FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26.04.2004, 13:06
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Helsinki
Posts: 3,760
WBBC on oikealla tiellä
Maalit pois korista

Asia ei ole ajankohtainen mutta. kun otin auton päivänvaloon niin kyllä näyttää melko kirjavalta tuo lamppuluukkujen seutu, vaikka tallissa näytti hyvältä. Punainen sävy tosiaankin on erittäin hankala paikkamaalata.

Jos maalautan koko vehkeen ensi talvena niin mikä on paras tapa ottaa vanha maali pois. Ei kuidulle asti, mutta niin että pohjamaali näkyy, ja
pystyy tekemään mahdolliset kuitukorjaukset.
Reply With Quote
  #2  
Old 26.04.2004, 13:10
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Re: Maalit pois korista

Quote:
Originally Posted by WBBC
Asia ei ole ajankohtainen mutta. kun otin auton päivänvaloon niin kyllä näyttää melko kirjavalta tuo lamppuluukkujen seutu, vaikka tallissa näytti hyvältä. Punainen sävy tosiaankin on erittäin hankala paikkamaalata.

Jos maalautan koko vehkeen ensi talvena niin mikä on paras tapa ottaa vanha maali pois. Ei kuidulle asti, mutta niin että pohjamaali näkyy, ja
pystyy tekemään mahdolliset kuitukorjaukset.

baking soda...
Reply With Quote
  #3  
Old 26.04.2004, 13:12
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Helsinki
Posts: 3,760
WBBC on oikealla tiellä
en noin tarkkoja ohjeita olisi tarvinnut
Reply With Quote
  #4  
Old 26.04.2004, 13:14
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Helsinki
Posts: 3,760
WBBC on oikealla tiellä
tai onko leivontasooda ihan oikeasti joku niksipirkan juttu
vettekorin putsaamisessa
Reply With Quote
  #5  
Old 26.04.2004, 13:20
T72's Avatar
T72 T72 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Tuusula
Posts: 2,873
T72 on oikealla tiellä
Tarkoittikohan GJ puhallusta ko aineella?

Jos jättää phjamaalin koriin niin ei kyllä välttämättä näe kaikkia paikkoja jotka pitäisi korjata. Itsellä löytyi kitillä liimattuja halkeamia pohjamaalin alta.
Reply With Quote
  #6  
Old 26.04.2004, 13:27
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Helsinki
Posts: 3,760
WBBC on oikealla tiellä
En ajatellut suorittaa totaalista maalinpoistoa vaan jenkkimaali pois ja pari pientä halkeamaa kuntoon ja hionnan jälkeen uusi maali päälle.

Toimiikohan maalinpoistoaine ja lasta.
ja heti perään pyyhitään vedellä, ennekuin alkaa vaikuttamaan syvemmälle?

Tai kuumailmapistooli ja lasta?

Nettilinkit aiheesta ovat myös tervetulleet
Reply With Quote
  #7  
Old 26.04.2004, 13:30
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by T72
Tarkoittikohan GJ puhallusta ko aineella?

Jos jättää phjamaalin koriin niin ei kyllä välttämättä näe kaikkia paikkoja jotka pitäisi korjata. Itsellä löytyi kitillä liimattuja halkeamia pohjamaalin alta.

Joo, auto pitaisi kuulemma pystya puhdistamaan kaikesta maalista baking sodalla puhaltean iman etta kuituun jaa minkaanlaista jalkea.
Reply With Quote
  #8  
Old 26.04.2004, 13:36
T72's Avatar
T72 T72 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Tuusula
Posts: 2,873
T72 on oikealla tiellä
Mä vedin omastani maalit pois Nitromorsella. Purkin kyljessä lukee ettei sovellu lasikuidulle, mutta pienen testin jälkeen totesin että toimii kun antaa vaikuttaa vain muutamakymmenen sekunttia, kaapii maalit pois lastalla ja pyyhkii jämät samantien pois asetonilla. maali on ollut nyt pinnassa muutaman vuoden ilman komplikaatioita.

Mä meinasin itse kanssa vaan ensin vähän paikkailla ja maalata yli mutta jossain vaiheessa lasikuitukorjauksia totesin että tehdäämpä homma kerralla kunnolla...

Yksi aika mielenkiintoinen vaihtoehto voisi olla raaputtaa maali pois partaterällä, jotkut väittää että se on paras tapa tehdä toi homma!?
Reply With Quote
  #9  
Old 26.04.2004, 13:39
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by T72
Mä vedin omastani maalit pois Nitromorsella. Purkin kyljessä lukee ettei sovellu lasikuidulle, mutta pienen testin jälkeen totesin että toimii kun antaa vaikuttaa vain muutamakymmenen sekunttia, kaapii maalit pois lastalla ja pyyhkii jämät samantien pois asetonilla. maali on ollut nyt pinnassa muutaman vuoden ilman komplikaatioita.

Mä meinasin itse kanssa vaan ensin vähän paikkailla ja maalata yli mutta jossain vaiheessa lasikuitukorjauksia totesin että tehdäämpä homma kerralla kunnolla...

Yksi aika mielenkiintoinen vaihtoehto voisi olla raaputtaa maali pois partaterällä, jotkut väittää että se on paras tapa tehdä toi homma!?

Joo varmasti hitain! Eddie70 muistaakseni rapsutteli autoaan kuukauden paivat...
Reply With Quote
  #10  
Old 26.04.2004, 13:41
T72's Avatar
T72 T72 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Tuusula
Posts: 2,873
T72 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by groovyjay
Joo varmasti hitain! Eddie70 muistaakseni rapsutteli autoaan kuukauden paivat...

Talvellahan on aikaa...
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 21:31.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.