FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26.04.2004, 16:24
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Mika oli tehokkain ZR1?

Oliko 95? Oliko tehoa 405hp vai 415hp? Mita muutoksia alkuperaiseen vuonna 89/90 esiteltyyn koneeseen tehtiin?
Reply With Quote
  #2  
Old 26.04.2004, 17:58
Nipa's Avatar
Nipa Nipa is offline
Konkari
 
Join Date: Apr 2004
Location: Tyrvää
Posts: 2,822
Nipa on oikealla tiellä
Send a message via MSN to Nipa
Jostain muistaisin lukeneeni että tehoa oli 405 hp vuosina 93-95 ja 375 vuosina 90-92. Riittävästi kuitenkin
Reply With Quote
  #3  
Old 26.04.2004, 20:41
LT-1's Avatar
LT-1 LT-1 is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,762
LT-1 on oikealla tiellä
Näin on tehot, mutta se mikä osoittaa Vetten kehittyneen on se että C5 LS1 jossa siis 345-350 hp on ajettu 12.9 aikoja varttimaililla eli ei ole yhtään hitaampi kuin ZR1 vaikka ilmoitettu tehoero n. 50 hp. ZR1 on myös selvästi painavampi kuin C5 joka on yksi syy tähän. Minun valintani näistä olisi C5.
Reply With Quote
  #4  
Old 26.04.2004, 22:44
jtammel's Avatar
jtammel jtammel is offline
Aktivisti
 
Join Date: Feb 2004
Location: Oulunsalo
Posts: 683
jtammel on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Himottais kyllä ZR-1 corvettea yli C5:sen mutta kumpikin kelpais. Jospa vaikka parin vuoden päästä saiskin vaihdettua Z:taan. Mene ja tiedä..
Reply With Quote
  #5  
Old 27.04.2004, 08:38
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Itseänikin on Z himottanut aina. Viime vuonna jopa kävin niin kuumana, että yritin ostaa Sipilällä olleen yksilön mutta meni nokan edestä. Sittemmin kuume onneksi laantui.

LT-5:sta tutkiessani (tutkin aina asioita ennen kuin ostan) havaitsin seuraavan mielenkiintoisen detailin: ko. koneen remppaaminen ei ole aivan köyhien hommaa. Mäntäsarja maksaa $5000, nokat nekin useita tonneja, useimmat muut koneen sisäiset osat usein "tonnin pala" jne. Mutta, jos hyvin käy niin LT-5 kestää ikuisesti eikä tarvitse moiseen ryhtyä ikuna - toisaalta joskus voi käydä sitten huonokin mäihä.

En tiedä mikä noissa männissä on erikoista mutta noi oli vielä edukasta tarvikekamaa jotka ZR-1 -kerhon kaverit olivat onnistuneet löytämään jostain.

3 vuotta sitten katselin Espoolaisen korjaamon pihalla yksilöä jossa "ladan maali", repaleinen sisusta ja kone joka ei meinannut käydä ollenkaan ja kun kävi niin 7:llä. Korjaamon omistaja kertoi, että ko. "paskan" oli joku tuonut Suomeen vain myyntiä varten ja oli todella kurjassa kunnossa - ei olisi halunnut koskea siihen tikullakaan (tutkikaa kunnolla jos ostatte Suomesta, tämmönenkin yksilö löytyy).
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #6  
Old 27.04.2004, 08:54
MikkoM's Avatar
MikkoM MikkoM is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Location: Keski-pohjanmaa
Posts: 6,421
MikkoM on oikealla tiellä
Send a message via MSN to MikkoM
Quote:
Originally Posted by ToniH
Itseänikin on Z himottanut aina. Viime vuonna jopa kävin niin kuumana, että yritin ostaa Sipilällä olleen yksilön mutta meni nokan edestä. Sittemmin kuume onneksi laantui.

LT-5:sta tutkiessani (tutkin aina asioita ennen kuin ostan) havaitsin seuraavan mielenkiintoisen detailin: ko. koneen remppaaminen ei ole aivan köyhien hommaa. Mäntäsarja maksaa $5000, nokat nekin useita tonneja, useimmat muut koneen sisäiset osat usein "tonnin pala" jne. Mutta, jos hyvin käy niin LT-5 kestää ikuisesti eikä tarvitse moiseen ryhtyä ikuna - toisaalta joskus voi käydä sitten huonokin mäihä.

Tuohon pätee se "vanha" sanonta että kuka tahansa pystyy ostamaan, mutta kenellä on varaa ylläpitoon (paitsi että ZR:n kohdalla toi ostaminen ei pidä ihan paikkaansa)
__________________
1985 Corvette
Reply With Quote
  #7  
Old 27.04.2004, 16:57
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
"Köyhille kallista mutta kaikille saman hintaista"

Niin, noi osahinnat oli muuten jenkeissä. Olis hieno kuulla mitä Metro huutaa vastaavista
Reply With Quote
  #8  
Old 27.04.2004, 17:19
T72's Avatar
T72 T72 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Tuusula
Posts: 2,873
T72 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by ToniH
Mäntäsarja maksaa $5000...

Mikähän noissa on niin erikoista? Rossin SBC custom männät on noin 700$...
Reply With Quote
  #9  
Old 27.04.2004, 21:22
Anonymous's Avatar
Anonymous
 
Posts: n/a
Jokainen kauppias lisää Corvettelisän ja ZR1 lisä lienee moninkertainen.
Reply With Quote
  #10  
Old 28.04.2004, 11:42
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by Anonymous
Jokainen kauppias lisää Corvettelisän ja ZR1 lisä lienee moninkertainen.

Joo noin se taitaa olla, mita exoottisempi auto sita exoottisempi hinta! Kiitos kaikille ZR1 infosta!
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:57.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.