FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10.05.2004, 13:21
Mäddi's Avatar
Mäddi Mäddi is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Vantaa
Posts: 153
Mäddi on oikealla tiellä
Kuminen vinkuna

Heippas, mulla LT1 pitänyt parina aamuna ihme kumista vinkunaa. Ensin ajattelin että ottaako rengas kiinni runkoon kun ohjaus on niin jäykkä. Ilmeisesti tehostin ei saa potkua ja siitä aikas kova kitinä ja tärinä ratissa.

Ongelma katoaa kun saa ajettua auton ruudusta pois. Voiskohan olla niin, että
a) Apulaitehihna on lopussa ja kestää aikansa ennen kun kiristimet saa
sen trimmattua käynnistyksen jälkeen

b) Tehostimen pumppu on finaalissa

c) Jotain muuta - mitä?

Ongelma ei sinänsä ole paha kun se tapahtuu vaan aamulla ja häviää 5m ajon jälkeen. Vaan pitää se sen verran kovaa kitinää että täytyyhän se selvittää jottei jää jossain vaiheesa tien päälle
Reply With Quote
  #2  
Old 10.05.2004, 14:28
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Toi kuulostaa ns. "morning sicknessiltä" eli jotain siellä on menossa. Myyvät muistaakseni tuolla vikakuvaukksella jotain rempattua tehostinsatsia osakaupoissa.

Tarkista:
1. onko tehostimessa nestettä?
2. onko vuotoja? Ovatko letkut kunnossa?
3. miltä nesteet haisee? Haiseeko palaneelta?
4. vaihteleeko vinkuna rattia käännellessä? (tällä varmistat onko ääni tehostimesta vai hihnasta).

Vois ekana kokeilla vaihtaa nesteet.

Tarkista nyt kuitenkin myös hihna ja sen kiristin. Kiristimessa on indikaattori joka näyttää koneen käydessä, että onko kiristin vielä kunnossa. Kiristimen toisessa puoliskossa on 2 viivaa ja toisessa 1. Tuon yhden viivan pitää olla 2:n välissä auton käydessä. Jos ei ole niin kiristin vaihtoon. Hihna: jos pieniä halkeamia tai et tiedä millon on viimeksi vaihdettu niin pistä sekin uusiksi.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #3  
Old 10.05.2004, 19:00
Mäddi's Avatar
Mäddi Mäddi is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Vantaa
Posts: 153
Mäddi on oikealla tiellä
Yo !
Ainakin nestettä oli alle alarajan... lisäsin. Katsotaan aamulla onko
vinkunat lepo.

Neste oli muuten aika tummaa... Ois varmaan vaihdon paikka.

Kiitos vinkeistä ! Jos vinkuna jatkuu niin tutkin lisää
Reply With Quote
  #4  
Old 11.05.2004, 09:12
Mäddi's Avatar
Mäddi Mäddi is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Vantaa
Posts: 153
Mäddi on oikealla tiellä
Zadaa!

Eipä vinkunut enää. Hyvä näin - oli helppo "remontti"

Nesteen värin huomioon ottaen (mustaahan se oli...) lienee syytä
suht pikaiseen vaihtoon. Onko tolle tehostin & kytkinnesteelle
jokin vaihtovälisuositus ?
Reply With Quote
  #5  
Old 11.05.2004, 09:35
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Madrid
Posts: 4,906
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
Quote:
Originally Posted by Mäddi
Zadaa!

Eipä vinkunut enää. Hyvä näin - oli helppo "remontti"

Nesteen värin huomioon ottaen (mustaahan se oli...) lienee syytä
suht pikaiseen vaihtoon. Onko tolle tehostin & kytkinnesteelle
jokin vaihtovälisuositus ?

Hyvä että syy löytyi! Kyllähän nuokin nesteet kannattaa aina silloin tällöin vaihtaa vaikka virallista suositusta ei olisikaan. Kyllähän niissäkin ominaisuudet muuttuvat iän mukana.
Reply With Quote
  #6  
Old 11.05.2004, 17:36
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by Mäddi
Zadaa!

Eipä vinkunut enää. Hyvä näin - oli helppo "remontti"

Nesteen värin huomioon ottaen (mustaahan se oli...) lienee syytä
suht pikaiseen vaihtoon. Onko tolle tehostin & kytkinnesteelle
jokin vaihtovälisuositus ?

Itse tulee yleensa alku kevaasta vaihdettua kaikki nesteet autoon, myos tehostajaan. Hyva etta vinkuna otti suunnat!
Reply With Quote
  #7  
Old 11.05.2004, 18:52
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
GJ miten vaihdat ohjaustehostimen nesteet? Päästätkö kaikki jostain ulos vai teetkö kuten minä eli isolla injektioruiskulla tms. imet säiliön tyhjäksi ja uutta tilalle ja muutaman päivän kuluttua sama uusiksi?

Teen moisen semivaihdon koska en ole uskaltanut irrotella letkuja kun pelkään etteivät tiivisty enää uudelleen (?).
Reply With Quote
  #8  
Old 11.05.2004, 18:56
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by ToniH
GJ miten vaihdat ohjaustehostimen nesteet? Päästätkö kaikki jostain ulos vai teetkö kuten minä eli isolla injektioruiskulla tms. imet säiliön tyhjäksi ja uutta tilalle ja muutaman päivän kuluttua sama uusiksi?

Teen moisen semivaihdon koska en ole uskaltanut irrotella letkuja kun pelkään etteivät tiivisty enää uudelleen (?).

Otan erillisen sailion irti ja tyhjennan sen ja laitain uudet nesteet tilalle. Tehostaja tiputan irti ja annan tiputtaa kuivaks.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 12:21.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.