#1
|
||||
|
||||
service engine soon
Mitä vikoja tuo ilmoittaa??? kaikki pelaa mutta välillä texti herjaa service jne...
ei ole vielä edes oljyn vaihto aika. vai liittyskö ilmastointiin?painoin ilmastoinnin pois ...0.5 km jälkeen servise texti ilmesty.moottorin uudestaan käynnistyksen jälkeen kaikki ok.jääkö tuosta vika koodi?? |
#2
|
||||
|
||||
Kato ensin vikakoodit auton kojetaulun näytöstä. Melkein 100% varmuudella kostunut ja/tai hapettunut ohjausboksi akun alla. Toinen matkustajan jalkatilassa.
Mä kuivaan ja puhdistan noi 1-2 kertaa vuodessa niin pysyy vikakoodit pois täysin pois. Muuten alkaa tulee vaikka mitä ilmoitusta. Sulla -98 malli joten jos alkuperäinen akku niin kato ettei oo hapot valuneet ohajusboksiin ja johto sarjoihin. Valuu meinaan suoraan niihin. Mulla tosta syystä uusittu johdot. Vikakoodit jää melkein mistä vaan, esim. jos penkki ei hae muistipaikasta oikeaa asentoa. |
#3
|
||||
|
||||
mites ne katotaan näytöstä???painelemalla nappeja jossakin järjestyksessä??
|
#4
|
||||
|
||||
http://97vette.com/howto/codes/index.html
1-2 vikakoodia on aina joista ei pääse eroon, ovat siis ominaisuus. Toinen on 10-PCM Powertrain Control Module-kohdassa ja toinen B0-RFA - Remote Function Actuation-kohdassa (muistaakseni tämä on B2805 No Transmitters Programmed). Toista koodia en muista. Kaikki muut koodit ovat oikeita vikoja jotka olisi syytä korjata. Yleensä tosin auttaa mainittujen boksien huolto. Toisaalta jos ei tiedä mitä tekee ei ehkä ole syytä lähteä bokseja sorkkimaan. Kosteudesta aiheutuvat viat ovat niin tyypillisä ettei edes ole tottakaan! Talvisäilytys kannattaa ehdottomasti suorittaa lämpimässä, kuivassa ja tasalämpöisessä tallissa. |
#5
|
||||
|
||||
ok nyt sain selville:vika koodeja kumpikin ovi(ikkuna säätöhommat talvella kun akku loppu)ja sitten ne ilman paine anturit.elikä ei mitään hälyyttävää.ilmesesti ilmoittelee ja muistuttelee että vois viat joskus nollata.nollaantuko nyt vai tarvitaanko metroa?
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
1985 Corvette |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Kaverilla tässä Lahdessa vehkeet millä saadaan nollattua jos kotikonstein ei onnaa...
__________________
Hurley Andersson 74cid '55 (+ few else)
Ducati 749R factory race bike
Flat track racer Harley 74cid Corvette C3 FIA racer 454cid Vette Racing
Kilpa-ajot pitää nähdä, kuulla ja haistaa |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Mikäs vika ilmanpaineantureissa? Niistä ei kaiketi pitäisi tulla Service Engineä vaan ihan oma ilmoitus. |
#9
|
||||
|
||||
tässä ne coodit
ao-ldcm 3-code a1-rdcm 4-code a6-scm 3-code 28-tcs 3-code 28-tcs c1221 h c1222 1281 h siinä sitä salakieltä sitten oli! |
#10
|
||||
|
||||
28 tcs on ongelma luistonestossa. Sun pitää ihan aluksi ehdottomasti tarkistaa/tarkistuttaa noi boksit. Ota vasen eturengas pois. Lokasuojasta löytyy luukku josta näkee johtosarjan ja boksin. Boksi on metallinen valettu laatikko jonka sisällä on piirilevy. Uskon et sun boksi on jo päällisinkin puolin hapettuman peitossa.
Jos viitsit itse alkaa tehdä niin ensin akku irti, lokasuoja pois. Johdot ja kiinnikkeet irti boksista. Ja sitten boksi varovasti auki. Tarkista akun alla olevat johtosarjojen kunto ettei ole syöpymiä ja kosteutta. Matkustajanpuolelta matto pois ja jalkatilassa oleva luukku auki. Laita vaikka 1-2h sisätilanlämmitin puhaltamaan lämmintä ilmaa johtosarjoihin ja siellä olevaan ohjausyksikköön. |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links |
|