FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28.04.2004, 09:28
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Vinkkejä knock counttien suhteen tarvitaan

Moi,

Löytyykö joukosta kokenutta C4-säätäjää joka osaisi auttaa knockin metsästyksessä? Lähinnä scannerin arvojen tulkitsemiseen tartten vinkkejä. Kun säätelin perus-sytkää huomasin, että sain knock countteja asetuksesta riippumatta (myös vakio 6 asteella) ja niiden mukana tietysti ECM vetää ajoitusta mutta en keksi mistä ne aiheutuvat.

Knock countit tulevat täyskaasulla (tietenkin) mutta myös välillä näyttäis siltä, että antaa niitä myös kun moottorijarrutan (?) tai laatikko vaihtaa (tai turbiinilukko vapauttaa). Tuo viittaisi siihen, että kyseessä on ns. false knock mutta sitten toisaalta mukulakivillä rynkyttäminen ei aiheuta countteja ollenkaan (mikään ei siis hakkaa runkoon, cattien sisustat lienevät kasassa jne).

Happianturi elää villiä elämäänsä normaalisti ja rich/lean flag vaihtelee keskenään tauotta eli ainakin se tuntuu pelaavan. Block learn on tasakaasulla 130 pinnassa, tyhjäkäynnillä 114-117, täyskaasulla taas siellä 130 pinnassa. O2 arvo täyskaasulla 840mV (vaikkei sitä käytetäkään WOT:ssa mittaukseen niin scanneri näyttää arvon).

Eli löytyykö vinkkejä mitä voisin tarkistaa? Ittelle tulee mieleen mahdollinen pakovuoto happianturin yläpuolella olevassa pakosarjan laipassa, kerran hitsattu kasaan ja pulttejakin jouduttu soveltamaan. Parkkihalliin ajaessa olin kuulevinani lievää tsupstup-ääntä

PS. tietysti kaikki vinkit ovat tervetulleita muiltakin.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #2  
Old 28.04.2004, 11:44
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Re: Vinkkejä knock counttien suhteen tarvitaan

Quote:
Originally Posted by ToniH
Moi,

Löytyykö joukosta kokenutta C4-säätäjää joka osaisi auttaa knockin metsästyksessä? Lähinnä scannerin arvojen tulkitsemiseen tartten vinkkejä. Kun säätelin perus-sytkää huomasin, että sain knock countteja asetuksesta riippumatta (myös vakio 6 asteella) ja niiden mukana tietysti ECM vetää ajoitusta mutta en keksi mistä ne aiheutuvat.

Knock countit tulevat täyskaasulla (tietenkin) mutta myös välillä näyttäis siltä, että antaa niitä myös kun moottorijarrutan (?) tai laatikko vaihtaa (tai turbiinilukko vapauttaa). Tuo viittaisi siihen, että kyseessä on ns. false knock mutta sitten toisaalta mukulakivillä rynkyttäminen ei aiheuta countteja ollenkaan (mikään ei siis hakkaa runkoon, cattien sisustat lienevät kasassa jne).

Happianturi elää villiä elämäänsä normaalisti ja rich/lean flag vaihtelee keskenään tauotta eli ainakin se tuntuu pelaavan. Block learn on tasakaasulla 130 pinnassa, tyhjäkäynnillä 114-117, täyskaasulla taas siellä 130 pinnassa. O2 arvo täyskaasulla 840mV (vaikkei sitä käytetäkään WOT:ssa mittaukseen niin scanneri näyttää arvon).

Eli löytyykö vinkkejä mitä voisin tarkistaa? Ittelle tulee mieleen mahdollinen pakovuoto happianturin yläpuolella olevassa pakosarjan laipassa, kerran hitsattu kasaan ja pulttejakin jouduttu soveltamaan. Parkkihalliin ajaessa olin kuulevinani lievää tsupstup-ääntä

PS. tietysti kaikki vinkit ovat tervetulleita muiltakin.

Toivottavasti loytyy joku kokenut C4 specialisti. Itsella ei mitaan ratkaisua asiaan. Mitakohan SE tietais larussa kertoa?
Reply With Quote
  #3  
Old 28.04.2004, 12:40
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
SE tuntuu korjaavan autoja kuten useimmat muutkin - vaihtamalla osia asiakkaan piikkiin kunnes vika löytyy tai ei löydy. Minullakin lämpömittari reistasi aikoinaan, vaihtoivat termarin nn€+työ - ei auttanut, vaihtoivat anturin 60€+työ - ei auttanut. Sitten kohauttivat olkia ja luovuttivat.

En ole sittemmin käyttänyt heillä - osia osaan minäkin vaihdella.
Reply With Quote
  #4  
Old 28.04.2004, 13:32
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by ToniH
SE tuntuu korjaavan autoja kuten useimmat muutkin - vaihtamalla osia asiakkaan piikkiin kunnes vika löytyy tai ei löydy. Minullakin lämpömittari reistasi aikoinaan, vaihtoivat termarin nn€+työ - ei auttanut, vaihtoivat anturin 60€+työ - ei auttanut. Sitten kohauttivat olkia ja luovuttivat.

En ole sittemmin käyttänyt heillä - osia osaan minäkin vaihdella.

