|
|
||||
|
||||
|
Momenttiavain
Mistäs ootte ostellut momenttiavaimia, ja minkälaista suosittelette? Olen joitain jo katsellut, mutta hinnat ovat olleet 150-350 euroa, tuntuu aika kalliilta. Onko tuo sellainen työkalu, johon kannattaa sijoittaa raha (=halvemmat on roskaa), vai tuleeko halvemmillakin toimeen? Hakusessa siis 3/4 tai 1/2 hylsyisin sopiva momenttiavain, joka ei olis kauheen iso (ehkä joku 30-40 cm pitkä korkeintaan).
Edit: korjaus hintaan 150-350€
C5 -99 (manuaali) Last edited by Juha : 08.08.2006 at 18:23. |
|
|
||||
|
||||
|
M'ä sanoisin melkein että harrastelija tulee kyllä toimeen halvemmallakin...
|
||||
|
||||
|
Quote:
Mikset vain lainaa joltain lähimmäiseltä? |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Tähän asti oon lainannutkin, mutta kun tuntuu että sitä tarvitsee koko ajan, ni ois hyvä olla oma
|
||||
|
||||
|
Mulla on puolentuuman halpa avain, oisko mallia biltema, ja sitten 1/4 koon pikkuavain, mallia varaosamaailma. Molemmat n. 50¤ hintaisia. Hyvin noilla on saanu kiristettyä, tiedä sitten tarkkuudesta.
Melkein tarvitsee 2 avainta, isompi ei mene alle 30nm momentteihin, ja jotkut (mm venakopat ja laatikon pohja) olis hyvä saada suunnilleen momenttiin. Siinä pienemmässä tuli jopa joku kalibrointitodistus mukana, mukamas heittoa max 0.6nm. Ja totta se on, noita tarttee melkein koko ajan, lainaaminen hankalaa.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Vanha virsi,satsaa yhden kerran hyvään. Mulla on mac toolsin joka on naksutellut virheettömästi jo yli 10 vuotta. Aikoinaan kun ostin maksoi varmaan sen 250e mutta ei ole paljoa vuosia kohden |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Pappiksen vastaukset tuntuu tulevan taas mulle kovin kalliiksi
|
||||
|
||||
|
Pappiksella oli hyvä esimerkki. Kannattaa ostaa kerralla hyvät avaimet. Ne säilyy pitkään
|
||||
|
||||
|
Onkos muillakin kaksi momenttiavainta niinkuin morkanilla, 1/2 ja 1/4 hylsyihin sopivat vai vain yksi?
|
||||
|
||||
|
Uskallanko mä enää vasta...
Siis tälläinen ![]() |
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|