|
|
||||
|
||||
|
ritari ässät mittaristo
AApuva ! no kun tuo knight rider mittaristo jounittelee eiku juonittelee ; vilistelee miten sattuu eikä pala valotkaan ja välillä pelaa pitkiä aikoja ihan ok....nyt otin poijes sen eikä ainakaan pintapuolisesti nävy mittään ...nii oisko vinkkejä mitä tehrä vai nakkaanko kivarinjärveen....kele
|
|
|
||||
|
||||
|
Älä nakkaa... on noita tullut korjattua
|
||||
|
||||
|
Quote:
no mitä kantsis tehrä???? ![]() |
|
|
||||
|
||||
|
Juotoksissa on kai ollut aika usein vikaa. Parikymmentä vuotta tärinää + ympäristössä suuria lämpötilavaihteluita tekee tehtävänsä.
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
|
|
|
||||
|
||||
|
Mulla on kans -90:ssä pieni mittaristo-ongelma. Kiekkamittari huitelee ainakin 2000rpm todellisten lukemien yläpuolella. Olisko kellään tietoa miten tollasen vois korjata..? Kyseessä siis se uudemman mallinen mittaristo.
|
|
|
||||
|
||||
|
Näin jossain kuvan missä -85? ritariässämittaristo oli korvattu mustapohjaisilla mekaanisilla mittareilla 2 isoa ja monta pientä.
Oli aika tyylikäs toteutus. |
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Yleensä suurin osa elektroniikka vioista on mekaanisia, murtumia piirilevyssä, kylmäjuotoksia, jne... kyseessä voi olla mikromurtumiset jotka pöydällä avattuna ja mitattuna vaikuttavat ok, mutta käytössä eivät toimi... 1. toimenpide on mekaaninen tarkistus mielellään loopin tai mikroskoopin kanssa. Valitettavasti veten (ei toimivissa) mittaristoissa on tullut törmättyä keskimääräistä useammin "oikeisiin" elektroniikkavikoihin. Tämä varmaan sen takia, että mittarit on tehty alunperin kaikinpuolin todella kestäviksi (mm. suojalakkaukset sekä tietyt komponenttivalinnat). Nykylaadulla varmaan joka toinen 15-20 vuotta vanha digimittari olisi entinen. Valitettavasti nopeita neuvoja komponenttivian paikallistamiseen ei ole... pitäisi päästä mittaamaan. Jos LCD:S sekoilevat (mutta valot toimivat ainakin ajoittain), voi vika olla niin, LCD driver kortissa, powerissa, kuin itse prosessorikortissakin. Omaan digimittarin testerin, jollla mittarin voi kojeistaa. Hyllystäni löytyy myös ehjiä komponentteja, ja yksi kokonainen mittaristo. pistä privaa jos et saa kuntoon. -kromi
|
||||
|
||||
|
Quote:
-kiitti vinkeistä . satuin löytämään tuurilla vian kun pistin mittariston kiinni autoon ja aloin liikutteleen komponentteja ja sieltähän se löytyi siitä päällimmäisestä (pienimmästä) kortista se vika. Paljain silmin ei tosiaankaan näkynyt mitään vikaa (melkein pari päivää tiirailin ja tinailin),täytyy pistää nimi mieleen jos vielä oikuttelee eikä korjaannu omin avuin. Sitte vähän aiheeseen liittyen mistäs ootte hommanneet niitä mittarivalon kantoja joihin käy ne tavalliset lasikantalamput???? |
|
|
||||
|
||||
|
Hyvä että vika löytyi. Mä en kyllä tykkää koko mittaristosta, oon sen kanssa paininut ihan tarpeeksi. Lähellä on ollut sen heittäminen järveen.
Tavallisia lasikantalamppujen kantoja en meinannut löytää mistään, ihme homma. Monessa varaosaliikkeessä tarjottii ei oota, jopa autosähköliikkeessä. Pitäshän noita olla. Menin purkaamolle, ja sieltä löytyi viimein kantoja. Kannattaa kattoa että nastat on sellaisessa kulmassa että saavat kosketuksen piirilevylle, mulla osa oli sellaisiia etteivät ylettäneet kontaktipinnoille, onneksi ostin useita kantoja. |
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|