#1
|
||||
|
||||
happianturi
onko kellään kokemusta takimmaisista happitunnistimista.ovatko kulutustavaraa? mistä edullisesti uusi? olen kuullut että vois ottaa pois toiminnasta ohjelma muutoksella?
|
#2
|
||||
|
||||
Heh, just kun vaihdoin putket niin tappelin takimmaisen lambda anturin kanssa, että sain sen vanhasta putkesta irti. Metrosta takimmainen lambda maksaa 260¤ / kpl, ja se on ainoa mikä varmasti toimii. Boschilla on myös joku malli mitä jenkeissä käytetään, mutta sitä ei tuoda eurooppaan eikä sekään välttämättä toimi oikein, monilla jenkeissä ollut ongelmia sen kanssa. Joissain aftermarket pakosarja satseissa tehdään niin, että siirretään takimmaiset anturit eteen ja otetaan etummaiset pois, ja jotkut on tosiaan tehneet sitten niin että ottavat takimmaiset anturit pois ja pcm säädöillä ottavat ne sitten pois käytöstä, ettei tule vikakoodeja. En sitten tiedä, miten tuo takimmaisen anturin poisto vaikuttaa mihinkin.
Erilaisia yleismallin antureita löytyy esim. Motonetista n. 50¤ / kpl, mutta niissä on se ongelma että myyjä ei suostu ottamaan niitä takaisin, jos niitä ensin kokeilee. Eli ei voi olla mitenkään varma, että se toimii oikein, ja jos ei toimikaan niin sitä ei saa edes palautettua.
__________________
C5 -99 (manuaali) |
#3
|
||||
|
||||
olen kuullut että ei ne tarvike anturit pelaa.mut se bosh himottas kokeilla.jenkeistä kotiin toimiteetuna 100 taalaa.ja muutes joensuussa orkkis timosenautolla 200euroa.
|
#4
|
||||
|
||||
Ahaa, onkos Joensussa C5? Eipä ole sattunut vielä silmään. Eipä sen puoleen se C2 split window coupekaan vaikka täällä olen toistakymmentä vuotta asunut ja niin kai se C2:nenkin
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Jep, tuo metron 260¤ on varmasti kallein hinta mitä mistä löytyy . Oon lukenut (ei siis omakohtaista kokemusta), että monilla on ongelmia tuon Boschin kanssa, mutta toisaalta myös osalla se toimii ihan hyvin. Mä itte kuitenkin varmaan ostaisin sen originaalin, varsinkin jos siitä 200 eurosta pystyis vähän vielä tinkasemaan. Ihan vaan siitä syystä, että se varmasti ainakin toimii oikein.
__________________
C5 -99 (manuaali) |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
|
#7
|
||||
|
||||
Hienoa!
Hienoa!
|
#8
|
||||
|
||||
Mulla ois yks ylimaarainen uusi AC DELCO (eli orkkis GM) takalambda hyllyssa, lahtee sopivasti jos tarvetta.
__________________
Hurley Andersson 74cid '55 (+ few else)
Ducati 749R factory race bike
Flat track racer Harley 74cid Corvette C3 FIA racer 454cid Vette Racing
Kilpa-ajot pitää nähdä, kuulla ja haistaa |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Noissa Lamboissahan sitten on eroa esim. jannitteessa, milla toimivat (etu vs. taka). Siksi myos liittimet ovat erillaiset. Etummaiset ohjaavat moottoria ja takimmaiset lahinna KAT toimintaa (saasteita). Itsella takimmaiset disabloitu.
__________________
Hurley Andersson 74cid '55 (+ few else)
Ducati 749R factory race bike
Flat track racer Harley 74cid Corvette C3 FIA racer 454cid Vette Racing
Kilpa-ajot pitää nähdä, kuulla ja haistaa |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Ok. Onkos sulla pirre muuten katteja enää ollenkaan? Vaikuttaako toi jotenkin päästöihin, jos takimmaiset lambdat otetaan pois käytöstä? Onko sulla noi takimmaiset lambdat otettu pois ihan pcm:stä ohjelmoimalla?
__________________
C5 -99 (manuaali) |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links |
|