FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > Yleistä keskustelua
User Name
Password

Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17.05.2006, 07:51
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2005
Location: Järvenpää
Posts: 2,303
Juha on oikealla tiellä
Aurauskulmien säätöä pääkaupunkiseudulla

Missäs ootte säädättäneet renkaiden kulmat pääkaupunkiseudulla (mukaanlukien lähikunnat)? Oon nyt kysellyt Vianorista (muutamasta toimipisteestä), mutta siellä eivät noit kulmia vetteen säädä. Ainoa paikka mikä on löytynyt tähän mennessä on Capital Rengas, ne tekee säädön 50¤/tunti hinnalla, mitään kokonaishintaa tuolle hommalle en sieltä saanut. Aika kallis paikka (riippuen sit siitä kuinka monta tuntia niillä säätäessä menee...), mielellään pyytelisin vielä jostain muualtakin tarjousta.
__________________
C5 -99 (manuaali)
Reply With Quote
  #2  
Old 17.05.2006, 07:59
coupe74's Avatar
coupe74 coupe74 is offline
Kielletään kaikki!
 
Join Date: Jan 2004
Location: Hankasalmi
Posts: 1,533
coupe74 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Juha
Missäs ootte säädättäneet renkaiden kulmat pääkaupunkiseudulla (mukaanlukien lähikunnat)? Oon nyt kysellyt Vianorista (muutamasta toimipisteestä), mutta siellä eivät noit kulmia vetteen säädä. Ainoa paikka mikä on löytynyt tähän mennessä on Capital Rengas, ne tekee säädön 50€/tunti hinnalla, mitään kokonaishintaa tuolle hommalle en sieltä saanut. Aika kallis paikka (riippuen sit siitä kuinka monta tuntia niillä säätäessä menee...), mielellään pyytelisin vielä jostain muualtakin tarjousta.

Ei tuo 50€/h ole paha jos niillä hoituu hommat näppärästi (lue: ovat tekiämiehiä)
__________________



Putken sisähalkaisijan on oltava pienempi kuin ulkohalkaisija, muuten reikä jää ulkopuolelle!

Reply With Quote
  #3  
Old 17.05.2006, 08:04
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2005
Location: Järvenpää
Posts: 2,303
Juha on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by coupe74
Ei tuo 50¤/h ole paha jos niillä hoituu hommat näppärästi (lue: ovat tekiämiehiä)

Niin ei ole paha, jos ovat tekijämiehiä. Epäilyttää vaan se, kun eivät halunneet sanoa aika-arviota eivätkä antaneet mitään kokonaishintaa. Muihin mun autoihin oon aina saanut yhden hinnan työlle, riippumatta siitä kauan säädössä kestää.
__________________
C5 -99 (manuaali)
Reply With Quote
  #4  
Old 17.05.2006, 08:14
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Herttoniemeen vaan...
Reply With Quote
  #5  
Old 17.05.2006, 08:16
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2005
Location: Järvenpää
Posts: 2,303
Juha on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by groovyjay
Herttoniemeen vaan...

Annas nyt kuitenkin ensin jonkun muun paikan tiedot, että saan vähän vertailukohtaa
__________________
C5 -99 (manuaali)
Reply With Quote
  #6  
Old 17.05.2006, 08:18
coupe74's Avatar
coupe74 coupe74 is offline
Kielletään kaikki!
 
Join Date: Jan 2004
Location: Hankasalmi
Posts: 1,533
coupe74 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Juha
Niin ei ole paha, jos ovat tekijämiehiä. Epäilyttää vaan se, kun eivät halunneet sanoa aika-arviota eivätkä antaneet mitään kokonaishintaa. Muihin mun autoihin oon aina saanut yhden hinnan työlle, riippumatta siitä kauan säädössä kestää.

Tuokin on vähän ongelmallista jos joku paikka jumii oikein kunnolla niin siinä äkkiä se tunti vierähtää. Ja sehän ei aina ole asentajan vika..
nyt menee jo offtopic:

Esim kerran oli raidetangon säätö niin stanan tiukassa (opel), pillillä punaiseksi ja pihtilöissillä vääntövä, ei perkl lähe sama uudestaan ja raidepää napsahti poikki ja hups heijaa aikaa ja varaosia alkaa menemään

No niin, ei ollut tarkoitus hyökkäillä
Jonkunlainen aika-arvio (hinta) kyllä kuuluisi asiakkaan saada etukäteen!
__________________



Putken sisähalkaisijan on oltava pienempi kuin ulkohalkaisija, muuten reikä jää ulkopuolelle!

Reply With Quote
  #7  
Old 17.05.2006, 08:23
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2005
Location: Järvenpää
Posts: 2,303
Juha on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by coupe74
Tuokin on vähän ongelmallista jos joku paikka jumii oikein kunnolla niin siinä äkkiä se tunti vierähtää. Ja sehän ei aina ole asentajan vika..
nyt menee jo offtopic:

Tuo on kyllä totta, mutta just siitä syystä ei huvittais antaa avointa piikkiä tuohon hommaan. Ja toinen syy on se, että ei viittis maksaa siitä, että opettelevat säätämään C5 Veten kulmat. No, tuskin ne kuitenkaan sen vaikeemmat on säätää kuin muutkaan...
__________________
C5 -99 (manuaali)
Reply With Quote
  #8  
Old 17.05.2006, 09:24
Masa's Avatar
Masa Masa is offline
Corvetella since 1990
 
Join Date: Apr 2005
Location: Tuusula
Posts: 3,179
Masa on oikealla tiellä
Metro Auto Viikki p. 0106150 (eikä tarvi opetella...)
__________________
Ei se eka auto sitä jonoo tee...
Reply With Quote
  #9  
Old 17.05.2006, 11:29
MIC4-90's Avatar
MIC4-90 MIC4-90 is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Dec 2004
Location: Finland
Posts: 465
MIC4-90 on oikealla tiellä
Send a message via MSN to MIC4-90
Itse kävin hesassa herttoniemen Euromaster (siellä Shellin takana) ja olikohan joku 120-150eur 1,5vuotta sitten. En muist nyt tarkalleen, mut tekivät kun ohjeistin Jaken ohjearvoilla ja olihan siinä mulla lapulla ratasäädötkin. Voin lähettää sen sulle jos haluut. sit muistutin niitä et auton korkeus on saatettava samalla tasolle kun ajon jälkeen. Eli kun nostavat sen ilmaan niin muuten kulmat menee solmuun jos eivät jumppaa korkeutta kohdalleen. Eivät olleet aikaisemmin tehneet, mutta hyvin hoitivat ohjeistuksella. Itse muutenkin tuolla olen kaikki rengas hommat tehnyt ja ovat oppineet varomaan mun ilmanpaineantureitakin
__________________
-1990 Bright Red Coupe
Reply With Quote
  #10  
Old 17.05.2006, 14:15
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2005
Location: Järvenpää
Posts: 2,303
Juha on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Vette64
Metro Auto Viikki p. 0106150 (eikä tarvi opetella...)

Ihan puolueetonta suositteluako No joo, Metrosta sanoivat 170¤ hinnaksi, osaavat siellä varmasti säätää kyllä kulmat kohdilleen. vet65 tuossa soitteli päivällä ja laittoi taas hyvää ehdotusta kehiin, joten varmaankin hoidan säätämisen sitä kautta jos vaan onnistuu. Iso kiitos vet65:lle taas aktiivisesta avusta!
__________________
C5 -99 (manuaali)
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:53.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.