|
|
||||
|
||||
|
Mistä löydän oikean sulakkeen?
Samaan aikaan pimeni mittariston valot ja summeri, joka hälyyttää valojen päälle jättämisestä, joten sulake on varmasti kärähtänyt.
Nyt tulee kyllä dummy kysymys. Mistäs C3:sta (vm. -76) löytyy sulakerasia ("under the instrument paner" -> mikäs se on?)? No tuon nyt varmaankin löytäis, kun vähän penkois, mutta... Mahtaako tuo mittariston valo olla nimeltään "Console glove box light". Itselleni tulee mieleen tuosta kylläkin hanskalokeron valo (vaikka sellaista ei ko. vuosimallissa olekaan), mutta en muutakaan löytänyt Haynesin manuskasta. Samaisen sulakkeen takana on myös "Spare tire light" (palaa, kun kumi palaa vai? Jarmo |
|
|
||||
|
||||
|
Sulakerasia löytyy sieltä missä kuljettajan vasemman jalan varpaat yleensä ovat. 10 senttiä siitä ylöspäin. Luulen niin. Luulen myös, että oikea sulake saattaa ehkä olla alarivissä kolmas oikealta. 3A sulake INST. eli instrument panel.
Tai sitten se on oikealla kolmas ylimpänä GAUGES 10A, kun en tiiä minkälainen sulakepaneeli -76:ssa on. Vaan eiköhän tuo palanut sulake selvinne helposti, kun sulakeboksin löydät. Hauskaa kyykkimistä Last edited by janiv : 10.10.2006 at 20:25. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Tuota sietää toivottaa! Sulakerasiaa ei meinaan välttämättä löydä ihan pienellä tutkimisella jos ei tiedä missä se sijaitsee! Käytännössä sulakkeiden vaihtoon on kaksi vaihtoehtoa. Yleensä mä olen käyttänyt tätä: Perse kuskin penkkiin, mutta jalat sinne missä pään pitäisi olla ja pää sinne missä varpaat pitäisi olla ajaessa. Taskulamppu mukaan, pieni ruuvarikaan ei ole pahasta, mtta sitä ei saa väärinkäyttää... (Sulakkeet voi olla piukassa, mutta varo hajottamasta lasiputkia / sulakerasiaa / laittamasta mitään oikariin!!! Toinen vaihtoehto on se että polvistut kuskin oven viereen siten että rintakehä makaa kynnyskotelon päällä ja pää on kojelaudan takana, sieltä se sulakerasia pilkistää polkimien takaa. On muuten ehkä pirullisin normaalihuoltotoimenpide C3:ssa! ![]()
|
||||
|
||||
|
Mitäs hankalaa tossa on? Kuskin penkki on kiinni lattiassa vaan neljällä pultilla. Pultit irti ja penkki ulos. Sitten on hyvä mennä selälleen maate melkein tasaiselle lattialle.
|
|
|
||||
|
||||
|
Kyllä kuulostaa helpolta akrobatialta
![]()
EX: - 99 Corvette Convertible, white/black
EX: - 88 Corvette Coupe, black/black
|
|
|
||||
|
||||
|
No just. Sieltähän se löytyi. Ei se näköjään ollutkaan ihan dummy kysymys, kun sai hetken etsiä, vaikka tiesi, mistä löytyy. En kyllä tiedä, miten joku isompi kaveri tuonne sukeltaa.
Täytynee venytellä joku ilta. Helppoahan tuo on, kun pitää yhdessä kädessä pitää taskulamppua, toisella vääntää johtoja edestä ja kolmannella irroittaa sulakkeen. Ei noita ainakaan paikallaan ollessa pysty millään mittailemaan, kun tarvitsisi vielä sen neljännenkin käden. Jarmo |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
No eipä juuri mitään senkun tosiaan ruuvaa penkin irti,taittelee itsensä selälleen ja alkaa tappelemaan jumiutuneiden putkisulakkeiden kanssa kaatosaateessa pimeässä tien sivussa.... Mulla meni hermot viimeisen kerran 69n -ehkä maailman huonoimman- sulaketaulun kanssa. Nykyiseen huussiin siirsin sen hanskalokeroon releiden ja ecmän kanssa. Eipä tarvitse enää ryömiä sulakkeiden takia. |
|
|
||||
|
||||
|
Eipä tuolla ollut sulakkeita palanut, eikä kyllä ollut muutakaan vikaa.
Olin parkkeja etsiessäni ruuvaillut tuota valoveiviä ympäri ja pimentänyt tietämättäni mittariston valot. Samalla potikalla säätyy myös tuo valosummerin äänenvoimakkuus, joten homma selvisi. Jarmo |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Ei pitäis hakata kuollutta hevosta mutta tää oli pakko -sori Ja käs näin se sulakkeen vaihto käy: ![]() |
|
|
||||
|
||||
|
Mun ei kyl ole ikinä tarvinnut penkkiä irrottaa moiseen opetaatioon, johtunee mun joogassa hajaantuneesta notkeasta olemuksesta
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|