FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > Yleistä keskustelua
User Name
Password

Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne.

Reply

Thread Tools
Old 10.09.2006, 20:05
exstingray's Avatar
exstingray exstingray is offline
Pyrkyri

exstingray on oikealla tiellä
Penkkien verhoilu

Onko muilla tarkoitus uusia penkkien verhoilua tulevana talvena? Olisko hyviä vinkkejä paikoista, jossa olis hinta/laatusuhde kohdallaan. Vai kannattaako tilata valmiit verhoilut jenkeistä ja sitten täällä vaan asennuttaa ne?
Mulla olis kyseessä C3 ja nahkaa pitäis olla ainakin ns. kuluvat osat.
Reply With Quote
Old 10.09.2006, 20:47
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt

ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Pistäpä vähän hakua peliin, tästä on keskusteltu täällä tänä vuonna enemmän kuin laki sallii.

Mutta, ei missään nimessä kannata tilata jenkeistä valmiita päällisiä. Samaan hintaan saat suomesta kunnollisen verhoilun.
Old 10.09.2006, 20:50
groovyjay's Avatar
groovyjay

tullut nähtyä nipa79:n, Tonih:n ja pappatunan penkit ja verhoukset, jotka kaikki tulivat samalta kaverilta, joka kirjoittelee täällä nimimerkillä IvvN, jälki ja laatu A1:sta. Mitään valittamista en löytänyt myöskään Rokkan penkeistä ja ratista kun niitä olen käynyt hipelöimässä. Ja palvelu pelasi myös hänellä ja macholla hyvin. Itsekään en lähtisi enää americasta tilaamaan muovista nahkaa...
Reply With Quote
Old 10.09.2006, 20:54
MrT's Avatar
MrT MrT is offline
Colaholist

MrT tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
mä ainakin voin suositella tätä meidän foorumin IVVN:ää, ei todellakaan tullu mieleen tilata ameriikan kumilehmän selästä tehtyjä kuoria varsinkin kun nekin olis pitäny vielä asentaa niihin jakkaroihin
Old 10.09.2006, 21:15
jtammel's Avatar
jtammel jtammel is offline
Aktivisti

jtammel on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Oulun poijjaat Rokan ja Machon kanssa samoilla linjoilla eli rajan takaa penkit. Erittäin tyytyväisiä ollaan oltu
---------------------
Ex: Jeep GC SRT8, Viper RT/10, PT Cruiser, Volvo 850 T5R, Caliber SRT4, Corvette 88
Reply With Quote
Old 11.09.2006, 10:29
Walrus's Avatar
Walrus Walrus is offline
Vakiokävijä

Walrus on oikealla tiellä
Hankin CorvetteAmericalta nahkaiset seat covers, asennuskitin, ja uudet seatbacks, jotka kaikki asensin itse. Tavara on mielestäni varsin laadukasta, vaikka asennusjälki ei tietenkään ole ammattilaistasoa. Se kuitenkin riittää minulle, kun kyseessä on käyttöauto. Ja onpahan sekin sitten itse tehty. Kaikki kunnia ammattiverhoojille ja muidenkin alojensa ammattilaisille - itse kuitenkin ratkaisin asian näin - ja selvisin 1/3 kustannuksilla verhoomopalveluihin verrattuna.
Reply With Quote
Old 11.09.2006, 10:41
janiv's Avatar
janiv janiv is offline
Konkari

janiv tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Mie aattelin, että vois tilata valmiit päällyset ja mennä vapaaopiston verhoilukurssille, jossa laittas. Tosin tällä hetkellä penkit on vielä sen verran hyvässä kunnossa, että kelpaa ellei museorekisteriin aio laittaa.
Reply With Quote
Old 11.09.2006, 11:03
mhj's Avatar
mhj mhj is offline
Talkkari

mhj on oikealla tiellä
Noin entisointimielessa niin eikos noi (verhoomossa) uudelleenverhoillut jakkarat ole hiukan "liian hienot"? Kun ei alkuperainenkaan nyt ole niin priimaa... Ehken lahempana alkuperaista noi ameriikan kuminahat?
Reply With Quote
Old 11.09.2006, 13:38
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt

ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Walrus
Hankin CorvetteAmericalta nahkaiset seat covers, asennuskitin, ja uudet seatbacks, jotka kaikki asensin itse. Tavara on mielestäni varsin laadukasta, vaikka asennusjälki ei tietenkään ole ammattilaistasoa. Se kuitenkin riittää minulle, kun kyseessä on käyttöauto. Ja onpahan sekin sitten itse tehty. Kaikki kunnia ammattiverhoojille ja muidenkin alojensa ammattilaisille - itse kuitenkin ratkaisin asian näin - ja selvisin 1/3 kustannuksilla verhoomopalveluihin verrattuna.

En tiedä C3:sta mutta C4:iin maksaa seat covers $700 eli luokkaa 850 euroissa kuluineen + asennus ja foamien kanssa $1200+kulut. Eikös eestinmiehet tehneet käsin penkit luokkaa 500-600e ja Ivankin alle tonnin sekä Eugen tasan tonnilla.

Eli taitaa kyllä realistisesti mennä ihan toisin päin tuo kulupuoli ja käytetty nahka ja työ on parempilaatuista kuin jenkkikamassa.

EDIT: näyttäis C3:een nahkapäälliset maksaa ilman asennussarjoja ja seatbackeja $400-500. Siihen noi sarjat jne + kulut niin verhoilijan palvelut ovat taas edullisempia. Halvalla olet siis saanut jos 200¤ tuli maksamaan koko homma.
Reply With Quote
Old 11.09.2006, 15:43
Silky's Avatar
Silky Silky is offline
Vakiokävijä

Silky on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Hienot ( joskaan ei välttämättä ne halvimmat ) verhoilut tekee Verhoomo Prima/Hki. Omat puukiilat on olleet sen verran vähän ajettuja, etteivät ole tarvinneet verhoilua, mutta pariin muuhun vessaan ( GM/USA ) olen teettänyt verhoilut tuolla. So***** hinta ja aikataulu pitävät aina ja jälki on mielestäni hyvinkin kelvollista. Erityisesti kustom-ukkojen suosiossa, mutta stanu-verhoilut onnistuvat myös.
Tässä työnäytettä:
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	interior_2.JPG
Views:	249
Size:	52.1 KB
ID:	1635  
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools

Posting Rules