|
|
||||
|
||||
|
Kulutus
Minkäslaisia kulutuslukemia olette saaneet L98-koneelle?
Itsellä ollut nyt ~15l sataselle tämän kevään aikana. Sekalaista ajoa, ei pitkiä maantiepätkiä. Lähinnä työmatkaa 20km suuntaansa. Ja suht koht rauhallisesti. Ei sillä, että olisi merkitystä, mutta muistelen viime kesänä menneen pari litraa vähemmällä, joten olisikohan jotain pikku fibaa, vai kultaako aika taas muistot.
|
||||
|
||||
|
No tossa dynopäivän aikana kun sellasta satasta ajettiin L-rantaan niin silloin kulutus oli 9,6litraa. Kuitenkin siinä 130km/h kulutus on 11-12litraa sadalla. Huomiona kuitekin et mulla on 3.07 perä eli kierrokset on hiukan korkeemmalla kuin aivan vakio perällä.
Itselläni kaupunki, kehä1-3 alueella kulutus on mulla ainakin 15-16litraa keskikulutusta ja tietokone on ollut mulla ainakin tosi tarkka tän suhteen. Itse kyllä otan äkäisiä lähtöjä aika useasti eli mitään hissuttelua ei koko ajo ole. En itse taajama ajossa ole koskaan kyllä mihinkään 13 litraan ole päässyt. Ai niin auto on siis -90 L98 ja ilman ottoa ja putkisto on muuteltu, mutta muuten vakio.
|
||||
|
||||
|
Motoparkissa kun kävi, ni takas tullessa (nollasin mittarin ajon JÄLKEEN) himapihassa näytti kulutus 8.8L. Vauhti pyöri siinä 80...120km/h. Perävälityksenä 2,59. Sekalaisessa ajossa viepi jotain 12...13L.
|
|
|
||||
|
||||
|
Mulla kans seka-ajossa siellä 11-13l/100km, ei taajamassa takuulla pääsekään 13litraan
![]() Pienin mihin oon tiellä päässyt oli 9,2l/100km
|
||||
|
||||
|
Quote:
Jätkä on saanu kulutuksen ihan isolohko lukemiin
|
||||
|
||||
|
Quote:
olikos toi 11-12ltr/100km sillä paluu matkalla, meni meinaan omassakin hiukka enempi paluu matkalla. Johtui varmaan vastatuulesta
|
||||
|
||||
|
Quote:
Vastatuuli lisääntyy suhteessa ajoneuvon nopeuteen. (Varsinkin kun ajaa fillarilla tuntuu et olis aina niin ***keleen kova vastatuuli). Omalla vehkeellä sekalaisessa ajossa n.14 litraa. Joskus pitemmillä matkoilla hissutellen kun mittarin on nollannut taajaman ulkopuolella on päässyt jopa ihan 8 litran tuntumaan. Ekassa risteyksessä se sitten nousee.
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Niin alkaa tuntua, kun muitten lukemia kattelee. Oisko joku pultannu talven aikana isolohkon pellin alle Ilmeisesti pitää ruveta tutkimaan vähän, miksi lörpötti kelpaa. Oisko ideoita? Kaikki tuntuu toimivan normaalisti, ja ajo on tosiaan ollut rauhallista.
|
||||
|
||||
|
vuoto bensa linjassa?
|
||||
|
||||
|
Mulla on seka-ajossa näyttänyt jo parina kesänä koko kesän keskiarvoks 9,8-10,3 litraa. Tasasesti kun osaa ajella niin kyllä alle kymppiä näyttää maantiellä koko ajan. Kaupungissa sitten enemmän.. fiiliksestäkin riippuen
![]()
EX: - 99 Corvette Convertible, white/black
EX: - 88 Corvette Coupe, black/black
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|