Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne. |
|
Thread Tools | Search this Thread |
#1
|
||||
|
||||
Aftermarket ratteja Vetteen?
Pistin nyt tänne Yleiseen kun aihe koskettaa kaikkia vuosimalleja mutta aloitan C4-kysymyksellä:
Tietääkö kukaan after market -rattivalmistajaa joka toimittaisi ratteja C4-Vetteen sopivalla keskiöllä? Tekisi mieli korvata alkuperäinen airbag-ratti uudella bagillisellä tai bagittömällä. Aikoinaan mulla oli C3:ssa Personalin Fitti E3 -ratti johon löytyi saman valmistajan Vette-keskiö, vaikka autossa olikin tilt+teleskooppi -ratti. Samaan keskiöön meni muuten myös pari muun merkkistä rattia mutten enää muista mitä ne oli. Eli kertokaa kaikki tietämänne rattivalmistajat jotka tekevät Vette-yhteensopivia keskiöitä.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0 |
#2
|
||||
|
||||
Re: Aftermarket ratteja Vetteen?
Quote:
Joku noista ianikuisista sakemanni "tuning" firmaista myi sikana erilaisia ratteja ja niilla oli oikeat adapterit C4 vetteihin. Pitaa koittaa kaivaa esiin niita vanhoja katalogeja kun meen himaan. |
#3
|
||||
|
||||
Corvetteforumissa joku joskus laittoi tyylikkään Momon mutta siinä oli joutunut keskiötä viilaamaan ja asentamaan sen vielä ylösalaisinkin. Onko tästä kokemuksia?
Käyttöautoon ostin siistin RAIDin Freeway airbag-ratin. Kerrankin paksu ratti eikä mikään "kikkeli" Semmosen kun saisi Vetteenkin! Mutta listoilta ei löytynyt keskiötä. |
#4
|
||||
|
||||
Mutta saakos bagitöntä laittaa jos autossa on airbag
__________________
1985 Corvette |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Kuulemma bagia ei saa laittaa bagittomaan kuin valtuutut mestat. |
#6
|
||||
|
||||
Airbag ei taida olla katsastusvarustus näin vanhoissa autoissa eikä sitä ole merkitty rek.otteeseen. Toki haluaisin airbag-ratin koska näin vanhana (35v) arvostan jo turvallisuutta mutta itse en ainakaan tiedä kuka tekisi esim RAIDin tms. ab-ratteihin Vette-keskiöitä.
Valtuutetusta huollosta: ihan vapaasti vaan merkkihuoltoon jossa rikkovat vanhan ratin ja kojetaulun paneelit mutta airbagissa ei ole mitään mystistä. Ihan tavallinen ratti jossa 2 torxilla kiinni oleva tyyny ja johon menee tasan 1 johto ja autossa elektroniikka joka tutkii, että homma pelaa. Jos bagin anturissa (auton keulalla), kaapeloinnissa tai itse bagissa jotain vikaa niin valo jää palamaan. Jos siis aloitat autolla jossa valo ei pala niin ei voi oikein mennä vikaan. Menee näin: 1. akku irti 2. airbagin pistoke irti (autokohtainen sijoitus, oisko vettessä radion takana oleva keltainen pistoke - en muista ulkoa) 3. ratin takaa 2 torxia auki 4. bagi varovasti käteen (piuha lyhyt). Bagi on se koko keskusta jossa lukee Corvette - ei mikään nyytti siellä ratin sisällä. 5. piuha bagin takaa irti, bagi talteen 6. ratti irti 7. uusi tilalle. - jos bagitön niin varoitusvalon polttimo irti (ei mene katsastuksesta läpi jos valo palaa) - jos bagillinen niin asennus päinvastaisessa järjestykessä, lopuksi katotaan ettei valo jää palamaan Kun vaihdoin ab-ratin toiseen käyttöautossani minulta meni ekakertalaisena 40min. Stockmann tarjosi samaa hommaa mutta kertoivat siihen menevän 2h Mutta kyse ei ollut tästä vaan siitä, että tietääkö kukaan Vetteen sopivia aftermarket-ratteja. |
#7
|
||||
|
||||
Ilmeisesti airbag ei ole katsastuksessa vaadittava, aivan kuten Toni sanoi. Esimerkiksi -99 Subaru Impreza GT 240WR perustui normaaliin GT Imprezaan jossa oli airbag, mutta WR oli suomessa muutettu ja siinä ei ollut airbagia, muutokset oli siis tehty uuteen autoon maahantuojan puolesta ja autoissa säilyi tehdastakuut... Hieman offtopic linjalla jatketaan...
|
#8
|
||||
|
||||
itsekkin aattelin jossain vaiheessa laittaa pienemmän ruorin -74 malliin,alkup.aika kookas. aika jännä toi telescopen säätösysteemi! huomasin vasta tööttiä kunnostaessa et oho tällanenki hienous tässä
|
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links | |||||
|