukiraudan. Notkuminen ei loppunut sillä kokonaan, mutta väheni kyllä huomattavasti.
Oli muuten sekin bolt on, mutta pyörien kääntymistä piti minun tapauksessa hieman rajoittaa, kun renkaan sisäreuna tulee juurikin siihen tuen kohdalle ja olisi osunut muuten vasemmalle kääntyessä.
Reply With Quote
  #6  
Old 05.03.2020, 18:42
jopex's Avatar
jopex jopex is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 368
jopex on oikealla tiellä
https://www.uspartsperformance.fi/bo...ohjaustehostin
Miulle tuli tuo,bolt-on oli kyllä.
Myös tukirauta tuli laitettua.
__________________
C3-81,L-98(-85),TH350
Pontiac trans am gta-88(sold)
Reply With Quote
  #7  
Old 05.03.2020, 18:55
Rimfire's Avatar
Rimfire Rimfire is offline
Kipinämikko
 
Join Date: May 2013
Location: Kerava
Posts: 1,131
Rimfire on oikealla tiellä
Kiitoksia jeesistä kaikille

Onko niin, että Borgeson 999032 Ohjaustehostin on kaikki tarpeellinen vai pitääkö sen lisäksi olla vielä joku tukirauta lisää?

Jaa, siinä sarjassa on rättinivel ja juuri siitä pitäisi päästä eroon

Öö, vielä ei olla näköjään täysin kärryillä.
__________________
'Let's get ready to rumble'
Reply With Quote
  #8  
Old 05.03.2020, 18:59
jopex's Avatar
jopex jopex is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 368
jopex on oikealla tiellä
Vois partsin porukoilta kysäistä,suostuvatko vaihtamaan rättinivelen ristiniveleen.
Partsin kautta tuli miulle myös tukirauta.Hyvin vastaavat sähköpostiin.
__________________
C3-81,L-98(-85),TH350
Pontiac trans am gta-88(sold)
Reply With Quote
  #9  
Old 05.03.2020, 19:02
jopex's Avatar
jopex jopex is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 368
jopex on oikealla tiellä
https://www.borgeson.com/xcart/produ...&cat=63&page=1
Eli tuollainen se tukirauta.
__________________
C3-81,L-98(-85),TH350
Pontiac trans am gta-88(sold)
Reply With Quote
  #10  
Old 05.03.2020, 19:41
Rimfire's Avatar
Rimfire Rimfire is offline
Kipinämikko
 
Join Date: May 2013
Location: Kerava
Posts: 1,131
Rimfire on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by jopex
Tänx. Selvisikö sinulle onko Vette sarjan mukana tuleva Borgeson esim. jompi kumpi mitä siinä ekassa postauksessani oli?

Saitko tuon tukiraudan tilustavarana Parts:sta?
__________________
'Let's get ready to rumble'
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:33.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.