FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > Yleistä keskustelua
User Name
Password

Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23.06.2021, 22:56
C4M2's Avatar
C4M2 C4M2 is offline
Satunnainen kävijä
 
Join Date: Apr 2008
Location: Espoo
Posts: 49
C4M2 on oikealla tiellä
LS3 huohotus - kyssäri - mistä minne?

LS3 crate.

Kts. kuva pelkääjän puolen venttiilikopasta. Siinä punaisella nuolella merkitsin mustalla hatulla tulpatun PCV ulostulon. Olenko ymmärtänyt oikein, että tuo pitäisi yhdistää MAF:n jälkeen esmes. tuon punaisilla tekemäni mukaisesti. Siis hitsata plugi ilmanottoputkeen ja siihen kiinni?



Entäs kuskin puoli, kts. toinen kuva. Siinä myös punaisella nuolella olen merkinnyt tuon tulpatun PCV ulostulon. Voiko tuon pitää tulpattuna vai pitääkö yhdistää jonnekin.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Kuskin puolen venttiilikoppa.jpg
Views:	669
Size:	122.8 KB
ID:	16195  Click image for larger version

Name:	Pelkääjän puolen venttiilikopasta.jpg
Views:	681
Size:	146.5 KB
ID:	16196  
Reply With Quote
  #2  
Old 24.06.2021, 08:17
straybird's Avatar
straybird straybird is offline
Satunnainen kävijä
 
Join Date: May 2021
Posts: 15
straybird on oikealla tiellä
Olisiko kyse tästä letkusta, jonka sijainti/liitos menee haitariputkeen MAF jälkeen ja ennen kaasuläppää?
Kuvasi mukaisesti, punaisia pisteitä seuraten.


Vahdoin ilmansuodattimen eilen ja takaisin kytkiessä ks. putkea ihmettelin.
Alkuperäinen putki ja liitin on hieman eri näköinen kuin kuvassa mutta en parempaa kuvaa tähän hätään löytänyt.
Reply With Quote
  #3  
Old 24.06.2021, 10:11
C4M2's Avatar
C4M2 C4M2 is offline
Satunnainen kävijä
 
Join Date: Apr 2008
Location: Espoo
Posts: 49
C4M2 on oikealla tiellä
Kyllä se varmaan tuo on.

Helpommalla pääsisi kun laittaisi liittimen tuohon muovi/kumi/silikonimutkaan, mutta mahtaako saada tiiviistä liitosta?

Onko sinulla tuo kuskin puoli tulpattu?

Last edited by C4M2 : 24.06.2021 at 12:00.
Reply With Quote
  #4  
Old 24.06.2021, 18:31
C4M2's Avatar
C4M2 C4M2 is offline
Satunnainen kävijä
 
Join Date: Apr 2008
Location: Espoo
Posts: 49
C4M2 on oikealla tiellä
Tämmöisen hain Autoracingista. Vetäisen sillä tuohon silikonimutkaan. Myyjä ihmetteli huohotuksen letkun pientä läpimittaa mutta mennee GM:n ohjeiden mukaisesti.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	35108E4F-B846-4E74-8176-23808A510E5F.jpeg
Views:	546
Size:	553.3 KB
ID:	16197  
Reply With Quote
  #5  
Old 26.06.2021, 20:50
ahne's Avatar
ahne ahne is offline
Aktivisti
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 555
ahne on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by C4M2
Tämmöisen hain Autoracingista. Vetäisen sillä tuohon silikonimutkaan. Myyjä ihmetteli huohotuksen letkun pientä läpimittaa mutta mennee GM:n ohjeiden mukaisesti.

Tuo letku on vain osa huohotusta. Siitä tulee puhdasta korvausilmaa lohkon sisään osakuormalla, kun imusarjan alipaine jaksaa vetää valleycoverin kanavasta enemmän kuin huohotuskaasuja muodostuu.
Reply With Quote
  #6  
Old 26.06.2021, 21:19
LT-1's Avatar
LT-1 LT-1 is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,751
LT-1 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by C4M2
Tämmöisen hain Autoracingista. Vetäisen sillä tuohon silikonimutkaan. Myyjä ihmetteli huohotuksen letkun pientä läpimittaa mutta mennee GM:n ohjeiden mukaisesti.

