#1
|
||||
|
||||
Starttiongelmia
Eli muutaman päivänhän tässä jo ehti ajellakin ennekuin ensimmäinen vika tuli eli auto ei suostu starttaamaan. Avainta käännettäessä virtalukon paikkeilta kuuluu vain pieni naksahdus mutta mitään ei tapahdu. Avain pitäisi olla ok, koska tekee samaa kahdella eri avaimella.
Voisiko olla starttissa tai solenoidissa jotain vikaa vai olisiko virtalukossa jotain häikkää, eli mikä näistä on yleensä ollut syyllinen? Tai miten tätä vikaa olisi järkevin lähteä tutkimaan? Auto on siis 1990 L98. Viime kesänä teki pari kertaa samaa mutta käynnistyi sitten muuutaman yrityksen jälkeen. Luulin silloin että ongelma oli hälytyssysteemit/käynnistyksen esto, mutta taisikin olla jotain muuta. ~Maku |
#2
|
||||
|
||||
Re: Starttiongelmia
Quote:
Voisko olla virtalukon pohja? Noi Jenkki lukot on aika onnettomia ja muutamiin C4:iinkin on jouduttu vaihtamaan virtalukot. |
#3
|
||||
|
||||
Tarkistapa, että kuuluuko se naksahdus mahdollisesti sittenkin auton alta. Eli vähän ryömimään kun kaveri kääntää avainta. Jos naksahdus kuuluukin ulkopuolelta niin se viittaisi solenoidiin.
Paras tapa tutkia olis tietty lyödä skanneri kiinni ja tarkistaa ensin, että mitä eri sensorit näyttävät kun kääntää autoa käyntiin. Esim. joku viallinen lämpötila-anturi (näyttää esim -70C ECM:lle) voi myös estää käynnistyksen. Seuraavaksi pitäis kai katsoa, että meneekö sähkö eteenpäin virtalukolta. Onko sulla tehdasmanuaalia? Siellä on varmaankin vianetsintäkaavio no start-tilanteeseen. Voin vilkuilla illalla jos on tarvetta.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0 |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Jos aani on kova suht pistavan kova se on varmaan toi solenoidi. Jos se on sellanen hiljainen naks se on varmaan haitan aani virtalukossa. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Joo, tätä olikin tarkoitus testata seuraavaksi kunhan ehtii (kiire vaan pukkaa muiden hommien vuoksi päälle). Käynnistelin tosiaan ovi auki ja yritin silloin kuunnella että tulleeko ääni virtalukolta vaiko solenoidilta. En ollut kuulevinani mitään moottorin puolelta, mutta pitää testata sama apulaisen kanssa kunnolla uudestaan. Tehdasmanuskaa ei ole, ainoastaan Haynesin ja Chiltonin korjausoppaat. Tietenkin voisi yrittää naputella tuota stattiakin jollain pienellä varasalla samalla kun starttailee. Scanneri lähtee ilmeisesti tilaukseen vielä tällä viikolla. Ei ehkä ehti tähän hätään mutta tulevaisuuden varalle. ~MaKu |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Kavitko jo kuuntelemassa mista aani kuuluu? selvisiko vika? |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
No niinhän siinä sitten kävi että kun kokeilin illalla käynnistää konetta kaverin kanssa (tai kaveri käänsi avainta ja minä kuuntelin) niin kone tärähti käyntiin heti laakista, vaikka kukaan ei ollut edes koskenut koko autoon sillä välin. Eikä koko iltana enää ollut ongelmia. Tänä aamuna olin sitten taas lähdössä töihin ja menin autoon mutta avainta käännettäessä taaskaan ei tapahunut mitään => nousin autosta ja avasin konepellin => menin autoon ja kokeilin käynnistää ovi auki taas kuunnellen ääniä => auto lähti käyntiin. Täytyy hieman tarkkailla asiaa, joku osa kyllä vetelee viimeisiään. ~Maku |
#8
|
||||
|
||||
Mulla aikoinaan 86:ssa varashälytin teki moista. Auto lähti käyntiin kun antoi seistä hetken tai otti varashälyttimen sulakkeen irti ja laittoi takas.
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Onko noissa C4:ssa joku tehtaan asentama halytin? Tyyppivika? |
#10
|
||||
|
||||
Mulla oli tehtaan + sitten edellisen omistajan tai sitä edellisen laittama oma hälytin + kauko-ohjain oviin. Jos oli ukkosta auto ei enään suostunut lähteen käyntiin ennenkuin joku induktiovirta oli hävinnyt hälyttimestä tai jostain muualta. jos ois ollut auto pitempään ois hälytystyssysteemi lähtenyt muihin maisemiin.
|
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links | |||||
|