#1
|
||||
|
||||
345/30/18 taakse
Tuossa aiemmin taisikin olla juttua, että C5:een saa ns. "tube kit":in, jolla taakse saa mahtumaan 345/30/18 tai 345/35/18 nakit (ja myös 345/30/19). Tarkemmin sanottuna siis saa koko renkaan ja vanteen mahtumaan lokasuojan sisään.
Tässä linkki Lingenfelterin "tube kit":tiin, vähän kallishan toi toki on (900 taalaa + muut maksut) enkä ehkä itse lähtisi tavoittelemaan 345:sia, vaan tyytyisin vähän kapeampiin: http://www.lingenfelter.com/store/lpe-tub-kit.html 18-tuumaisissa vanteissa on se hyvä puoli, että niihin saa näitä drag radialeja tms. Eli 19-tuumaisina ei näitä taida vielä saada. Jossei "Pirre":llä sitten ole toista tietoa? Tässä pari kuvaa miltä 345/30/18 -nakit näyttää. Linkissä on myös kuvia ammattimaisesti levitetystä vakiovanteesta: http://temp.corvetteforum.net/c5/30s/index15.shtml Tässä taas vertailua 295 vastaa 335 (hassua miten suurelta ero näyttää): Ja tässä sitten C5 Z06 335/18 -nakeilla: http://img.photobucket.com/albums/v6.../s1024x768.jpg http://img.photobucket.com/albums/v6...e/IM000937.jpg Kuvat ja info on muuten Corvetteforum-palstalta, mutta kun kaikki eivät ole syntyneet kaksikielisiksi, niin ajattelin laittaa tänne aiheesta tarinaa ihan kotimaisella kielellä. Jos vaan kaikille käy? http://forums.corvetteforum.com/show....php?t=1365819 |
#2
|
||||
|
||||
Hemmetin hyvä topic Pekka, varmasti kiinnostaa kaikkia C5 omistajia ja meitä C5:sta haaveilevia.
Istuu tosi hienosti toi valkoinen! Onko tota 345 leveetä kumia 20 tuumaisena? |
#3
|
||||
|
||||
Uhrauksia on tehtävä...
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
20" vanteesta ja renkaasta en ny muista, jossain siitä oli mainintaa, mutta parempi olla sanomatta mitään ennenkuin on varmaa tietoa. Enivei, näyttäis siltä, että tälle foorumille saa juoruta noita corvetteforumin jenkkiläisiä juttujakin. Mikään itsetarkoitus ei ole olla käännöskoneena, vaan ajattelin että kun täällä C5-foorumilla ei nyt niin kovasti keskustelua ole, niin vois aina välissä heittää jotain mitä on tullut itse lueskeltua. Lähinnä moottorin ahtaminen ja renkaat/vanteet on ne joita tulee seurattua, ja tietysti jotkin tyyppiviat tai vastaavat. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Joo, vaikka itse tuleekin lueskeltua jenkkiforumia päivittäin, niin ei kaikkea sieltäkään eksy omaan silmään, kun uusia kirjoituksia tulee sen verran paljon. Mä ainakin lueskelen tosi mielelläni näitä Pekan juttuja, eikä mua haittaa vaikka oisinkin saman asian lukenut jenkkipalstalta aikaisemmin.
__________________
C5 -99 (manuaali) |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
1985 Corvette |
#7
|
||||
|
||||
345/25R20 löytyy mm. Pirelliltä, ja rengasta on muistakseeni C5:seenkin asennettu.
Kun autoon vaihdetaan leveämmät vanne-rengas -kokonaisuus, sen tulisi luoda leveyttä ja uhkeutta ulkonäköön. Tässä tapauksessa, renkaat näyttävät upeilta takaapäin ja tietystä kulmasta sivulta; vanteen etuosan kaulushan ei erityisesti syvene, levene. Itse levittäisin kombinaatiota ehdottomasti ulospäin, jotta saataisiin vanteen ulkoosaan uhkeutta ja vastaavasti koriin leveämpää ilmettä. Asentaisin välittömästi huolellisesti koriin integroidut levikkeet, mikä laukaisee tietysti joillakin asenneallergisen reaktion. Olisi ikävä, jos uhkea rengas-vanne -kombinaatio menisi osittain hukkaan. Kun vanteet ovat IMHO 19- tai 20-tuumaa ja niiden kaulus on syvä, Vette paranee selvästi junttisportista eksoottiseksi urheiluautoksi. Hetkittäin, kun kumiprofiili on pieni sekä vanne suuri ja kapea, ilme alkaa maistumaan aknepop-celicalta. Last edited by Sway-bar : 11.07.2006 at 11:35. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
Oikeestaan on hyvä että koukkaset tänne mielenkiintoisimmat aiheet jenkki foorumeilta, itse ainakin kielivammaisena ja ajan puutteen vuoksi ei tule paljoa seurattua niitä. GREAT.=D>
Sen verran nokitan vielä tuota tube kit:iin mahtuvaa kokoa että myös 345/35-19 mahtuu pyörimään, 1,36" isompi halkaisija (28,5") kuin 345/30-19 ja vielä tuuman isompi kuin 345/35-18. Tuleeko jo maastoauto? Itsellä tarkoitus vetää ns. kumit katuun ja tilata nuo 35 sarjalaiset 19 tuumaset takaisin alle. Mielestäni 30 sarjalaiset ovat liian matalat. Voin näpsiä kuvia loppuviikosta niin pääsee vähän vertaamaan lookkia. Tosin kumeissakin on yllättävän iso hinta ero 35 sarjalaisen eduksi. Missäs olette vaihtaneet noita kumeja vanteille, ihan joka narikasta ei löydy konetta millä 345 levee kumi sujautetaan 12" leveelle vanteelle. M/T ET Street Radial :lla valikoima loppuu 17":aan, muilta valmistajilta ei ole vielä tullut kateltua kataloogeja.
__________________
Hurley Andersson 74cid '55 (+ few else)
Ducati 749R factory race bike
Flat track racer Harley 74cid Corvette C3 FIA racer 454cid Vette Racing
Kilpa-ajot pitää nähdä, kuulla ja haistaa |
#10
|
||||
|
||||
Tietäiskö joku että mikä on cvitosen pulttijako ja et luku?
|
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links | |||||
|