FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11.05.2004, 18:35
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Hydroboost - Jarrutehostin

Kun oma projekti oli siina vaiheessa, etta aloin miettimaan miten saisin korkeat venakopat sopimaan konehuoneeseen, ilman etta kuskinpuolelta joutuis veistamaan palan pois jarrutehostajan kohdalta, ajattelin aluksi hommata pienemman (7") alipainetehostajan. Tutkiskelin aikani asiaa ja vastaan tuli Hyrdoboost, eli hydraulinen jarrutehostin. Omani on alun perin tarkoitettu isoon GMC:n diesel pickup:iin ja ajattelin, etta jos tollanen jaahallin kokoinen huussi pysahtyy, niin eikohan se vettekin pysahdy. Asennus on yllatavan helppo jo ton GMC:sta suoraan otetun tehostimen kohdalla, mutta nykyaan on myos vetteen saatavana suoraan kitti. Alkuperainen master cylider kay siihen kanssa ihan suoraan. Tehostin on niin hyva, etta polkimen kanssa saa olla aluks vahan varuillaan, mutta jarrut saa lukkoon nyt todella helposti.

Nyt korkeat kopat mahtuu hyvin paikalleen ja muutenkin konehuoneeseen tuli lisaa tilaa.

Hyva vaihtoehto niille, joille konetta on viritetty siihen pisteeseen, etta alipaineet alkaa olemaan vahissa!

Taman nakoinen laite on kyseessa:



Reply With Quote
  #2  
Old 12.05.2004, 07:36
coupe74's Avatar
coupe74 coupe74 is offline
Kielletään kaikki!
 
Join Date: Jan 2004
Location: Hankasalmi
Posts: 1,533
coupe74 on oikealla tiellä
:confused2: hetkinen...mites toi toimii
Reply With Quote
  #3  
Old 12.05.2004, 07:46
ZL1's Avatar
ZL1 ZL1 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Finland, Espoo
Posts: 4,980
ZL1 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by coupe74
:confused2: hetkinen...mites toi toimii

Sama kysymys tuli mieleen!?

Pienen kokoinen on - mielenkiintoista!
Reply With Quote
  #4  
Old 12.05.2004, 07:46
ZL1's Avatar
ZL1 ZL1 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Finland, Espoo
Posts: 4,980
ZL1 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by coupe74
:confused2: hetkinen...mites toi toimii

Sama kysymys tuli mieleen!?

Pienen kokoinen on - mielenkiintoista!
Reply With Quote
  #5  
Old 12.05.2004, 14:46
speedy's Avatar
speedy speedy is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2004
Location: Keski-Pohojammaa
Posts: 293
speedy on oikealla tiellä
toi toimii öljynpaineella,joka otetaan ohj.tehostimenpumpulta.
Reply With Quote
  #6  
Old 12.05.2004, 14:56
coupe74's Avatar
coupe74 coupe74 is offline
Kielletään kaikki!
 
Join Date: Jan 2004
Location: Hankasalmi
Posts: 1,533
coupe74 on oikealla tiellä
nyt tiedän eace:
Reply With Quote
  #7  
Old 12.05.2004, 15:08
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by speedy
toi toimii öljynpaineella,joka otetaan ohj.tehostimenpumpulta.

Joo, noissa dieseleissa kun ei tolla alipaineella herkutella, niin ne ottaa kayttovoiman tosiaan suoraan ohjaustehostajan pumpulta. Kannattaa tsekata Hydratechin omat sivut missa on tarkempaa faktaa systeemista ja kuivoja vette videoitakin!

http://www.hydroboost.com/

Toi Hydratechin kit maksaa muistaakseni jotain 500 taalaa. Oma maksoi 50$ CAD, ja siihen lisaksi tein teraspunos letkut ja AQ liittimet, tuli jonkun verran halvemmaks silti.
Reply With Quote
  #8  
Old 10.10.2005, 08:38
C372's Avatar
C372 C372 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Lapinlahti
Posts: 1,661
C372 on oikealla tiellä
Löytyi tällainen vanha aihe.Kerrotko GJ vähän lisää,mitä kaikkea jouduit muuttelemaan GMC:n hydroboostin sovittamiseksi:

lainaus GJ:
Asennus on yllatavan helppo jo ton GMC:sta suoraan otetun tehostimen kohdalla, mutta nykyaan on myos vetteen saatavana suoraan kitti. Alkuperainen master cylider kay siihen kanssa ihan suoraan. Tehostin on niin hyva, etta polkimen kanssa saa olla aluks vahan varuillaan, mutta jarrut saa lukkoon nyt todella helposti.


Olisi tarjolla kanssa Vanin hydro ja pitäis saada tilaa korkeemmille kopille.Tuolla oli kyllä valmis sarjakin,mutta jos kiinnitykset "tulipeltiin" ja polkimeen ei ole vaikeita tehdä niin voisi vaikka tehdä itse.
__________________
C3 1972 Z06 2001
- SAVON CORVETTE MAHVIA-
Reply With Quote
  #9  
Old 10.10.2005, 10:35
ZL1's Avatar
ZL1 ZL1 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Finland, Espoo
Posts: 4,980
ZL1 on oikealla tiellä
Corvette forumissa on tuosta kanssa tosi usein keskustelua ja ohjeita.

Mulla tulee ongelmaksi se kun ei ole ohjaustehostinta mistä ottaa noita paineita...
__________________
-73 ZL1 matalaviritteinen museovanhus
ET 11.14s / 201,23kmh
http://www.youtube.com/watch?v=FUejD8TqEjw
Stingray & Sea Ray
Reply With Quote
  #10  
Old 10.10.2005, 10:37
Masa's Avatar
Masa Masa is offline
Corvetella since 1990
 
Join Date: Apr 2005
Location: Tuusula
Posts: 3,179
Masa on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by ZZ540R
Corvette forumissa on tuosta kanssa tosi usein keskustelua ja ohjeita.

Mulla tulee ongelmaksi se kun ei ole ohjaustehostinta mistä ottaa noita paineita...

Ota se jarrutehostinkin pois...ei niillä mitään tee , hyvin pysähtyy ilmankin.
__________________
Ei se eka auto sitä jonoo tee...
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 07:31.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.