FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C5 (vuosimallit 1997-2004)
User Name
Password

C5 (vuosimallit 1997-2004) Corvette C5 & Z06

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17.07.2006, 17:40
Pekka Berkeles's Avatar
Pekka Berkeles Pekka Berkeles is offline
Kauhavan ruma vallesmanni
 
Join Date: Apr 2006
Location: Kauhava, Etelä-Pohojammaa
Posts: 7,159
Pekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura about
Nopeusmittari pohjassa

No,

Kävipä hiljattain niin, että poikkesin erään tuttavapariskunnan luona. Aika pian tuli puheeksi se, ettei kumpikaan ollut koskaan aiemmin istunut Corvetessa, puhumattakaan siitä, että olisivat olleet kyydissä. No, enhän minä tietenkään voinut olla sanomatta: "voidaanhan me käydä tekemässä pieni lenkki, tosin kun auto on kaksipaikkainen niin tarvitaan kaksi lenkkiä". Ei kuulemma haitannut, joten eikun menoksi.

Miten sattuikaan, kyseisellä pienellä lenkillä tuli vastaan muulta liikenteeltä suljettu lentokoneiden varalaskupaikka. Pikainen kiihdytys ykkösellä, kakkosella, kolmosella ja tulihan se nelonenkin sieltä. Takaa kuului RAAAAAA kun pikkulohko pisti parastaan, ja hieman yllättäen vaihtovalo syttyi HUDiin viitoselle vaihtoa varten. Mutta kun minnekään ei ollut varsinaisesti kiire, niin samantien olikin jo aika vetää ns. liinat kiinni ja testata negatiivistä kiihtyvyyttä. Onneksi oli turvavyöt käytössä (no ne on kyllä aina käytössä). Lopuksi kuutosen heitto "pesään" ja vakionopeudensäädin 80 km/h kohdalle.

Sitten asiaan. Jenkkilästä tuoduissa autoissa on mailimittari, joka riittää "200" asti. Kunnioitettava lukema. Suomessa ei maileja tunneta, eikä tarvitsekaan, vaan luotetaan kilometreihin, kuten minkä tahansa SI-yksöitä kunnioittavan maan pitääkin. Vetessähän on jo C4-mallista lähtien voinut vaihtaa maileista kilsoiksi pelkällä napin painalluksella kojetaulusta. Nopeusmittarin ollessa digitaalinen (kaikki C4-mallit) skaala muuttuu samalla, mutta C5:ssa on "perinteinen" viisari, joka siirtyy kiinteällä 0-200 lukemalla näyttämään joko kilsoja tai maileja. Ja jos ajaa liian kovaa, painuu mittari pohjaan. Näin kävikin. Onneks viisari ei jäänyt pohjaan...

Mutta entäs HUD? Euromallin HUD näyttää varmaankin myös yli 200 km/h lukemat ihan oikein? Vaan jos on jenkkimalli, niin HUDista häviää eka numero yli kahdensadan nopeuksissa. Vai eikö "2":sta ole euromalleissakaan? Onko joku käynyt suljetulla alueella kokeilemassa HUDin toimintaa?
Reply With Quote
  #2  
Old 17.07.2006, 17:59
Timo Kujala's Avatar
Timo Kujala Timo Kujala is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Maailmalla....
Posts: 147
Timo Kujala on oikealla tiellä
Ainakin parissa kokeilemassani vakio C6:ssa HUD pysähtyi lukemaan 299 km/h. Mittaristossa olevan nopeusmittarin neula kiertyi vielä karvan verran kolmosella alkaville lukemille.
__________________
...between Corvettes...
Reply With Quote
  #3  
Old 17.07.2006, 20:12
hessu's Avatar
hessu hessu is offline
Satunnainen kävijä
 
Join Date: Jul 2006
Location: joensuu
Posts: 30
hessu on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Timo Kujala
Ainakin parissa kokeilemassani vakio C6:ssa HUD pysähtyi lukemaan 299 km/h. Mittaristossa olevan nopeusmittarin neula kiertyi vielä karvan verran kolmosella alkaville lukemille.
mulla on 2001 euro malli 200 satkun jälkeen nollilta hudi .enkä suosittele ilman kattopalaa kovempaa kyytiä,rupeaa toi keula tos 210km/h vähän kepenemään.
Reply With Quote
  #4  
Old 17.07.2006, 21:42
Mad Dog's Avatar
Mad Dog Mad Dog is offline
Aktivisti
 
Join Date: Mar 2006
Location: FL410
Posts: 602
Mad Dog on oikealla tiellä
Kävipä hiljattain niin, että poikkesin erään tuttavapariskunnan luona. Aika pian tuli puheeksi se, ettei kumpikaan ollut koskaan aiemmin istunut Corvetessa, puhumattakaan siitä, että olisivat olleet kyydissä. No, enhän minä tietenkään voinut olla sanomatta: "voidaanhan me käydä tekemässä pieni lenkki, tosin kun auto on kaksipaikkainen niin tarvitaan kaksi lenkkiä". Ei kuulemma haitannut, joten eikun menoksi.

