FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > Yleistä keskustelua
User Name
Password

Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11.05.2004, 13:23
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Aftermarket ratteja Vetteen?

Pistin nyt tänne Yleiseen kun aihe koskettaa kaikkia vuosimalleja mutta aloitan C4-kysymyksellä:

Tietääkö kukaan after market -rattivalmistajaa joka toimittaisi ratteja C4-Vetteen sopivalla keskiöllä? Tekisi mieli korvata alkuperäinen airbag-ratti uudella bagillisellä tai bagittömällä.

Aikoinaan mulla oli C3:ssa Personalin Fitti E3 -ratti johon löytyi saman valmistajan Vette-keskiö, vaikka autossa olikin tilt+teleskooppi -ratti. Samaan keskiöön meni muuten myös pari muun merkkistä rattia mutten enää muista mitä ne oli.

Eli kertokaa kaikki tietämänne rattivalmistajat jotka tekevät Vette-yhteensopivia keskiöitä.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #2  
Old 11.05.2004, 13:37
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Re: Aftermarket ratteja Vetteen?

Quote:
Originally Posted by ToniH
Pistin nyt tänne Yleiseen kun aihe koskettaa kaikkia vuosimalleja mutta aloitan C4-kysymyksellä:

Tietääkö kukaan after market -rattivalmistajaa joka toimittaisi ratteja C4-Vetteen sopivalla keskiöllä? Tekisi mieli korvata alkuperäinen airbag-ratti uudella bagillisellä tai bagittömällä.

Aikoinaan mulla oli C3:ssa Personalin Fitti E3 -ratti johon löytyi saman valmistajan Vette-keskiö, vaikka autossa olikin tilt+teleskooppi -ratti. Samaan keskiöön meni muuten myös pari muun merkkistä rattia mutten enää muista mitä ne oli.

Eli kertokaa kaikki tietämänne rattivalmistajat jotka tekevät Vette-yhteensopivia keskiöitä.

Joku noista ianikuisista sakemanni "tuning" firmaista myi sikana erilaisia ratteja ja niilla oli oikeat adapterit C4 vetteihin. Pitaa koittaa kaivaa esiin niita vanhoja katalogeja kun meen himaan.
Reply With Quote
  #3  
Old 11.05.2004, 13:49
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Corvetteforumissa joku joskus laittoi tyylikkään Momon mutta siinä oli joutunut keskiötä viilaamaan ja asentamaan sen vielä ylösalaisinkin. Onko tästä kokemuksia?

Käyttöautoon ostin siistin RAIDin Freeway airbag-ratin. Kerrankin paksu ratti eikä mikään "kikkeli" Semmosen kun saisi Vetteenkin! Mutta listoilta ei löytynyt keskiötä.
Reply With Quote
  #4  
Old 11.05.2004, 13:55
MikkoM's Avatar
MikkoM MikkoM is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Location: Keski-pohjanmaa
Posts: 6,421
MikkoM on oikealla tiellä
Send a message via MSN to MikkoM
Mutta saakos bagitöntä laittaa jos autossa on airbag
__________________
1985 Corvette
Reply With Quote
  #5  
Old 11.05.2004, 17:46
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by MIKKOM
Mutta saakos bagitöntä laittaa jos autossa on airbag

Kuulemma bagia ei saa laittaa bagittomaan kuin valtuutut mestat.
Reply With Quote
  #6  
Old 11.05.2004, 18:35
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Airbag ei taida olla katsastusvarustus näin vanhoissa autoissa eikä sitä ole merkitty rek.otteeseen. Toki haluaisin airbag-ratin koska näin vanhana (35v) arvostan jo turvallisuutta mutta itse en ainakaan tiedä kuka tekisi esim RAIDin tms. ab-ratteihin Vette-keskiöitä.

Valtuutetusta huollosta: ihan vapaasti vaan merkkihuoltoon jossa rikkovat vanhan ratin ja kojetaulun paneelit mutta airbagissa ei ole mitään mystistä. Ihan tavallinen ratti jossa 2 torxilla kiinni oleva tyyny ja johon menee tasan 1 johto ja autossa elektroniikka joka tutkii, että homma pelaa. Jos bagin anturissa (auton keulalla), kaapeloinnissa tai itse bagissa jotain vikaa niin valo jää palamaan. Jos siis aloitat autolla jossa valo ei pala niin ei voi oikein mennä vikaan.

Menee näin:
1. akku irti
2. airbagin pistoke irti (autokohtainen sijoitus, oisko vettessä radion takana oleva keltainen pistoke - en muista ulkoa)
3. ratin takaa 2 torxia auki
4. bagi varovasti käteen (piuha lyhyt). Bagi on se koko keskusta jossa lukee Corvette - ei mikään nyytti siellä ratin sisällä.
5. piuha bagin takaa irti, bagi talteen
6. ratti irti
7. uusi tilalle.
- jos bagitön niin varoitusvalon polttimo irti (ei mene katsastuksesta läpi jos valo palaa)
- jos bagillinen niin asennus päinvastaisessa järjestykessä, lopuksi katotaan ettei valo jää palamaan

Kun vaihdoin ab-ratin toiseen käyttöautossani minulta meni ekakertalaisena 40min. Stockmann tarjosi samaa hommaa mutta kertoivat siihen menevän 2h

Mutta kyse ei ollut tästä vaan siitä, että tietääkö kukaan Vetteen sopivia aftermarket-ratteja.
Reply With Quote
  #7  
Old 12.05.2004, 07:23
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Madrid
Posts: 4,906
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
Ilmeisesti airbag ei ole katsastuksessa vaadittava, aivan kuten Toni sanoi. Esimerkiksi -99 Subaru Impreza GT 240WR perustui normaaliin GT Imprezaan jossa oli airbag, mutta WR oli suomessa muutettu ja siinä ei ollut airbagia, muutokset oli siis tehty uuteen autoon maahantuojan puolesta ja autoissa säilyi tehdastakuut... Hieman offtopic linjalla jatketaan...
Reply With Quote
  #8  
Old 12.05.2004, 14:51
speedy's Avatar
speedy speedy is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2004
Location: Keski-Pohojammaa
Posts: 293
speedy on oikealla tiellä
itsekkin aattelin jossain vaiheessa laittaa pienemmän ruorin -74 malliin,alkup.aika kookas. aika jännä toi telescopen säätösysteemi! huomasin vasta tööttiä kunnostaessa et oho tällanenki hienous tässä
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 02:53.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.