#1
|
||||
|
||||
Mika oli tehokkain ZR1?
Oliko 95? Oliko tehoa 405hp vai 415hp? Mita muutoksia alkuperaiseen vuonna 89/90 esiteltyyn koneeseen tehtiin?
|
#2
|
||||
|
||||
Jostain muistaisin lukeneeni että tehoa oli 405 hp vuosina 93-95 ja 375 vuosina 90-92. Riittävästi kuitenkin
|
#3
|
||||
|
||||
Näin on tehot, mutta se mikä osoittaa Vetten kehittyneen on se että C5 LS1 jossa siis 345-350 hp on ajettu 12.9 aikoja varttimaililla eli ei ole yhtään hitaampi kuin ZR1 vaikka ilmoitettu tehoero n. 50 hp. ZR1 on myös selvästi painavampi kuin C5 joka on yksi syy tähän. Minun valintani näistä olisi C5.
|
#4
|
||||
|
||||
Himottais kyllä ZR-1 corvettea yli C5:sen mutta kumpikin kelpais. Jospa vaikka parin vuoden päästä saiskin vaihdettua Z:taan. Mene ja tiedä..
|
#5
|
||||
|
||||
Itseänikin on Z himottanut aina. Viime vuonna jopa kävin niin kuumana, että yritin ostaa Sipilällä olleen yksilön mutta meni nokan edestä. Sittemmin kuume onneksi laantui.
LT-5:sta tutkiessani (tutkin aina asioita ennen kuin ostan) havaitsin seuraavan mielenkiintoisen detailin: ko. koneen remppaaminen ei ole aivan köyhien hommaa. Mäntäsarja maksaa $5000, nokat nekin useita tonneja, useimmat muut koneen sisäiset osat usein "tonnin pala" jne. Mutta, jos hyvin käy niin LT-5 kestää ikuisesti eikä tarvitse moiseen ryhtyä ikuna - toisaalta joskus voi käydä sitten huonokin mäihä. En tiedä mikä noissa männissä on erikoista mutta noi oli vielä edukasta tarvikekamaa jotka ZR-1 -kerhon kaverit olivat onnistuneet löytämään jostain. 3 vuotta sitten katselin Espoolaisen korjaamon pihalla yksilöä jossa "ladan maali", repaleinen sisusta ja kone joka ei meinannut käydä ollenkaan ja kun kävi niin 7:llä. Korjaamon omistaja kertoi, että ko. "paskan" oli joku tuonut Suomeen vain myyntiä varten ja oli todella kurjassa kunnossa - ei olisi halunnut koskea siihen tikullakaan (tutkikaa kunnolla jos ostatte Suomesta, tämmönenkin yksilö löytyy).
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0 |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Tuohon pätee se "vanha" sanonta että kuka tahansa pystyy ostamaan, mutta kenellä on varaa ylläpitoon (paitsi että ZR:n kohdalla toi ostaminen ei pidä ihan paikkaansa)
__________________
1985 Corvette |
#7
|
||||
|
||||
"Köyhille kallista mutta kaikille saman hintaista"
Niin, noi osahinnat oli muuten jenkeissä. Olis hieno kuulla mitä Metro huutaa vastaavista |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Mikähän noissa on niin erikoista? Rossin SBC custom männät on noin 700$... |
#9
|
||||
|
||||
Jokainen kauppias lisää Corvettelisän ja ZR1 lisä lienee moninkertainen.
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Joo noin se taitaa olla, mita exoottisempi auto sita exoottisempi hinta! Kiitos kaikille ZR1 infosta! |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links |
|