#1
|
||||
|
||||
Tuhannen kaakin Z06
http://i.b5z.net/i/u/1473169/i/Magazines/stsmt.pdf
Z06 kulkee vakiona ja viritettynäkin aika hyvin...toisaalta tuo Viperin 350 km/h katurenkailla mailin (1609 metriä) päässä oleva loppunopeus on sekin aika kiva saavutus. Viperin suurin teho on jutun mukaan +7400 kierroksella. Lienee painovirhe, ei kait Moparin V10 kierrä noin korkealle vaika itkis ja parkuis... |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
Mulla on toi sama lehti kassaholviin arkistoituna, sen verran arvokasta luettavaa! Itse ottaisin ton Henneseyn viperin noista, sitten vakio Zetan... |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Jaa miksei kiertäisi? Uusi Z06 4" iskulla kiertää 7000 ennen kuin rajoitin napsaa päälle . Varmasti kestää +8000 . Viperissä isku on vielä lyhyempi 3.88" -eli "kriittinen" männän nopeus hieman hitaampi. Tällä logiigalla luulis kiertävän vähintään saman 8000 jos tarvis. Kampurahan ei tiedä pyörittääkö kahta vai kahtatoista mäntää. Käsittääkseni "reilu john hennesey" on stroukannut noi kovimmat viper koneet. En tiedä onko iskua pidennetty vaiko porattu. Ei kuitenkaan liene merkitystä kun on kerran ahdettu. Eli painovirhettä veikkaan minäkin.Mahdotonta 7400 rpm ei ole veekympille. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Jopas on sattuma. Joskus ihmettelin samaa lehteä Stockmannin Akateemisessa Book Storessa, mutta en sitä sitten loppujen lopuksi muistanut ostaa ja nyt kävin taas eilen tsiigaamassa että oisko toi sattumalta jäänyt hyllyyn lojumaan, että sais ton arkistoon, mutta eipä ollut. Sainpahan nyt kuitenkin "elektronisen" version tosta, kiitos Pekka. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Mutta kuten sanottu, ei toki ole mahdotonta että Viperin V10 kiertäisi +7400 [jotkut väittää että moottori on "vain" jatkettu 318/360 Mopar V8]. En vain ole koskaan moista nähnyt. http://img529.imageshack.us/img529/5316/viper13gw.jpg http://img529.imageshack.us/img529/292/viper24nr.jpg http://img116.imageshack.us/img116/8816/viper32id.jpg http://img201.imageshack.us/img201/9742/viper49we.jpg http://img201.imageshack.us/img201/6577/viper54wz.jpg |
#6
|
||||
|
||||
Muistaakseni virittäjävelhot on aina puhuneet et Moparin koneet kiertää paremmin kun GM värkit.
Miksi ei siis viperinkin pata pyöris siis paremmin.
__________________
Yes Corvette
Älä yritä väkisin . . .
hanki suurempi vasara
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Vastaavasti uuden Viperin suurin teho on 5600 kierroksella. Ei mikään mopo autoksi, mutta olisin hämmästynyt jos ahdettuna suurin teho olisikin 7400 kierroksella. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Vakiona mopar 340 kiertää lyhytiskuisena iloisesti verrattuna esim 360mopsiin, vähän samaan tyyliin kuin 327letukka vs 350 letukka. Mutta sopivasti tuunattuna kiertää vaikka 383sbc lähes yhtä iloisesti, mutta kehittää tilvuutensa ansiosta enempi löylyä ja vääntää alhaalta ilosesti. Viperin patahan perustuu siihen trukki veekymppiin, joka ainakin aluks oli täysvalurautamylly. Viperiin se tehtiin vaaan alumiinisena. Ja perustuu pikkulohkon mitoitukseen, parilla lisäsylinterillä. Joten tuunattuna pitäis kiertääkkin niinkuin pikkulohko ja siinähän on 7500rpm ihan paperia. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Varmasi on muitakin muutoksia tehty moottoriin kun pelkkää ahdinta, joten vakio rajoitinkin lienee poistettu. Nokka-akseli oheiskamoineen "kunnolliseks" niin alkaa motti pyöriä ilosemmin ja monesti noi ahdinhommat lisää käyttökelpoista kierroslukualuetta. Huipputehon kierrosluku ei välttämättä paljoa nouse, mutta teho ei tipu niin jyrkästi sen jälkeen, kun ahdin kompensoi imusarjan kansien yms ahdistusta. Eli saadaan joku 500-1000rpm lisää vetoaluetta. |
#10
|
||||
|
||||
aika soosia tuli perästä jo drag radiaaleilla:eek:
__________________
-73 ZL1 matalaviritteinen museovanhus ET 11.14s / 201,23kmh http://www.youtube.com/watch?v=FUejD8TqEjw Stingray & Sea Ray |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links | |||||
|