#1
|
||||
|
||||
Kuminen vinkuna
Heippas, mulla LT1 pitänyt parina aamuna ihme kumista vinkunaa. Ensin ajattelin että ottaako rengas kiinni runkoon kun ohjaus on niin jäykkä. Ilmeisesti tehostin ei saa potkua ja siitä aikas kova kitinä ja tärinä ratissa.
Ongelma katoaa kun saa ajettua auton ruudusta pois. Voiskohan olla niin, että a) Apulaitehihna on lopussa ja kestää aikansa ennen kun kiristimet saa sen trimmattua käynnistyksen jälkeen b) Tehostimen pumppu on finaalissa c) Jotain muuta - mitä? Ongelma ei sinänsä ole paha kun se tapahtuu vaan aamulla ja häviää 5m ajon jälkeen. Vaan pitää se sen verran kovaa kitinää että täytyyhän se selvittää jottei jää jossain vaiheesa tien päälle |
#2
|
||||
|
||||
Toi kuulostaa ns. "morning sicknessiltä" eli jotain siellä on menossa. Myyvät muistaakseni tuolla vikakuvaukksella jotain rempattua tehostinsatsia osakaupoissa.
Tarkista: 1. onko tehostimessa nestettä? 2. onko vuotoja? Ovatko letkut kunnossa? 3. miltä nesteet haisee? Haiseeko palaneelta? 4. vaihteleeko vinkuna rattia käännellessä? (tällä varmistat onko ääni tehostimesta vai hihnasta). Vois ekana kokeilla vaihtaa nesteet. Tarkista nyt kuitenkin myös hihna ja sen kiristin. Kiristimessa on indikaattori joka näyttää koneen käydessä, että onko kiristin vielä kunnossa. Kiristimen toisessa puoliskossa on 2 viivaa ja toisessa 1. Tuon yhden viivan pitää olla 2:n välissä auton käydessä. Jos ei ole niin kiristin vaihtoon. Hihna: jos pieniä halkeamia tai et tiedä millon on viimeksi vaihdettu niin pistä sekin uusiksi.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0 |
#3
|
||||
|
||||
Yo !
Ainakin nestettä oli alle alarajan... lisäsin. Katsotaan aamulla onko vinkunat lepo. Neste oli muuten aika tummaa... Ois varmaan vaihdon paikka. Kiitos vinkeistä ! Jos vinkuna jatkuu niin tutkin lisää |
#4
|
||||
|
||||
Zadaa!
Eipä vinkunut enää. Hyvä näin - oli helppo "remontti" Nesteen värin huomioon ottaen (mustaahan se oli...) lienee syytä suht pikaiseen vaihtoon. Onko tolle tehostin & kytkinnesteelle jokin vaihtovälisuositus ? |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Hyvä että syy löytyi! Kyllähän nuokin nesteet kannattaa aina silloin tällöin vaihtaa vaikka virallista suositusta ei olisikaan. Kyllähän niissäkin ominaisuudet muuttuvat iän mukana. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Itse tulee yleensa alku kevaasta vaihdettua kaikki nesteet autoon, myos tehostajaan. Hyva etta vinkuna otti suunnat! |
#7
|
||||
|
||||
GJ miten vaihdat ohjaustehostimen nesteet? Päästätkö kaikki jostain ulos vai teetkö kuten minä eli isolla injektioruiskulla tms. imet säiliön tyhjäksi ja uutta tilalle ja muutaman päivän kuluttua sama uusiksi?
Teen moisen semivaihdon koska en ole uskaltanut irrotella letkuja kun pelkään etteivät tiivisty enää uudelleen (?). |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Otan erillisen sailion irti ja tyhjennan sen ja laitain uudet nesteet tilalle. Tehostaja tiputan irti ja annan tiputtaa kuivaks. |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links | |||||
|