FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C6 (vuosimallit 2005-2013)
User Name
Password

C6 (vuosimallit 2005-2013) Corvette C6 & Z06 & ZR1 tarinat

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30.06.2006, 15:52
Pekka Berkeles's Avatar
Pekka Berkeles Pekka Berkeles is offline
Kauhavan ruma vallesmanni
 
Join Date: Apr 2006
Location: Kauhava, Etelä-Pohojammaa
Posts: 7,160
Pekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura about
Tuhannen kaakin Z06

http://i.b5z.net/i/u/1473169/i/Magazines/stsmt.pdf

Z06 kulkee vakiona ja viritettynäkin aika hyvin...toisaalta tuo Viperin 350 km/h katurenkailla mailin (1609 metriä) päässä oleva loppunopeus on sekin aika kiva saavutus.

Viperin suurin teho on jutun mukaan +7400 kierroksella. Lienee painovirhe, ei kait Moparin V10 kierrä noin korkealle vaika itkis ja parkuis...
Reply With Quote
  #2  
Old 30.06.2006, 16:58
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by Pekka Berkeles
http://i.b5z.net/i/u/1473169/i/Magazines/stsmt.pdf

Z06 kulkee vakiona ja viritettynäkin aika hyvin...toisaalta tuo Viperin 350 km/h katurenkailla mailin (1609 metriä) päässä oleva loppunopeus on sekin aika kiva saavutus.

Viperin suurin teho on jutun mukaan +7400 kierroksella. Lienee painovirhe, ei kait Moparin V10 kierrä noin korkealle vaika itkis ja parkuis...

Mulla on toi sama lehti kassaholviin arkistoituna, sen verran arvokasta luettavaa! Itse ottaisin ton Henneseyn viperin noista, sitten vakio Zetan...
Reply With Quote
  #3  
Old 30.06.2006, 17:03
Pappatunturi's Avatar
Pappatunturi Pappatunturi is offline
Laihian metalli since1950
 
Join Date: Apr 2005
Location: Pöllönummi
Posts: 8,423
Pappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääPappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Pekka Berkeles
http://i.b5z.net/i/u/1473169/i/Magazines/stsmt.pdf

Z06 kulkee vakiona ja viritettynäkin aika hyvin...toisaalta tuo Viperin 350 km/h katurenkailla mailin (1609 metriä) päässä oleva loppunopeus on sekin aika kiva saavutus.

Viperin suurin teho on jutun mukaan +7400 kierroksella. Lienee painovirhe, ei kait Moparin V10 kierrä noin korkealle vaika itkis ja parkuis...

Jaa miksei kiertäisi? Uusi Z06 4" iskulla kiertää 7000 ennen kuin rajoitin napsaa päälle . Varmasti kestää +8000 . Viperissä isku on vielä lyhyempi 3.88" -eli "kriittinen" männän nopeus hieman hitaampi. Tällä logiigalla luulis kiertävän vähintään saman 8000 jos tarvis. Kampurahan ei tiedä pyörittääkö kahta vai kahtatoista mäntää. Käsittääkseni "reilu john hennesey" on stroukannut noi kovimmat viper koneet. En tiedä onko iskua pidennetty vaiko porattu. Ei kuitenkaan liene merkitystä kun on kerran ahdettu. Eli painovirhettä veikkaan minäkin.Mahdotonta 7400 rpm ei ole veekympille.
__________________
..it's not how you drive, it's how you arrive.

Reply With Quote
  #4  
Old 30.06.2006, 17:08
Corvette63's Avatar
Corvette63 Corvette63 is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2004
Location:
Posts: 11,248
Corvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääCorvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by groovyjay
Mulla on toi sama lehti kassaholviin arkistoituna, sen verran arvokasta luettavaa! Itse ottaisin ton Henneseyn viperin noista, sitten vakio Zetan...

Jopas on sattuma. Joskus ihmettelin samaa lehteä Stockmannin Akateemisessa Book Storessa, mutta en sitä sitten loppujen lopuksi muistanut ostaa ja nyt kävin taas eilen tsiigaamassa että oisko toi sattumalta jäänyt hyllyyn lojumaan, että sais ton arkistoon, mutta eipä ollut. Sainpahan nyt kuitenkin "elektronisen" version tosta, kiitos Pekka.
Reply With Quote
  #5  
Old 30.06.2006, 17:48
Pekka Berkeles's Avatar
Pekka Berkeles Pekka Berkeles is offline
Kauhavan ruma vallesmanni
 
Join Date: Apr 2006
Location: Kauhava, Etelä-Pohojammaa
Posts: 7,160
Pekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura about
Quote:
Originally Posted by Pappatunturi
Jaa miksei kiertäisi? Uusi Z06 4" iskulla kiertää 7000 ennen kuin rajoitin napsaa päälle . Varmasti kestää +8000 . Viperissä isku on vielä lyhyempi 3.88" -eli "kriittinen" männän nopeus hieman hitaampi. Tällä logiigalla luulis kiertävän vähintään saman 8000 jos tarvis. Kampurahan ei tiedä pyörittääkö kahta vai kahtatoista mäntää. Käsittääkseni "reilu john hennesey" on stroukannut noi kovimmat viper koneet. En tiedä onko iskua pidennetty vaiko porattu. Ei kuitenkaan liene merkitystä kun on kerran ahdettu. Eli painovirhettä veikkaan minäkin.Mahdotonta 7400 rpm ei ole veekympille.
Niin no en minä väitä, että Viperin V10:n kierrättäminen yli 7000 rpm olisi vallan mahdotonta, mutta kun viimeksi ihmettelin Road and Track -lehden mailin matkalla pohjat vetäissyttä Viperiä (autosta kuvia alla jotka otin Concorso Italianossa viime elokuussa), niin +7000 ei tosiaankaan ollut käytettävissä. Suurin tehokin tais olla jossain reilussa 5000 kierroksessa.

