FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26.04.2004, 08:52
Miq69's Avatar
Miq69 Miq69 is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Jan 2004
Location: Pori
Posts: 97
Miq69 on oikealla tiellä
Eroon kärjistä ?

Onko kellään kokemuksia systeemeistä jolla kärjellinen sytytys muunnetaan kärjettömäksi ? Systeemi mahtuu virranjakajan kannen alle, joten originaali ulkonäkö säilyy. Valmistajia ainakin Pertronix ja Crane Cams, alla linkkejä:

http://www.pertronix.com/ignition_pr.../ignitor_2.htm
http://www.cranecams.com/?show=brows...umber=750-1710
http://www.cranecams.com/?show=brows...mber=3000-0226

Toi viimeinen tosin ei ole jakajan sisäinen systeemi.
Muutama vuosi sitten V8:ssa oli juttu tuosta Pertronixin edellisestä versiosta ja kehuttiin kovasti.

Onko kellään henk.koht. kokemuksia ?
Reply With Quote
  #2  
Old 26.04.2004, 09:48
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,719
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Mulla on ollut Pertronix Ignitor I kahdessa autossa, tai toinen on vieläkin pihalla. Pistin myös Flamethrower-puolan samalla istumalla.

Kommentit:
1. helppo asentaa, 5 minsaa meni ekalla kerralla
2. halpa
3. toimii, toimii ja edelleen toimii...
4. sopiva malli löytyy melkein mihin tahansa (jopa '67 LR:ään jossa sähköt käännetty toimimaan päinvastaiseen suuntaan kuin alkup.! Positiivinen maa alunperin, miettikääs Lucasin ajatusmaailmaa )
5. ei mitään haukuttavaa, suosittelen

Nykyisin maahantuojaksi itseään mainostaa http://www.trianglemotor.com/fi/varaosat.htm Vähän tyyriin näköinen paikka, toivottavasti Ignitorin halpa hintataso on kuitenkin tallella?
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #3  
Old 26.04.2004, 10:41
T72's Avatar
T72 T72 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Tuusula
Posts: 2,885
T72 on oikealla tiellä
Mulla on myös ollut Pertronix Ignitor I omassa Vettessä 5 vuotta ilman mitään ongelmia. Asennus kesti mulla tunnin-pari kun ensin irrotin virranjakajan ja shimmailin jakajan päittäisvälyksen pois.

Toi I versio sisältää pyörijän alle ruuvattavan renkaan josta boxi päättelee koneen asennon, II versio nuuhkii sen jakajan nokasta eli on periaatteessa helpompi ja yksinkertaisempi, eikä jakajan päittäisvälyksellä ole niin väliä. Olen joiltain kuullut, että tuossa II versiossa on sellainen tylsä ominaisuus, että avainta täytyy pitää muutama sekuntti on-asennossa ennenkuin starttaa.

[edit]Täytyy korjata sen verran että tuotteet on näköjään muuttunut sen jälkeen kun itse tilasin ton ignitorin, mainostavat nykyään ignitorin yhteydessä, että GM versio on lobe sensor mallia ja toisaalta ignitor II:n kohdalla on kuvissa toi magneettirengas pyörijän alla...[/edit]
Reply With Quote
  #4  
Old 28.04.2004, 09:01
tapio's Avatar
tapio tapio is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2004
Location: Helsinki
Posts: 378
tapio on oikealla tiellä
Samoin mulla on Ignitor ykkönen. Tosin varaosapakissa on kärjet siltä varalta, että moduli joskus paukahtaa ja jättää tien päälle. En ole huomannut mitään eroa kärkisysteemeihin nähden, ehkä auto starttaa helpommin, mutta tehonlisäykset yms mainoslauseet voi kyllä unohtaa huoletta.
Reply With Quote
  #5  
Old 12.05.2004, 12:54
pheik's Avatar
pheik pheik is offline
Aloittelija
 
Join Date: May 2004
Location: Kristiinankaupunki
Posts: 3
pheik on oikealla tiellä
Mulla on käytössa Cranen x ,kärjet paloi koko ajan.
Nyt on pelannut hienosti. Us partsissa oli tarjouksessa jotan 60 ja risat.Helppo asentaa , mutta syttysädöt kannattaa tarkastaa ,ennakot karkas liki 5o / 3000 rpm .
Reply With Quote
  #6  
Old 12.05.2004, 12:57
pheik's Avatar
pheik pheik is offline
Aloittelija
 