Miten sattuikaan, kyseisellä pienellä lenkillä tuli vastaan muulta liikenteeltä suljettu lentokoneiden varalaskupaikka. Pikainen kiihdytys ykkösellä, kakkosella, kolmosella ja tulihan se nelonenkin sieltä. Takaa kuului RAAAAAA kun pikkulohko pisti parastaan, ja hieman yllättäen vaihtovalo syttyi HUDiin viitoselle vaihtoa varten. Mutta kun minnekään ei ollut varsinaisesti kiire, niin samantien olikin jo aika vetää ns. liinat kiinni ja testata negatiivistä kiihtyvyyttä. Onneksi oli turvavyöt käytössä (no ne on kyllä aina käytössä). Lopuksi kuutosen heitto "pesään" ja vakionopeudensäädin 80 km/h kohdalle.



No mitkäs oli kommentit...?
Reply With Quote
  #5  
Old 18.07.2006, 12:51
Pekka Berkeles's Avatar
Pekka Berkeles Pekka Berkeles is offline
Kauhavan ruma vallesmanni
 
Join Date: Apr 2006
Location: Kauhava, Etelä-Pohojammaa
Posts: 7,159
Pekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura about
Quote:
Originally Posted by Mad Dog
Kävipä hiljattain niin, että poikkesin erään tuttavapariskunnan luona. Aika pian tuli puheeksi se, ettei kumpikaan ollut koskaan aiemmin istunut Corvetessa, puhumattakaan siitä, että olisivat olleet kyydissä. No, enhän minä tietenkään voinut olla sanomatta: "voidaanhan me käydä tekemässä pieni lenkki, tosin kun auto on kaksipaikkainen niin tarvitaan kaksi lenkkiä". Ei kuulemma haitannut, joten eikun menoksi.

No mitkäs oli kommentit...?
No mitäs, kummatkin oli vuorollaan eturekkari sylissä (rekkari kun ei ole vielä keulalla vaan kojetaulun päällä, tai siis oli). "Voi jessus, voi jessus....kyllä tuo voima tuntuu mahtavalta...". Jne.
Reply With Quote
  #6  
Old 18.07.2006, 14:06
Chevy's Avatar
Chevy Chevy is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jul 2006
Location: Hki
Posts: 458
Chevy on käyttäytynyt asiattomasti viime aikoina
Quote:
Originally Posted by Mad Dog
Kävipä hiljattain niin, että poikkesin erään tuttavapariskunnan luona. Aika pian tuli puheeksi se, ettei kumpikaan ollut koskaan aiemmin istunut Corvetessa, puhumattakaan siitä, että olisivat olleet kyydissä. No, enhän minä tietenkään voinut olla sanomatta: "voidaanhan me käydä tekemässä pieni lenkki, tosin kun auto on kaksipaikkainen niin tarvitaan kaksi lenkkiä". Ei kuulemma haitannut, joten eikun menoksi.

Miten sattuikaan, kyseisellä pienellä lenkillä tuli vastaan muulta liikenteeltä suljettu lentokoneiden varalaskupaikka. Pikainen kiihdytys ykkösellä, kakkosella, kolmosella ja tulihan se nelonenkin sieltä. Takaa kuului RAAAAAA kun pikkulohko pisti parastaan, ja hieman yllättäen vaihtovalo syttyi HUDiin viitoselle vaihtoa varten. Mutta kun minnekään ei ollut varsinaisesti kiire, niin samantien olikin jo aika vetää ns. liinat kiinni ja testata negatiivistä kiihtyvyyttä. Onneksi oli turvavyöt käytössä (no ne on kyllä aina käytössä). Lopuksi kuutosen heitto "pesään" ja vakionopeudensäädin 80 km/h kohdalle.



No mitkäs oli kommentit...?


LS1 puhuu !
Reply With Quote
  #7  
Old 18.07.2006, 14:06
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2005
Location: Järvenpää
Posts: 2,303
Juha on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by hessu
mulla on 2001 euro malli 200 satkun jälkeen nollilta hudi .enkä suosittele ilman kattopalaa kovempaa kyytiä,rupeaa toi keula tos 210km/h vähän kepenemään.

Mulla -99 euromalli, ja mulla HUD näyttää kyllä lukemat ihan oikein ainakin 280 km/h asti...
__________________
C5 -99 (manuaali)
Reply With Quote
  #8  
Old 18.07.2006, 14:10
MikkoM's Avatar
MikkoM MikkoM is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Location: Keski-pohjanmaa
Posts: 6,421
MikkoM on oikealla tiellä
Send a message via MSN to MikkoM
Quote:
Originally Posted by chevy pilot
LS1 puhuu !
Vai olisiko sittenkin LS6
__________________
1985 Corvette
Reply With Quote
  #9  
Old 18.07.2006, 15:22
energy's Avatar
energy energy is offline
Ploginconffaaja
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,994
energy on oikealla tiellä
Itse kanssa miettinyt mitä tuossa käy jenkeistätuodussa C5:ssa.. no nyt ainakin vähän selveni.
__________________
C3 -76 Coupe (rojessi)
C5 Z06 -02 (rojessi)
Reply With Quote
  #10  
Old 18.07.2006, 15:25
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Pekka voidaan nimittää finnsharkin viralliseksi hi-tech jaoksen suurlähettilääksi!
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 04:08.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.