Hyva tietaa, ei itsella oo minkaanlaista kokemusta kyseisesta putkasta. Kaveri vaan kayttaa omaa 90:sta vetteaan siella ja on ollut tahan asti tyytyvainen.
Reply With Quote
  #5  
Old 28.04.2004, 13:46
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Olin minäkin tohon asti tyytyväinen mutta kun jäin toistasataa miinukselle ilman, että sain mitään vastinetta niin tyytyväisyys vähän karisi.
Reply With Quote
  #6  
Old 28.04.2004, 13:54
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by ToniH
Olin minäkin tohon asti tyytyväinen mutta kun jäin toistasataa miinukselle ilman, että sain mitään vastinetta niin tyytyväisyys vähän karisi.

Itsella on hyvin samanlaisia kokemuksia muutamista muista "alan" mestoista, joten nykyaan koitetaan mahdollisimman paljon tehda kaikki itse
Reply With Quote
  #7  
Old 28.04.2004, 20:57
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Joo, sama vika - itse yritän tehdä kaikki. Laatikon tai perän sisuskaluihin en välttämättä viitsisi kajota ennen kun on semmonen talli johon auton voi levittää rajattomaksi ajaksi mutta muut kyllä.

Katteltiin tänään kaverin kanssa tota nakutushommaa. Pakosarjavuotoa ei ole eikä löydetty oikein muutakaan. Knock countteja tuntuu tulevan tasasella kaasullakin kun kone löytää tietyn taajuuden. Se kyllä vetää hyvin eikä nyi tai tee mitään muutakaan outoa. Block learnit jne. arvot ovat ohjearvojen sisällä. Katalysaattorille menevä metallinen ilmaputki oli irronnut kiinnikkeistään ja pääsee lyömään lohkon kylkeen mutta ainakaan käsin sitä kolistelemalla ei saatu countteja aikaiseksi. Täytyy kiinnittää se uudestaan. Joten jää ainakin vielä vähän hämärän peittoon.

Spekuloitiin vielä, että viallinen EGR voisi aiheuttaa juuri minulla olevan kaltaisia ongelmia. EGR failure vikakoodi löytyi pari vk sitten mutta ei ole tullut uudestaan. Täytyy tarkkailla.

Mutta jotain hyvää tästäkin: havaitsin skannerilla noita arvoja seuratessani, ettei kakkostuuletin lähtenyt millään käyntiin - ei edes vaikka ilmastoinnin tökkäsi päälle. Tästä johtunee ainakin osa lämpöongelmistani kaupunkiajossa. Kaveri mittasi releen ja johdotuksen ja lopulta päätyi siihen, että ilmastoinnin painekytkin on sökö. No, piuha irti kytkimestä ja avot tuuletin alkoi toimia normaalisti No, täytyy testiajella nyt ilman kytkintä ja katsoa. Ei oikein selvinnyt miksi siinä yleensä on kytkin kun toimii täydellisesti ilmankin?
Reply With Quote
  #8  
Old 29.04.2004, 15:20
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by ToniH
Joo, sama vika - itse yritän tehdä kaikki. Laatikon tai perän sisuskaluihin en välttämättä viitsisi kajota ennen kun on semmonen talli johon auton voi levittää rajattomaksi ajaksi mutta muut kyllä.

Katteltiin tänään kaverin kanssa tota nakutushommaa. Pakosarjavuotoa ei ole eikä löydetty oikein muutakaan. Knock countteja tuntuu tulevan tasasella kaasullakin kun kone löytää tietyn taajuuden. Se kyllä vetää hyvin eikä nyi tai tee mitään muutakaan outoa. Block learnit jne. arvot ovat ohjearvojen sisällä. Katalysaattorille menevä metallinen ilmaputki oli irronnut kiinnikkeistään ja pääsee lyömään lohkon kylkeen mutta ainakaan käsin sitä kolistelemalla ei saatu countteja aikaiseksi. Täytyy kiinnittää se uudestaan. Joten jää ainakin vielä vähän hämärän peittoon.

Spekuloitiin vielä, että viallinen EGR voisi aiheuttaa juuri minulla olevan kaltaisia ongelmia. EGR failure vikakoodi löytyi pari vk sitten mutta ei ole tullut uudestaan. Täytyy tarkkailla.

Mutta jotain hyvää tästäkin: havaitsin skannerilla noita arvoja seuratessani, ettei kakkostuuletin lähtenyt millään käyntiin - ei edes vaikka ilmastoinnin tökkäsi päälle. Tästä johtunee ainakin osa lämpöongelmistani kaupunkiajossa. Kaveri mittasi releen ja johdotuksen ja lopulta päätyi siihen, että ilmastoinnin painekytkin on sökö. No, piuha irti kytkimestä ja avot tuuletin alkoi toimia normaalisti No, täytyy testiajella nyt ilman kytkintä ja katsoa. Ei oikein selvinnyt miksi siinä yleensä on kytkin kun toimii täydellisesti ilmankin?

Hyva, etta loytyi edes toi flekti ongelman ratkaisu! Toivottavasti joku laake loytyy myos Knock counteihin. Vaikkei muuten vaikuta mitenkaan auton toimintaan, mutta kun sen itse tietaa niin se jaksaa vaivata yllattavan paljon!
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:19.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.