Aivan oikea havainto myyjältä. Letkun paksuudella ei ole väliä silloin kun mennään osakaasulla tai tyhjäkäynnillä. Sitten kun läppä on selällään ja alipainetta ei ole, kaasut ja ylipaine kampikammiosta ja venakopista työnnetään väkisin siitä samasta (alimittaisesta) pillistä imutorveen.

Itse olen muuttanut LS3 systeemiä niin että alkuperäisen yhden letkun sijaan mulla on kolme. Vasemmasta venakopasta myös oma letku ja vielä öljykorkin tilalla kolmas letku. Tämä siksi koska mielestäni vakio hommeli on alimitoitettu ja en halua yhtään ylipainetta kampikammioon enempää.

Jos pistää vaan huohotin suodatintötterön esim. öljykorkin tilalle tai muualle venakoppaan kuten usein vintagevehkeissä tehdään, silloin osa imuilmasta menee imusarjaan ilmamassamittarin ohi tyhjäkäynnillä ja kruisatessa, tietokone saa virheellistä tietoa ilmamassan (pienemmästä) määrästä.

Last edited by LT-1 : 26.06.2021 at 21:42.
Reply With Quote
  #7  
Old 26.06.2021, 21:27
LT-1's Avatar
LT-1 LT-1 is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,751
LT-1 on oikealla tiellä
Kaikki kolme letkua näkyy tässä:
Kuskin puoli on tehtaalla tulpattu Camarossa myös koska ei ole kuivasumppu. LS7 kuivasumpussa erilailla kun menee öljypönttöön.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Huohotus.JPG
Views:	426
Size:	1.47 MB
ID:	16198  

Last edited by LT-1 : 26.06.2021 at 21:36.
Reply With Quote
  #8  
Old 27.06.2021, 09:12
ahne's Avatar
ahne ahne is offline
Aktivisti
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 555
ahne on oikealla tiellä
Alkuperäinen rakenne lienee kuitenkin ihan toimiva vakiomoottorissa. Luultavasti kestää ihan jonkunverran myös kaasupohjassa ajoakin, ennenkuin ongelmia alkaa tulla.
Reply With Quote
  #9  
Old 27.06.2021, 09:24
C4M2's Avatar
C4M2 C4M2 is offline
Satunnainen kävijä
 
Join Date: Apr 2008
Location: Espoo
Posts: 49
C4M2 on oikealla tiellä
Kiitos kaikille hyvistä kommenteista.

Tähän kun vähän perehtyi, niin osoittautuikin olevan ”ei-niin-yksiselitteinen” asia.

Oma suunnitelma on mennä tehtaan suosituksella nyt alkuun, crate kone kuitenkin ja 99% moottori käyntiajastaan ei ole WOT.

Jos/kun energiaa riittää, niin pitää miettiä tuon huohotuksen saloihin perehtymistä lisää ihan harrastamisen ilosta. Lisätäkö huohotusta (TB ja MAF väliin) ja lisätäkö ”catch can”?
Reply With Quote
  #10  
Old 27.06.2021, 22:40
LT-1's Avatar
LT-1 LT-1 is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,751
LT-1 on oikealla tiellä
Sikäli yksinkertainen asia että mikään ei tarvitsisi olla toisin kuin alkuperäisen putken / letkun paksuus venakopan ja imutorven välissä.

En vaan ymmärrä miksi pitää olla ohut pilli kun voisi olla vaikka 3 kertaa paksumpikin. Silloin hönkisi ulos ilman turhaa painetta WOT ja alipaineessa kampikammioon päin menee sama ilmamäärä vaikka olisi kuinka paksu.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 06:24.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.