|
|
||||
|
||||
|
Roll On-Roll Off Vs Container
Olen autonostokandidaattiin viilaamassa merikuljetusta USAsta. Kuljetusfirmalla on kaksi eri vaihtoehtoa, laivassa irtonaisena oleva (auto ajetaan laivaan sisään-ulos) ja perinteinen konttikuljetus.
Konttikuljetuksesta mulla on kokemusta mutta onko kellään hyviä kokemuksia "irtokuljetuksesta"? huonotkin kokemukset otetaan mielellään vastaan... |
|
|
||||
|
||||
|
irtokuljetuksessa kuulemma autosta irtoo kaikki enemmän ja vähemmän kiinni olevat osat.
Me ollaan nyt vissiin jotain 30 autoo rahdattu konteissa tänne suomeen, jokainen on tasan siinä kunnossa otettu myös kontista ulos kuin missä kunnossa ne sinne aikoinaan laitettiin
|
||||
|
||||
|
Minulla rikkoivat länsisatamassa takapuskurin kun työnsivät trukilla ulos kontista, taisi siinä mennä samalla se "hunajakennokin" takapuskurin sisältä. Eli ei ole konttikaan satavarma juttu jos joku muu siellä sohlaa kuin itse. Itsellehän ei koskaan käy vahinkoja - eihän.
|
|
|
||||
|
||||
|
no meillä onkin oma heppu pakkaamassa ja ite puretaan kontit, yleensä autojen omistajat on olleet mukana purkamassa. Vaan ei sen puoleen ihan yhtä varovasti ne sieltä ulos otetaan oli uusi omistaja vieressä tai ei
|
||||
|
||||
|
Joo, se on selvä että kontti suojaa enimmiltä kolhuilta. Yritänkin neuvotella kontista.
Molempiin kuljetustapaukseen olen jokatapauklsessa ottamassa vakuutuksen. 0.5522% kulu auton arvosta ei kuulosta pahalta ja vieläkun niitä kolhuja tulee huomattavasti suuremmalla todennäköisyydellä kun tuo luku. |
|
|
||||
|
||||
|
Ehdottomasti kontti. Irtonaisena auto saa kovaa käsittelyä. Ajokuntoista
autoa voidaan revitellä jopa laivamatkan aikana, jos tilaa löytyy. Jenkeistä ei tule laivoja suoraan Suomeen, joten Euroopassa taas ulos ja sisään eli ajokuntoinen saa taas monoa. Laiturilla auto odottaa sään armoilla edelleen laivausta mahdollisesti pitkäänkin ja varmasti irtokamat lähtee. Hinauskuntoista taas revitään mistä sattuu ja vauriot todennäköisiä. Nimimerkki "kokemusta on" |
|
|
||||
|
||||
|
Kuulostaa aika kauheelta tuo auton kuljetus.
Milläs muuten autoliikkeet tuo uudet autot Suomeen? Liekö niitäkin sit kolhittu trukilla ja poletettu täysillä ja sit ne vaan myydään tyhmille asiakkaille uusina ja hyväkuntoisina. Ei prkl en osta koskaan uutta autoa enkä tuo autoa ulkomailta paitsi ite ajamalla |
|
|
||||
|
||||
|
Kauhujuttuja olen minäkin kuullut noista kansipaikoista. Saavat tosiaan autot kenkää oikein kunnolla satamissa ja laivassa eivät välty merivedeltä.
Uudet autot tulevat irtotavarana laivojen kansilla. Ovat myös sen näköisiä kun lastit puretaan. Se on muistaakseni n.25% maahantulleista uusista autoista on käynyt peltikorjaamolla ja maalarilla enenkuin lähtevät satamasta. Olen myös päässyt katselemaan miten autoja satamassa siirretään. Uuden auton ostajana voit olla varma että autoasi on poljettu satamassa kuin tulpatonta mopoa.
|
|
|
||||
|
||||
|
Mäkin olen sattumoisin nähny kuinka satamassa uusia autoja siirretään,
aika karua nähtävää/kuultavaa |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
No, tuskin niitä autoja nyt sentään merellää ajetaan kun kaikki lasti on tiukasti sidottu liinoilla lattiakoukkuihin... Siis kyseessä oli sisäpaikka RiRo-laivassa muitten eurooppaan tuotavien autojen kanssa, eli ei ulkokannella. |
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|