#1
|
||||
|
||||
Hydroboost - Jarrutehostin
Kun oma projekti oli siina vaiheessa, etta aloin miettimaan miten saisin korkeat venakopat sopimaan konehuoneeseen, ilman etta kuskinpuolelta joutuis veistamaan palan pois jarrutehostajan kohdalta, ajattelin aluksi hommata pienemman (7") alipainetehostajan. Tutkiskelin aikani asiaa ja vastaan tuli Hyrdoboost, eli hydraulinen jarrutehostin. Omani on alun perin tarkoitettu isoon GMC:n diesel pickup:iin ja ajattelin, etta jos tollanen jaahallin kokoinen huussi pysahtyy, niin eikohan se vettekin pysahdy. Asennus on yllatavan helppo jo ton GMC:sta suoraan otetun tehostimen kohdalla, mutta nykyaan on myos vetteen saatavana suoraan kitti. Alkuperainen master cylider kay siihen kanssa ihan suoraan. Tehostin on niin hyva, etta polkimen kanssa saa olla aluks vahan varuillaan, mutta jarrut saa lukkoon nyt todella helposti.
Nyt korkeat kopat mahtuu hyvin paikalleen ja muutenkin konehuoneeseen tuli lisaa tilaa. Hyva vaihtoehto niille, joille konetta on viritetty siihen pisteeseen, etta alipaineet alkaa olemaan vahissa! Taman nakoinen laite on kyseessa: |
#2
|
||||
|
||||
:confused2: hetkinen...mites toi toimii
|
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Sama kysymys tuli mieleen!? Pienen kokoinen on - mielenkiintoista! |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Sama kysymys tuli mieleen!? Pienen kokoinen on - mielenkiintoista! |
#5
|
||||
|
||||
toi toimii öljynpaineella,joka otetaan ohj.tehostimenpumpulta.
|
#6
|
||||
|
||||
nyt tiedän eace:
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Joo, noissa dieseleissa kun ei tolla alipaineella herkutella, niin ne ottaa kayttovoiman tosiaan suoraan ohjaustehostajan pumpulta. Kannattaa tsekata Hydratechin omat sivut missa on tarkempaa faktaa systeemista ja kuivoja vette videoitakin! http://www.hydroboost.com/ Toi Hydratechin kit maksaa muistaakseni jotain 500 taalaa. Oma maksoi 50$ CAD, ja siihen lisaksi tein teraspunos letkut ja AQ liittimet, tuli jonkun verran halvemmaks silti. |
#8
|
||||
|
||||
Löytyi tällainen vanha aihe.Kerrotko GJ vähän lisää,mitä kaikkea jouduit muuttelemaan GMC:n hydroboostin sovittamiseksi:
lainaus GJ: Asennus on yllatavan helppo jo ton GMC:sta suoraan otetun tehostimen kohdalla, mutta nykyaan on myos vetteen saatavana suoraan kitti. Alkuperainen master cylider kay siihen kanssa ihan suoraan. Tehostin on niin hyva, etta polkimen kanssa saa olla aluks vahan varuillaan, mutta jarrut saa lukkoon nyt todella helposti. Olisi tarjolla kanssa Vanin hydro ja pitäis saada tilaa korkeemmille kopille.Tuolla oli kyllä valmis sarjakin,mutta jos kiinnitykset "tulipeltiin" ja polkimeen ei ole vaikeita tehdä niin voisi vaikka tehdä itse.
__________________
C3 1972 Z06 2001
- SAVON CORVETTE MAHVIA-
|
#9
|
||||
|
||||
Corvette forumissa on tuosta kanssa tosi usein keskustelua ja ohjeita. Mulla tulee ongelmaksi se kun ei ole ohjaustehostinta mistä ottaa noita paineita...
__________________
-73 ZL1 matalaviritteinen museovanhus ET 11.14s / 201,23kmh http://www.youtube.com/watch?v=FUejD8TqEjw Stingray & Sea Ray |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Ota se jarrutehostinkin pois...ei niillä mitään tee , hyvin pysähtyy ilmankin.
__________________
Ei se eka auto sitä jonoo tee... |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links |
|