Mutta kuten sanottu, ei toki ole mahdotonta että Viperin V10 kiertäisi +7400 [jotkut väittää että moottori on "vain" jatkettu 318/360 Mopar V8]. En vain ole koskaan moista nähnyt.

http://img529.imageshack.us/img529/5316/viper13gw.jpg

http://img529.imageshack.us/img529/292/viper24nr.jpg

http://img116.imageshack.us/img116/8816/viper32id.jpg

http://img201.imageshack.us/img201/9742/viper49we.jpg

http://img201.imageshack.us/img201/6577/viper54wz.jpg
Reply With Quote
  #6  
Old 30.06.2006, 18:37
MS's Avatar
MS MS is offline
Projekti
 
Join Date: Sep 2004
Location: Rundilla
Posts: 1,797
MS on oikealla tiellä
Muistaakseni virittäjävelhot on aina puhuneet et Moparin koneet kiertää paremmin kun GM värkit.
Miksi ei siis viperinkin pata pyöris siis paremmin.
__________________
Yes Corvette
Älä yritä väkisin . . .
hanki suurempi vasara
Reply With Quote
  #7  
Old 30.06.2006, 18:55
Pekka Berkeles's Avatar
Pekka Berkeles Pekka Berkeles is offline
Kauhavan ruma vallesmanni
 
Join Date: Apr 2006
Location: Kauhava, Etelä-Pohojammaa
Posts: 7,160
Pekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura about
Quote:
Originally Posted by MS
Muistaakseni virittäjävelhot on aina puhuneet et Moparin koneet kiertää paremmin kun GM värkit.
Miksi ei siis viperinkin pata pyöris siis paremmin.
No jos vaikka sen takia, että vakionkin Viperin rajoitin on jossain 6000 rpm paikkeilla. Z06:ssa (C6) rajoitin on kait 7000 rpm, ja C5 Z06:ssa 6600 rpm.

Vastaavasti uuden Viperin suurin teho on 5600 kierroksella. Ei mikään mopo autoksi, mutta olisin hämmästynyt jos ahdettuna suurin teho olisikin 7400 kierroksella.
Reply With Quote
  #8  
Old 26.08.2006, 11:43
Ripper's Avatar
Ripper Ripper is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 158
Ripper on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by MS
Muistaakseni virittäjävelhot on aina puhuneet et Moparin koneet kiertää paremmin kun GM värkit.
Miksi ei siis viperinkin pata pyöris siis paremmin.

Vakiona mopar 340 kiertää lyhytiskuisena iloisesti verrattuna esim 360mopsiin, vähän samaan tyyliin kuin 327letukka vs 350 letukka. Mutta sopivasti tuunattuna kiertää vaikka 383sbc lähes yhtä iloisesti, mutta kehittää tilvuutensa ansiosta enempi löylyä ja vääntää alhaalta ilosesti.

Viperin patahan perustuu siihen trukki veekymppiin, joka ainakin aluks oli täysvalurautamylly. Viperiin se tehtiin vaaan alumiinisena. Ja perustuu pikkulohkon mitoitukseen, parilla lisäsylinterillä. Joten tuunattuna pitäis kiertääkkin niinkuin pikkulohko ja siinähän on 7500rpm ihan paperia.
Reply With Quote
  #9  
Old 26.08.2006, 12:03
Ripper's Avatar
Ripper Ripper is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 158
Ripper on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Pekka Berkeles
No jos vaikka sen takia, että vakionkin Viperin rajoitin on jossain 6000 rpm paikkeilla. Z06:ssa (C6) rajoitin on kait 7000 rpm, ja C5 Z06:ssa 6600 rpm.

Vastaavasti uuden Viperin suurin teho on 5600 kierroksella. Ei mikään mopo autoksi, mutta olisin hämmästynyt jos ahdettuna suurin teho olisikin 7400 kierroksella.

Varmasi on muitakin muutoksia tehty moottoriin kun pelkkää ahdinta, joten vakio rajoitinkin lienee poistettu. Nokka-akseli oheiskamoineen "kunnolliseks" niin alkaa motti pyöriä ilosemmin ja monesti noi ahdinhommat lisää käyttökelpoista kierroslukualuetta. Huipputehon kierrosluku ei välttämättä paljoa nouse, mutta teho ei tipu niin jyrkästi sen jälkeen, kun ahdin kompensoi imusarjan kansien yms ahdistusta. Eli saadaan joku 500-1000rpm lisää vetoaluetta.
Reply With Quote
  #10  
Old 26.08.2006, 13:20
ZL1's Avatar
ZL1 ZL1 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Finland, Espoo
Posts: 4,980
ZL1 on oikealla tiellä
aika soosia tuli perästä jo drag radiaaleilla:eek:
__________________
-73 ZL1 matalaviritteinen museovanhus
ET 11.14s / 201,23kmh
http://www.youtube.com/watch?v=FUejD8TqEjw
Stingray & Sea Ray
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 12:57.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.