Join Date: May 2004
Location: Kristiinankaupunki
Posts: 3
pheik on oikealla tiellä
Tarkka tyyppi on Crane XR-I ja hinta 69e.Ruuvaat vain kärjet pois
ja Crane kärkien ruuvien tilalle asennus 20min.Ja menoksi
Reply With Quote
  #7  
Old 12.05.2004, 13:39
coupe74's Avatar
coupe74 coupe74 is offline
Kielletään kaikki!
 
Join Date: Jan 2004
Location: Hankasalmi
Posts: 1,545
coupe74 on oikealla tiellä
Itselle on toi sytytyksen virittely aikas hepreaa.

mitäs palikoita sinne kannattaa laittaa, käret nyt ainakin pois ja kipinä saa olla semmonen että tuntuu

mikäs tarkoitus esim msd.n 6-al boksilla on, miten se vaikuttaa kipinään :shakefist: rajottimen siihen saa, sen tiedän mutta enmpä juuri muuta
Reply With Quote
  #8  
Old 12.05.2004, 14:20
KiRu's Avatar
KiRu KiRu is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2004
Location: Turku
Posts: 307
KiRu on oikealla tiellä
mulla kans tollainen crane cams xr-1, ostin viimevuonna hinta tarjouksessa 99 ekee (muistaakseni) nyt tosiaan 69 ekee.. onko se halpa voi jokainen päättää, mut mulla ainakin toiminut nuo 400 (2003) ja 50 (2004) mailia joista kokemusta on.
Kivasti huomaamaton laite.

Siinä myös sis. rak. kierroksenrajoitin (sellainen mikroskoopilla tarkasteltava asteikko ja säätöpyörä..)

KYSYMYS: multa näköjään puuttuu jakajasta se sisäinen maattojohto -- siis se kun yhdistää kärkisillan (siis se mihin kärjet tulee, jos olis kärjet) ja rungon. vai miten se nyt meni -- se lyhyt musta johto siellä jakajan sisällä.
ELI: mulla toimii ihan hyvin ilman sitäkin mutta mikä sen tarkoitus on, tuskin tehdas sitä huvikseen laittoi Tarttisko se olla??
Reply With Quote
  #9  
Old 12.05.2004, 14:59
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,719
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
> mikäs tarkoitus esim msd.n 6-al boksilla on, miten se vaikuttaa kipinään

Se antaa yhdellä kertaa monta kipinää (MSD=multiple spark discharge). Eli tulppa sytyttää sarjassa useamman kertaa. Olikohan vielä niin, että kun kunnolla laulattaa niin tulpat palavat pitkällä kipinällä? Polttaa seoksen tehokkaammin. Teoriassa antaa vähän lisää tehoakin vähentäen samalla bensankulutusta. 6AL-boksissa on kiekanrajoitin ota 6A:ssa ei ole.

About kaikissa kilpa-autoissa käytetään moisia (jotain variaatiota) mutta on vähän hiinä ja hiinä, että onko siitä _oikeasti_ miedohkossa katukoneessa mitään hyötyä. Mutta onhan ne halpoja joten sinänsä kyseessä ei ole mikään iso asia ja ovat siksi aika yleisessä käytössä.

6AL on suosittu malli, edustaa vanhempaa analogista tekniikkaa, nykyään digitaaliset ovat kovin suuressa huudossa mutta se ei ole juurikaan vähentänyt analogistenkaan käyttöä. MSD on tosin vähän ristiriitaisessa maineessa kestävyyden puolesta. Noissa bokseissa on nimittäin se huono puoli etteivät kestä tärinää ja kun hajoo niin auto ei enää liiku sitten mihinkään.

Crane ja Accell ovat myös suosittuja valmistajia vastaaville tuotteille. Summitin katalogissa noita on loputtomasti erilaisia.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #10  
Old 12.05.2004, 15:42
speedy's Avatar
speedy speedy is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2004
Location: Keski-Pohojammaa
Posts: 307
speedy on oikealla tiellä
Pertronix vissiin edullinen ja hyvin pelittävää laatua.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:42.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.